Určite jste už si někde přečetli či víte jakým způsobem založit a provozovat blog. Máte obsah o kterém píšete a jistě chcete zaujmout i vaše čtenáře. V tomto článku se vám pokusíme poradit, jak o stávající čtenáře pečovat, jak získávat nové a pracovat se svým blogem tak, aby byl oblíbený a navštěvovaný. Protože s návštěvností porostou i vaše zisky!
Zaujmout uživatele tak, aby se stali vašimi pravidelnými čtenáři, je v dnešní době velmi problematické. Na webu existuje ohromné množství stránek a blogů, které pojednávají o stejné problematice jaky vy, nehledě na obsah, který je off-line. Proto je práce na zaujetí a získání čtenářů obtížná a dlouhodobá.
Existuje ovšem několik metod (pro začátečníky i pokročilé), které mohou být použity k propagaci blogu, od využívání konferencí až po tvorbu URL odkazů do e-mailů. Každá forma je jiná a dosti závisí na rozpočtu, který pro propagaci máme.
Získávání návštěvníků z řad dalších bloggerů je základem úspěchu vašeho blogu. Můžete hostům nastavit, že po přidání určitého počtu příspěvků se stanou regulérními uživateli s určitými výhodami. To je bude motivovat k pravidelným návštěvám blogu.
Cílem je z návštěvníků udělat loajální četnáře, tedy regulérní uživatele. O tom, kdo se ale stane regulérním uživatelem, by neměl rozhodovat pouze počet příspěvků, ale také jejich kvalita, kvalita komentářů, které uživatelé na stránce zanechají a také zpětné odkazy a jejich množství.
Tato metoda bude budovat i odkazy a vazby, protože mnozí z bloggerů zveřejní odkaz na váš blog, do blogu do kterého přispívají oni, čímž získáte další potenciální uživatele.
Pracujte s hosty z řad bloggerů na tématech, která jsou ve společnosti aktuální. Protože čím více lidí se bude moci v daném tématu vyznat (či k němu vyjádřit alespoň svůj názor), tím rychleji počet vašich návštevníků poroste.
Využijte současných komunikačních kanálů s cílem propagovat svůj blog. Přidejte svou URL do všech odchozích cest, jako jsou e-maily, letáky, balící pásky, faktury, profily, fóra, vizitky atd. s cílem maximálně zviditelnit svůj blog a dostat se do povědomí potenciálních uživatelů.
Může se to zdát jako banální problém, ale jedním z nejobtížnějších počátečních aspektů pro úspěch blogu je získání loajálních čtenářů.
Musíte proto co nejlépe využít každou příležitost, jak šířit povědomí o vašem blogu.
Podívejme se na příklad vizitky. Ty projdou rukama mnoha lidí, kteří si budou chtít přečíst váš blog, pokud je vizitka zaujme. Logo či slogan musí být zajímavé, originální a tak trochu nedokončené. Proč? Protože čtenáří budou chtít znát odpověď a tu najdou právě na vašem blogu, což je cíl našeho snažení!
Zatímco ostatní vizitky, které získali potenciální zákazníci na konferenci pravděpodobně půjdou do koše, v lepším případě na dno šuplíku, vaše zajímavá vizitka může přinést nejen nové návštěvníky na blogu, ale hlavně zákazníky a nové obchodní partnery.
Výstavy a konference mohou pomoci propagovat váš blog. Protože na výstavě se nachází velké množství osob od obyčejných zákazníků až po specializované novináře, je to správný okamžik pro propagaci.
Pokud to s propagací myslíte opravdu vážně a chcete být jedničkou na trhu ve vašem oboru, zaplaťte si na odborné konferenci prostor pro reklamní výstup. Ideální je mít ho těsně před obědem, kdy tak dáte prostor a hlavně podnět pro potenciální obchodní jednání a zamyšlení nad právě vaším předmětem podnikání.
Jakmile budou účastníci konference odcházet, je vhodné, aby každý z nich měl v ruce váš propagační materiál. Nezáleží na tom, je-li to vizitka, leták či propiska, ale aby se při pohledu na něj zákazníkovi vybavila vaše firma a on ji kontaktoval.
Pamatujte si, že základní metody propagace blogu závisí na množství návštev vašich stránek a také na množství odkazů, které na ně vedou. To zahrnuje zasílání novinek, RSS a práci s návštěvníky z řad dalších bloggerů. Není to nijak oslnivá strategie, ale stačí.
Pokud je již váš blog hojně navštěvován, budete muset zvolit některou z výše uvedených strategií. Pamatujte ale na to, že každý krok je dobré pečlivě zvážit a není zde prostor pro unáhlené závěry. Pokud se chcete stát jedničkou ve vašem oboru, musíte dokázat potenciální zákazníky zaujmout a pak už je nepustit.
JJ například pro eshopy se docela často používá propagace vizitkama (se slevou)
Urcite, tech zpusobu je nepreberne mnozstvi. Jako zaklad bych urcite doporucil pridat blog do ruznych vyhledavacu a katalogu. Pozdeji bych se zameril na vymenu odkazu s jinymi blogy, ktere maji priblizne stejny PageRank.
Dik za niektore tipy, trochu neviem ze ake pasky a faktury myslis, ale asi to bude skor pre eshop.
Návštěvníky lze také získat napsáním recenze na nějaký produkt pro heureka.cz nebo přidáváním článků do linkovacích služeb http://www.linkuj.cz nebo http://www.tipper.cz
moc děkuji za tipy :) snad pomůžou :)
pěkné tipy:)
No tohle se určitě každěmu hodí :)
A co autosurfy jako třeba Seosurf,Websurf…ty slibují zvýšení návštěvnosti,myslíte si že to má nějaký efekt?
mrkněte : http://allin134.webnode.cz/jak-vydelavat-na-internetu/
Sám píšu blog a začátky jsou velmi těžké. Píšu o světe online podnikání a mém soukromém životě. Když tak můžete mrknout i sem http://vydelat-online.cz/
Doufám, že mi to jednou vyjde. :-)