V minulé části tohoto článku jste se dočetli o principu prodeje zpětných odkazů a také jsme si pověděli něco o českých společnostech, které vám s prodejem zpětných odkazů pomohou. Dnes se podíváme na zahraniční společnosti a také na rizika prodeje zpětných odkazů.
Prvním zahraničním a zároveň celosvětově nejznámějším zástupcem společností nabízejících prodej a nákup zpětných odkazů je Text Link Ads. Společnost nabízí velkou škálu kvalitních webů s vysokým PageRankem, čímž dosáhla i zisku velkého počtu klientů. Díky velké poptávce je šance na prodej vašeho prostoru opravdu vysoká, ale je vykoupena striktními podmínkami, za kterých můžete prodávat. Zaprvé váš web musí mít alespoň PageRank 4 a měřitelnou návštěvnost (k tomu je využívána Alexa). A jaké jsou další výhody, proč jít s kvalitním webem právě k Text Link Ads? Disponuje propracovanou databází webů nabízejících své zpětné odkazy – ty je možno třídit podle skupin (obor podnikání, PageRank, cena a další). Obsah webů nabízejících backlinky je kontrolován a potenciální kupce má tak naprostý přehled, jak vynaloží své finanční prostředky. Podle zkušeností jsou peníze získané prodejem odkazů vypláceny rychle a s relativně nízkými limity: pro platbu šekem je minimální částka 25 USD, pokud zvolíte výplatu přes PayPal, pak není minimální částka stanovena. Z technického hlediska je možno odkazy do vašeho webu vložit ručně, nebo je to umožněno skriptem. V systému vytvořený kód je možné vložit do téměř jakéhokoli typu stránek a dokonce je možná i součinnost s Google Adsense.
Pokud budeme hovořit o výši výdělků, tak ta opět záleží na návštěvnosti vašeho webu a na jeho PageRanku. Průměrně se zisk z prodeje jednoho odkazu se pohybuje od 5 USD výše. Je ovšem potřeba počítat s tím, že zájemcům jsou odkazy nabízeny za dvojnásobnou cenu. Znamená to tedy, že Text Link Ads z prodeje vašeho odkazu získá 50%. Další drobnou nevýhodou může být opravdu silný konkurenčí boj u top odkazů s vysokým PageRankem, kde se točí již zajímavé peníze. Někteří uživatelé též poukazují na poněku matoucí strukturu webu. Ale i přes tyto drobnosti můžeme Text Link Ads vřere doporučit.
BackLinks.com nabízí převážně možnost výdělku pro menší či začínající weby. Podmínky pro prodej backlinků nejsou tak tvrdě nastaveny, jako je to v případě Text Link Ads. Stránka určená pro prodej backlinku musí mít PageRank alespoň 1 (což je nejnižší možná hodnota – 0 je určena pro stránky, u kterých nebyl ještě oficiálně PageRank aktualizován). Také nároky na návštěvnost webu jsou o hodně mírnější. To vše je ovšem vykoupeno nižšími částkami, které můžete za prodej zpětného odkazu dostat. V této zdálivé nevýhodě se může skrývat ale jedna podstatná klička: díky nízké ceně se odkazy rychleji prodávají. Webové stránky této společnosti jsou oproti výše popisovanému Text Link Ads poněkud přehlednější. Systém finančních odměn velmi jednoduchý a fakticky založený pouze na výši PageRanku stránky nabízející prodej zpětného odkazu. Výše odměny se řídí podle následující tabulky:
PageRank (PR) 1 titulní strana $ 0.50, vnitřní strana $ 0.50
PageRank (PR) 2 titulní strana $1, vnitřní strana $1
PageRank (PR) 3 titulní strana $2, vnitřní strana $1.50
PageRank (PR) 4 titulní strana $3, vnitřní strana $2
PageRank (PR) 5 titulní strana $4.50, vnitřní strana $3.50
PageRank (PR) 6 titulní strana $12.50, vnitřní strana $10
PageRank (PR) 7 titulní strana $30, vnitřní strana $25
PageRank (PR) 8 titulní strana $75, vnitřní strana $50
Z technického hlediska je instalace kódu z BackLinks.com jednodušší než u TLA. Existuje také množství různých modulů pro nejvíce používané redakční systémy, díky kterým se práce s kódem pro prodej odkazů ještě více zjednoduší. Výplata probíhá podobně jako u ostatních serverů jednou měsíčně na PayPal účet, minimální částka pro výplatu není stanovena. Platba šekem nebo převodem na účet není podporována.
