Jak vybudovat spotřebitelskou důvěru

()

Myslete na značku, kterou máte velmi v oblibě – tu které byste svěřili Vaše osobní informace a doporučili ji Vašim přátelům. Dokázat vytvořit tento pocit důvěry vyžaduje neustálou podporu vzájemné integrity.

„Největší výzvou je takzvaná křehkost důvěry,“ říká Roderick Kramer, profesor chování na Stanfordské univerzitě. „Důvěra se získává velmi těžko, za to přijít o ni není vůbec složité.“

Chcete-li budovat důvěru, vaši zákazníci potřebují Vaší společnosti věřit v následujících třech věcech:

1. Máte na srdci jejich největší blaho.

2. Jste schopni splnit své sliby.

3. Jste upřímní a věrohodní.

Chcete-li tedy získat loajální zákazníky, kteří budou Vaší značce věřit a budou chtít s Vámi vytvořit více než obchodní vztah, zkuste tyto tři techniky:

1. Dělejte svou práci co nejlépe

„Většina firem se až moc obává o skutečnost, zdali jsou důvěryhodní, či nikoliv,“ říká Kramer. „Místo toho raději vložte svou energii do vyplnění slibů, ke kterým jste se zavázali. Management by měl za každé situace a v rámci každé transakce fungovat na dodržení slova, které někomu dáte. Nejen slibovat věci, které nebudete schopni splnit.

Pokud se dostanete do situace, kdy budete muset zákazníkům připomínat, že Vám věřit určitě mohou. Stala se asi někde chyba.

2. Buďte transparentní o Vašich chybách

Lidé z přirozenosti raději své chyby schovávají, ale vy byste měli chtít být spíše tak přímý a otevření, jak je jen možné. Každý náznak tajemství, zatajování nebo neupřímnosti či nečestnosti bude mít za následek podkopání důvěry u veřejnosti. Když uděláte chybu, řiďte se jednoduchým pravidlem. Nejprve projevte lítost nad situací a přiznejte se k zodpovědnosti. Poté se snažte daný problém napravit a nakonec zajistěte náhradu poškozeným. Tak můžete nakonec z ošklivě vypadající chyby vybudovat pomocí PR i příběh, který Vám nakonec ještě pomůže v oblíbenosti.

Stejně tak můžete fungovat i v rámci Vaší společnosti. Pokud udělá zaměstnanec chybu, vyvolejte v něm pocit, že ji nemusí skrývat. Ukažte mu, že pokud udělá chybu, je tu tým lidí, kteří ji vyřeší a určitě se nemusí bát vyhazovu. Tak i Váš pracovník bude pracovat beze strachu a bude tak moct zákazníkům nabídnout ze sebe to nejlepší.

3. Zůstaňte ostražití v průběhu času

Vybudovat si důvěru není jednorázová záležitost. Musíte pevně stát na nohou pokaždé, kdy zákazník využije Vašeho produktu. Důvěra a udržování bdělosti je soustavné úsilí. Jakmile ji máte, nemůžete usnout na vavřínech. Naopak, neustále upevňujte svoji pozici a udržujte vzniklou důvěru mezi Vámi a zákazníkem.

Dodržování slibů je Váš business. Na ztracenou důvěru žádný slogan neexistuje.

Zdroj: www.entrepreneur.com

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů