5 SEO metrik kterými se nemusíte trápit

Optimalizace pro vyhledávače se někdy až moc soustředí na metriky. To má za následek až přespříliš měření a výpočtů, které ve finále nepřinesou moc smysluplné údaje o úspěšnosti webové stránky. Měření konverze nebo hodnocení dle umístění v žebříčku vyhledávání může napovědět velmi mnoho o tom, jak dobře si Vaše stránky vedou. Na druhou stranu přespřílišná kontrola například sociálního vlivu není až tak produktivní.

Následujících pět SEO metrik, které bývají často sledované nemusejí sdělit o funkčnosti Vašich stránek tolik, kolik si myslíte. Takže pokud jste zaraženi ohromným množstvím ukazatelů, které byste měli sledovat, zvažte jejich zeštíhlení a vylučte některé z Vašeho sběru dat.

Toolbar PageRank

Google sice v rámci toolbar PageRank poskytuje nejnovější algoritmy, které určují, jak moc by měly být autority sites ve vztahu k sobě navzájem. Nakonec ovšem výsledná data poskytne veřejnosti jenom několikrát za rok. V důsledku toho pak výsledky zobrazené přes toolbar SEO tools můžou být velmi zastaralé poskytnuvší bezvýznamné metriky.

V každém případě, čas od času zkontrolujte panel nástrojů PageRank. Výrazný pokles by mohl být známkou toho, že Googpoklesle odhalil a penalizoval pochybnou činnost na Vašich webových stránkách. Pokud ale přijde na regulérní řízení nejběžnějších SEO metrik, můžete jej nechat být mimo okruh Vašeho zájmu.

Žebříček top 30

Někteří webmasteři měří svojí SEO úspěšnost na základě toho, kolikrát byla jejich webová prezentace zobrazena v Top 30 výsledcích vyhledávání na základě jejich frází cílového vyhledávání. Procento přirozeně vyhledávajících uživatelů, kteří se pokračovali přes první stránku výsledků, je ale tak malé, že dělá tuto metriku téměř bezvýznamnou.

Místo toho se zaměřte na Top 10 Dostat se na první výsledek ve vyhledávání je opravdu to jediné, co pomůže dostat se Vaší společnosti na výsluní.

Social media shares

Signály ze sociálních médií hrají v SEO Vašich stránek svou roli, protože jak Google, tak například Bing mají v současné době tyto ranking algoritmy jako faktor v link shares. Ale je tu velký rozdíl mezi publikováním obsahu, který bude atraktivní pro tyto sociální signály a každodenním zjišťováním kolik „likes“ a „re-tweets“ jste získali.

Popravdě, jestli Vaše webová stránka má 50 nebo 500 liků není tak důležité z pohledu Vašeho přirozeného výkonu ve vyhledávání. Důležitější je soustředění se na ostatní aspekty Vaší marketingové strategie. Jako například jak dobře zvládnete přeměnit traffic na sociálních médiích přeměnit na kupující nebo jak si stojí Vaše newslettery pro předplatitele. Kontrolujte social share na Vašich stránkách tak často jak potřebujete, abyste byli schopni ohlídat, jde-li vše správným směrem. Neztrácejte ovšem čas na sledování minimálních změn ve Vašich číslech.

Denní návštěvníci

Samozřejmě že provoz na Vašich webových stránkách je důležitý. Ale každodenním zjišťováním čísel, kolik lidí navštívilo Vaše stránky v určitém momentě, ničemu velmi nepomůže.

Popřemýšlejte o tom: Nezáleží na tom, zda Vaše webové stránky získají 100 nebo 100 miliónů návštěvníků denně s výjimkou, že byste měli metodu pro stanovení, kolik z nich se transformuje do odběratelů či kupujících. Pokud něco takového nemáte, není důležité si lámat hlavu, jak přilákat více a více návštěvníků. Nemáte tak žádnou záruku, že se Vaše úsilí promění do navýšení příjmů.

Místo toho abyste zjišťovali, o kolik lidí dnes navštívilo Váš web více než včera, soustřeďte se na to, jak a kdy ke konverzím dochází. Pak neváhejte a sledujte plynulost provozu a konverze k Vaší spokojenosti.

Sociální vliv

Někteří lidé jsou zaujetí sledováním tohoto ukazatele a snaží se zvýšit své skóre. Většinou tak jde pouze o soutěžení v rámci online oblíbenosti. V budoucnu budou mít tyto metriky určitý potenciál, ale nyní místo snahy o vítězství v tomto social soutěžení, se raději zaměřte na oblast Vašeho podnikání, která Vás posílí na sto procent.

Zdroj: www.entrepreneur.com

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů