Jaké typy lidí mohou pomoci vašemu podnikání na internetu

Stejně jako v reálném světě tak i na internetu se setkáváme s různými typy lidí, kteří nám mohou pomoci zviditelnit naše podnikání. Na rozdíl však od reálného světa, ve světě sociálních médií je nutné často pracovat s poloanonymní masou. Lisa Baron se v článku The 5 Types of Influencers On The Web, pokusila vymezit pět základních typů lidí, se kterými se v prostředí webu můžeme setkat.

Sociální sítě jsou stále hitem internetového marketingu. Pokud s nimi člověk umí zacházet může si zajistit propagaci s nepoměrně nižšími náklady, než kdyby se zaměřil na klasická média. Tím se otevírá prostor pro uplatnění menších podnikatelů, kteří nedisponují prostředky na masivní reklamní kampaně. Bohužel sociální sítě je poměrně těžko uchopitelný nástroj i pro zkušené obchodníky a provozovatele e-shopů. Stručná typologie, kterou prezentuje Lisa Baron, může pomoci alespoň v základní orientaci.

S jakými typy lidí, kteří ovlivňují mínění ostatních, se můžeme setkat na sociálních sítích?

Volně přeloženo se jedná o motýly, kteří přelétávají z jednoho místa na druhé a zase zpět. Tito lidé si vytvářejí značně rozsáhlé sítě známých a přátel. Kontakt na takového člověka může malému podnikání z počátku přinést důležité informace a známosti. Jakmile takový člověk zahrne někoho do své sociální sítě, získá onen přijatý přístup k velmi slušnému auditoriu k oslovení.

Samozřejmě jedním typem lidí, kteří ovlivňují úsudek ostatních jsou tzv. názoroví vůdci. Tedy lidé, kteří jsou považování za špičku ve svém oboru a na jejich mínění dá velká část oborové veřejnosti. Tito lidé jsou často citování, často je na ně odkazováno. Bohužel získat pozornost takovýchto lidí je často velmi náročné.

Jedná se o lidi, kteří určují trendy. Obvykle vyhledávají nové a nové věci, aby se mohli pochlubit tím, že v okruhu svých přátel byli první, kdo něco nalezli nebo začali používat novou službu. Pokud se tedy někdo chystá vypustit nový a neznámý výrobek nebo službu, pomocí tohoto typu lidí a jejich nadšení pro novinky může pomoci propagaci v počátečních fázích.

Reportéři jsou nejčastěji reprezentování oborově zaměřenými blogery. Z hlediska provozu obchodu je vhodné vycházet s relevantní komunitou blogerů, kteří disponují sebe rozsáhlou komunitou čtenářů, vytvářejí velké množství relevantního obsahu a mohou nabídnout zpětné odkazy.

V neposlední řadě nelze zapomenout ani na zákazníky, kteří mají své vlastní sociální sítě i mimo internet a rádi se o vás zmíní.

Typologie zmíněná výše je jen poněkud zjednodušený výčet typů lidí, zmíněných v článku The 5 Types of Influencers On The Web. Pro konkrétnější informace doporučuji přečíst si celý článek.

Zdroj: smallbiztrends.com

Navigace pro příspěvek

  1. Flor napsal:

    To mi připomíná teorii v psychologii, je tam vymyšlena spousta různých způsobů jak rozškatulkovat lidi a většina z nich je k ničemu.

    1. Radim Kracík napsal:

      Každé škatulkování je druh generalizace, která ze své podstaty nemůže přesně vystihnout realitu. Když jste zmínil psychologii, tak také nelze říct, že někdo je stoprocentní introvert a jiný stoprocentní extrovert, nicméně tyto pojmy slouží k rozlišení určitých charakterových vlastností. V čisté podobě je nenajdeme, ale pokud nám někdo o někom řekne, že je trochu introvert, budeme vědět, co si pod tím přibližně představit. Stejně bych uvažoval o dělení, které zvolila L.Baron, jedná se o poměrně hrubou generalizaci, ale pro popis různých skupin lidí je dostačující. Musíme však počítat s tím, že do jakékoliv typologie nebude jedinec nikdy zapadat přesně. Každopádně děkuji za reakci.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů