Konverze profilu na Facebooku

Klasická konverze se obvykle používá ve smyslu sledování, kolik návštěvníků se vlastně stalo zákazníky, respektive kolik jich vykonalo vytouženou akci, ať už se jedná právě o prodej, nebo jen registraci apod. Nedávno nicméně Facebook představil nástroj, který slovo konverze představuje i v trochu jiném smyslu a to konkrétně konverze vlastního profilu na stránku (dříve nazýváno Bussiness Page, Fan Page apod.). To je model, který samozřejmě drtivá většina uživatelů Facebooku nikdy nevyužije, protože jim jejich klasický profil stačí, nicméně pokud například začínáte podnikat, nebo už jste začali a máte slušnou řádku klientů v přátelích a rádi byste je přeměnili na lidi, kterým se bude líbit vaše stránka, je to pro vás nesmírně atraktivní možnost, která se dnes poměrně využívá. O tom tedy v dnešním článku.

Jak to vlastně funguje?

Vše je vcelku jednoduché. Pokud máte vytvořený vlastní profil na Facebooku a rozhodli jste se, že si ho změníte na stránku, lze to udělat tady. I když to Facebook nikdy oficiálně neoznámil, tento nástroj tiše implementoval a je v zásadě ve všech směrech funkční, přičemž má i svůj prostor v nápovědě, pokud byste měli nějaký problém.

Důležité jsou samozřejmě důsledky, které taková konverze má. V první řadě je to již zmíněný fakt, že všichni uživatelé, které máte na profilu v přátelích, se přemění na lidi, kterým se vaše stránka líbí, jako kdyby kliknuli na populární tlačítko „To se mi líbí“. Na druhou stranu veškeré věci, jakými jsou například příspěvky na zdi, fotky a další obsah profilu bude smazán. Není proto od věci před samotnou konverzí profilu využít nástroj, který umí obsah zálohovat a naleznete ho přímo na Facebooku. Důležitý je také fakt, že pokud máte před konverzí na profilu méně než 100 přátel, umožní vám Facebook zároveň stránku přejmenovat, pokud máte víc, budete muset používat stejné jméno i u nové stránky.

Pro koho je to dobré?

V zásadě nejvýhodnější je využití této možnosti konverze pro uživatele, kteří začínají nějaký menší byznys, nebo se jednoduše dostali na limit 5000 přátel a chtějí oslovovat více lidí, protože u stránek je pochopitelně množství osob, které mohou mít vaší stránku rádi, neomezené. Na druhou stranu se musí v každém případě zvážit, že uživatel stránky na rozdíl od profilu nemůže psát na zdi, vidět změny statusů osob apod. Ve výsledku tak i když tato konverze přináší některým uživatelům Facebooku velké výhody, je vždy potřeba jí nesmírně důkladně zvážit, abyste nenapáchali více škody než užitku.

Jde vzít celý proces zpět?

Zhruba týden poté, co byl tento nástroj představen, to nešlo, nicméně se objevilo tolik uživatelů, kteří nebyli s konverzí spokojeni, nepromysleli to a šli do toho naslepo, že byl Facebook prakticky nucen něco s tím dělat. V zásadě tak umožnil uživatelům, kteří tuto konverzi využili, zažádat o vrácení celého procesu zpět, což znamená, zrušit stránku a vytvořit zpět profil. Na druhou stranu to není automatické, ale je to pouze žádost. Tu ovšem Facebook obvykle vyslyší a to jak od uživatelů, u kterých se stala chyba v průběhu konverze, tak u těch, kterým se to prostě nelíbí. Jsou tu ale i tací, kteří se snažili konverzi vrátit sami a upravovali komplikovaně stránku, aby jim poskytla funkce profilu, což samozřejmě Facebook netoleruje a takovým uživatelům odmítl vrátit zpět jejich profil. Žádost o navrácení procesu lze podat zde.

I když si osobně nejsem jistý, jak velké procento uživatelů u nás v praxi tuto možnost využije, vždy je pozitivní vidět, že se i takový gigant, jakým je Facebook, snaží reagovat na feedback i třeba menšího počtu uživatelů, kteří tuto možnost chtěli na sociální síti mít.

Zdroj: Inside Facebook

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů