Zatímco hodnocení vaší stránky mimo její obsah jinde na internetu je důležité pro hodnocení vyhledávači a ovlivníte ji spíše nepřímo, volba dobrých klíčových slov je přímým prostředkem, jak se dostat do povědomí přímo obsahem stránky. A pokud klíčová slova dobře souhlasí s napsaným textem, velmi pomůžete vyhledávači v práci a sobě zajistíte větší návštěvnost.
Dobrou zprávou je, že copywriting je nejlepším způsobem, jak vytvořit přesvědčivý a poutavý obsah, který obsahuje klíčová slova a fráze. Pokud se chcete stát majiteli trvale úspěšného webu, nikdy byste neměli vyměnit čtivost a zajímavost článků za boj o příčky v hodnocení. Tady je několik tipů, jak začlenit vhodná klíčová slova do vašich textů a zároveň tvořit články tak, aby byly pro čtenáře poutavé a zajímavé.
Nejdůležitejší klíčová slova by se měla vždy objevit v hlavičce každé stránky. Krásnou věcí na blogovacích nástrojích je, že váš příspěvek nebo článek automaticky transformují a jeho hlavičku automaticky vloží do tagu H1 nebo H2 (pro začátečníky: HTML tagy uvozující nadpis velikosti 1, resp. 2). Pamatujte si, že váš nadpis by měl pěkně zaobalit klíčová slova a vytvořit z nich kompaktní větu. Důležité je také to, že nadpis musí korespondovat s textem, který je pod ním umístěn. Kdyby tomu tak nebylo, čtenář by se v textu rychle ztratil.
Je velice užitečné, pokud dokážete klíčová slova z nadpisu vhodně vložit i do několika počátečních vět z celého článku. Důležité je provést to takovým způsobem, který bude pro čtenáře přitažlivý a posílí relevanci celého článku. Vzhledem k tomu, že velké množství vyhledávačů používá úvodní věty z textu článku jako popis obsahu, ujistěte se, že vyhledávač skutečně dostane to, co hledá: pěkně zaobalená klíčová slova, která společně s textem uživatele přesvědčí k návštěvě vašeho webu.
Dalším důležitým místem pro uložení klíčových slov jsou podnadpisy.Podnadpis totiž umožňuje čtenáři lepší orientaci v článku a také je užitečný pro vyhledávače. Ty totiž nemusí nutně vyhledávat pouze klíčová slova v hlavních nadpisech, ale právě i ve zmiňovaných podnadpisech. Klíčová slova v podnadpisech by ovšem neměla být stejná jako ta hlavní. Doporučuje se upravit je tak, aby korespondovala s částí textu, kterou právě vyhledaný podnadpis uvozuje. Z technického hlediska se podnadpisy obvykle vytvářejí pomocí tagu H3.
Zkuste své texty psát bohatě a zajímavě. Používejte pro ty samé výrazy slova související a příbuzná. Pro běžné jazykové obraty volte raději několik různých slov, než abyste stále psali a proto, další, tak, nebo… To platí i pro klíčová slova. Pokud je v textu zmiňujete, nebojte se je nahradit synonymy. Pokročilé vyhledávací algoritmy dokáží nahradit kontextově související slova a najdou tak i výrazy, které nemáte doslovně na stránce uvedeny.
Jedním z punců kvalitního a propracovaného článku jsou specifická a popisná slova, namísto nevýrazné obecné terminologie. Specifičnost vašeho textu pomáhá čtenáři jasněji pochopit obsah článku, nebo chcete-li to „co tím chtěl autor říci…“. Popisný text také umožňuje dynamičtější způsob psaní článku, který se pak stává velmi čtivým. Proto je dobré své články kontrolovat a podobné nedostatky z nich odstranit. Spoléhejte tedy raději na specifičnost a jasnost, než na obecné formulace.
Nezapomínejme, že chceme, aby čtenář provedl nějakou akci, ze které budeme mít jako autoři článku nějaký prospěch. Jaký to má smysl? Článek by měl čtenáře ve svém textu vyzvat k určité akci pozitivním zvoláním: „vyzkoušejte, podívejte se, zhodnoťte“. Volba těchto slov by měla v čtenáři vyvolat zájem, nikoli ho nutit k nějakému rozhodnutí. A pamatujte: vaše klíčová slova by měla korespondovat s tím, co od čtenáře očekáváte. Těžko budete klíčovými slovy „musíte vidět“ vyzývat k poslechu oblíbeného zvukového záznamu.
Klíčem k vytváření dobrých on-line stránek je tvorba obsahu, který hladce integruje klíčová slova a je pro čtenáře čtivý a zajímavý. Proto se snažte své články psát tak, aby byly jasné, specifické a vyzývaly čtenáře k akci. Nezapomínejte při tom na volbu poutavých názvů, oslovení a také na gramatickou správnost.
Napsat komentář