Existují ovšem i určitá rizika, která vás mohou při prodeji zpětných odkazů potkat. Jedním z nejvýce diskutovaných je snížení Google PageRanku v případě, že Google zjistí, že určité odkazy byly na stránku přidány za úplatu. Google dokonce o nakupování zpětných odkazů píše v nápovědě: „Nákup či prodej odkazů předávajících hodnocení PageRank je v rozporu s pokyny Google pro webmastery a může negativně ovlivnit hodnocení stránek ve výsledcích vyhledávání.“ To dává smysl, neboť v případě za úplatu opatřených odkazů dochází k ovlivnění hodnocení určitých stránek: i velmi nekvalitní web si může zakoupit odkaz z webu s vysokým hodnocením, čímž dojde i posunu hodnocení tohoto nevalného webu. I přes to, že společnosti, které nákup a prodej odkazů zprostředkovávají tvrdí, že žádný z jejich zákazníků v několika posledních letech nebyl za prodej zpětných odkazů penalizován, úplné riziko nikdy mít nebudete. Jedinou uličkou, jak se z této prekérní situace dostat, je označení nakupovaných odkazů atributem rel=„nofollow“, pomocí kterého vyhledávač rozpozná, že se jedná o koupený odkaz a vyjme ho ze seznamu odkazů, které předávají rank.
Pokud vlastníte zavedený web s dobrou návštěvností a slušným PageRankem, jsou pro vás výše uvedené systémy dobrým způsobem, jak si přivydělat. Jestliže ale máte web, na kterém je potřeba ještě pracovat, nezoufejte. Stačí dobře pracovat s klíčovými slovy, získávat dobré zpětné odkazy (zkuste se podívat do některého z našich článků, které se této problematice věnují) a web účelně optimalizovat. Váš PageRank pak může vcelku rychle růst. Dobrou motivací pro tuto práci mohou být potenciální zisky, které vám uvedené systémy nabízí. Dejte si ovšem pozor na výše uvedená rizika. Pokud je však překonáte, vězte, že prodej zpětných odkazů může být dobrý obchod.
Zdroje informací:
www.slink.cz
www.mlink.cz
www.backlinks.com
www.textlinkads.org/
www.maxiorel.cz/
www.text-link-ads.com/
www.h1.cz
Doporučil bych odkazy prodávat přímo, ne přes brokera. Pokud využijete automatizované systémy, které je možné na stránce identifikovat, máte o snížení ranků postaráno.
Celkem dobrá myšlenka, ale má svá rizika v podobě penalizace Googlu, který může vyřadit vaše weby z vyhledavače a sníží vám PR na 0. Becklink tvrdí, že je to nemožné a jejich systém je Googlem neodhalitelný. Nicméně stát se to může a . . .celý článek je na http://www.pujckypenez.info/index.php?option=com_content&view=article&id=47:vydelek-s-backlink-genius&catid=13:kam-investovat-jak-uetit&Itemid=17
Děkuji za zajímavý článek. Chci se zeptat, jak je to s penalizací nákupu zpětných odkazů na google v současné době? Ptám se proto, že web na 1. místě na klíčová slova v mém oboru jich má nakoupeno 6000 a zjevně to google nevadí.
Dobrý den, Kamile,
nedoporučujeme zpětné odkazy nakupovat, skutečně si to (hlavně Google) hlídá. A pak penalizuje. Není nad přirozené zpětné odkazy :)
Vím, hodně jsem o tom četl a myslím, že je to správné. Nicméně podle majestic jsou weby, které mají i přes 130000 zpětných odkazů a dovolím si napsat, že naprostá většina z nich je nakoupená a penalizovány zjevně nejsou.
nice article and thanks for sharing this informative article.
Im Truly agreed with you. Buying backlinks is full of risks. must go for Guest post and work according to white hat seo. Thank you for this article.
Kvalitní zpětné odkazy jsou jako láska – musí být opravdové. V nakupovaní, ale nevidím takové halo jako všichni dělají. Zas tak křišťálově čistý nejsou všichni a k nákupu se časem stejně přidá hodně e-shopů. I tak velká firma jako je H1 o tom píše – https://blog.h1.cz/aktualne/kde-koupite-zpetne-odkazy/
Za mě je toho hodně, ale i když budete mít ty odkazy, tak nezapomínejte na dobrý eshop, aby Vám lidičky neutekli. Nechci dělat reklamu Shoptetu, ale po změně eshopu https://www.hgm.cz/na Shoptet, bylo znát, že lidé zůstávají déle na eshopu a to o 50 %. Poté i odkaz, který přivedl člověka na web byl lepší. A tak hurá na ty nej odkazy.