Lidé tráví na Facebooku stále více a více času. Postují obrázky, sdílení komentáře, dávají likes stránkám celebrit a společností a také se dělí o své zájmy a koníčky. Nyní se zdá, že Facebook vytváří nástroje k vyhledávání, které by měly využívat informace nashromážděné o uživatelích.
Na TechCrunch Disrupt konferenci v San Francisku potvrdil Mark Zuckerberg, že společnost nyní pracuje na něčem, co souvisí s vyhledáváním. „Facebook zaujímá docela jedinečnou pozici v rámci odpovídání na dotazy, které uživatelé mají,“ řekl Zuckerberg. Jako příklady dotazů uvedl: „Do jaké newyorské Sushi restaurace moji přátelé v posledních 6 měsících šli a líbila se jim? Nebo pracuje někdo z přátel přátel mých přátel ve firmě, do které bych se rád dostal? To jsou příklady otázek, na které byste mohli nalézt odpověď, pokud se nám takový systém podaří vytvořit. Nikde jinde by to nebylo možné,“ vysvětlit Zuckerberg.
Zatímco ještě o těchto nástrojích k vyhledávání a jejich funkčnosti mnoho nevíme, nemluvě o faktu kdy budou dostupné, existuje několik tipů, kterými můžeme pozměnit cestu, jak Vás a Vaši společnost uživatelé na internetu najdou.
1. Potencionální zákazníci potřebují Facebook účet k vyhledání Vaší společnosti. Užitek z vyhledávání přes Facebook bude nejspíš interní. Vzhledem k tomu, že schopnosti Fcbkovského vyhledávání budou založeny na lidech, místech a společnostech, je rozumné předpokládat, že všechny budoucí interakce spojené s SE na Facebooku, budou existovat jako rozšíření k již existujícím search toolbars ve společnostech. Nikoliv jako samostatné vyhledávací rozhraní.
Aby lidé mohli Vaši společnost pomocí budoucích vyhledávacích nástrojů na Facebooku vyhledat, budou muset být sami uživateli. Společnosti, které cílí demograficky, tak nebudou žhavými kandidáty na tuto službu.
2. Vaše „Likes“ se stanou ještě mnohem důležitějšími. Podniky, které jsou na Facebooku aktivní budou chtít pokračovat v povzbuzování fanoušků a followers k interakci na jejich stránkách Facebooku jak jen to bude možné. Vzhledem k tomu, že Facebook předpokládá, že bude schopen odpověď na dotazy jako je „Do jaké newyorské Sushi restaurace mí přátelé v posledních 6 měsících šli a líbila se jim?“ je pravděpodobné, že výsledky vyhledávání na Facebooku budou čerpat z „Likes“, namísto postování příspěvků, které odkazují na Vaší Fcbkovskou stránku společnosti.
Vylepšováním těchto metrik již nyní, byste si měli zlepšit budoucí výkon vyhledávání na Facebooku.
3. Uživatelé můžou mít stále náklonnost ke Googlu. Zda Facebook bude, nebo nebude úspěšný s jeho budoucím vyhledávacím systémem, bude do značné míry záviset na schopnosti přesvědčit zákazníky, aby využili Fcb nástrojů raději než standardního vyhledávání na Google. I když je možné, že Facebook ukradne část z Googláckého podílu na trhu, jen těžko převezme celkovou nadvládu.
Bez ohledu na to, čeho je Facebook schopen dosáhnout, pro malé a střední podniky bude stále důležité starat se o lokální SEO dle osvědčených postupů a stejně tak i aktivity v rámci sociálního marketingu. A to tak, aby zvýšili pravděpodobnost, že lidé jejich společnost najdou a naváží s ní (nejen pracovní) vztah.
Zdroj: www.entrepreneur.com
Napsat komentář