Twitter je v současné době jedním z nejrychleji rostoucích mediálních prostorů. Krátké zprávy, které si lze pomocí této služby zasílat, si do dnešního dne oblíbily miliony uživatelů. Dnes se podíváme na to, jak vytvářet krátká a výstižná sdělení, která můžeme pomocí Twitteru zasílat.Pokud čtete tento článek, tak už nejspíše Twitter používáte, nebo jste o něm alespoň slyšeli. Jak asi víte, tak celý princip takzvaného Tweetování je založen na zprávách dlouhých 140 znaků. Ano, i v dnešní době pouhých 140 znaků. Ty můžeme využít k psaní osobních zpráv, ale stejně dobře i k vytváření reklamních kampaní, marketingových strategií a vlastně ke kompletnímu podnikání. Jenomže vytvořit zprávu, která svému příjemci řekne vše, co chtěl odesílatel říci v pouhých 140 znacích, není úplně jednoduché. Pokud se tedy chcete stát úspěšným tvůrcem textů pro Twitter, staňte se dobrým spisovatelem. My vám povíme jak na to.
Jak bylo zmíněno výše, máte 140 znaků na to, abyste řekli vše, co chcete říct. Mějte na paměti, že jde skutečně o 140 znaků, nikoli 140 slov, nebo 140 číslic. Prostě písmena, číslice, symboly, interpunkce a mezery. To všechno se na Twitteru počítá jako znaky. To skutečně není mnoho prostoru. Chcete-li proto něco sdělit, musíte přesně vědět, co chcete říct a vyjádřit to co nejméně slovy. Jakmile se tedy začnete zabývat myšlenkou o tvorbě opravdu dobrých zpráv pro Twitter, naučte se věci popisovat co nejvýstižněji.
Uvedeme si příklad: „Naše firma nabízí kvalitní a léty proveřené poradenské služby v oblasti výpočetních technologií. Naši pracovníci mají mnohaleté zkušenosti a poskytnou vám vždy jen tu nejkvalitnější péči.“ Když to zkusíme napsat výstižně, může to vypadat třeba takto: „Nabízíme kvalitní poradenství v IT. Zn. Zkušenost a kvalita.“. Druhá verze může vypadat trochu jako inzerát: ale co vlastně krátká textová zpráva na Twitteru je? Oznámení, informace, inzerát.
Jakmile si tedy formulujete základní sdělení, zkuste ho přepsat tak, aby bylo co nejkratší. Přemýšlejte nad tím, která slova v textu nepotřebujete, zkuste eliminovat i ta, která nezaujmou. Pracujte se svým textem, hrajte si s ním. I přes to, že text dramaticky zkrátíte, pamatujte si, že sdělení musí být sice krátké, ale stále musí mít smysl a vtip. Nebude to práce jednoduchá, ale když se vám to podaří, máte polovinu úspěchu v kapse.
Vzhledem k tomu, že máte pouze 140 znaků, do kterých je možné umístit své sdělení, budete nejspíš nuceni oprášit vaši slovní zásobu a velmi pravděpodobně ji i doplnit o nové výrazy. O takové výrazy, které jsou kratší, výstižnější a hlavně pro uživatele zajímavější. Tvorba zpráv pro Twitter vyžaduje, abyste se naučili nová slovesa (nahrazující příslovce a přídavná jména) a tím získali lepší, přehlednější a výstižnější způsob jak efektivně říci, co máte na srdci. Častým problémem je, že většina nových uživatelů nezvládne efektivně využít délku zprávy: dávejte si proto dobrý pozor na to, aby vaše zpráva neměla například 142 znaků, ale jen opravdu předepsaných 140. Ale nebojte se, Twitter vám napoví, kolik znaků je třeba odstranit, aby vaše zpráva byla akorát – nepřijdete tedy o nic z toho, co jste napsali.
Každý autor musí být schopen upravovat a provádět korekturu svých vlastních prací. A Twitteru vám tyto dovednosti skutečně umožní zdokonalit. Psaní krátkých Tweetů můžete brát jako hru; zkusit napsat 140 znakovou zprávu tak, aby šlo pochopit, co máte na mysli a dejte tuto zprávu k dispozici svým následovníkům. Ti pokud zprávu pochopí (vyzvěte je k tomu!), kliknou na odkaz, nebo na „retweet“ vašeho postu. Vy se pak dozvíte, zda-li byla zpráva srozumitelná.¨
Psát opravdu poutavé texty je obtížná věda. Pro většinu uživatelů Twitteru není ani příliš zajímavá: stačí jim, že jsou ve spojení. Ale pokud k nim nepatříte a máte zájem, můžete na sobě začít ihned pracovat. Věřte mi: úspěch se brzy dostaví. Chce to jen dostatek tréninku a dobrou zpětnou vazbu: zkuste začít u svých přátel nebo rodiny a později můžete oslovit i širší komunitu lidí. Třeba se za několik měsíců stanete opravdu dobrým autorem a Twitter bude skvělým pomocníkem ve vašem podnikání.
zdroj: www.copyblogger.com
Structure and Content. Use the introduction to get the reader’s attention and interest in the topic. Define the problem you are going to discuss and provide a short overview on what you think and why. Summarize the most important arguments that best support your opinion.