Než započnete s vymýšlením vzhledu vizitky, či výběrem barev na hlavičkové papíry, musíte znát celkovou podobu svého loga. Logo je jedním z nejdůležitějších prvků okolo vaší společnosti. Je to znak, kterým prezentujete celou svou firmu všem lidem v jejím okolí. Ať už se s ním setkají na propagačních materiálech, přebalech a obalech či na propiskách v recepci. Zvolením konkrétních barev a určité grafiky, utvoříte celkový obrázek, kterým byste se neměli stydět světu představit. Vydařené logo by mělo lidem na první pohled převyprávět poslání vaší společnosti.
Když budete mít například jako produkt zcela organický krém na obličej, budete nejspíše marketing vytvářet směrem k přírodně smýšlejícím zákazníkům. Vaše logo by tak mělo zastupovat i tento konkrétní produkt, takže by mělo vyjadřovat, že jste také zcela přírodně smýšlející společnost, která je nanejvýš šetrná k životnímu prostředí. Vytvořením jednoduchého, ovšem s hlubokým smyslem, loga, kde budou v základu zemité barvy a jednoduchý typ písma, chcete naznačit pocit „návratu ke kořenům“ a to je přesně to, co byste v tomto případě chtěli dosáhnout. Pokud bychom si představili ke stejnému výrobku high-tech logo v ladění do neonových barev, asi by nikdo neočekával jeho propojení s přírodně smýšlející společností.
Logo můžete vytvořit třemi způsoby: abstraktní symbol (například logo Apple), výtvarně ztvárněný název vaší společnosti, či jejich kombinace. Alan Siegel, předseda firmy specializující se na corporate identity, ovšem varuje, že abstraktní symboly využité ke ztvárnění loga mohou být pro malé podniky až přespříliš nákladné. Navíc je i mnohem těžší jejich zapamatování a následné vybavení. Proto pokud se nakonec přeci jen rozhodnete využít abstraktního symbolu, tak musí být vždy v těsném spojení s názvem vaší firmy. Pravdou ale stejně zůstává, že logotyp, či využití názvu společnosti do loga je pro zákazníky mnohem jednoduší pro jejich orientaci.
Snahou o vytvoření loga vašimi vlastními silami se může zdát jako dobrý nápad, zejména v porovnání s vysokými náklady, které by vás stála profesionální firma. Na druhou stranu ale nezapomeňte, že existuje mnoho nezávislých designérů, včetně lidí, kteří inzerují online a mohou vám za mnohem menší finanční obnos velmi dobře pomoci s vytvářením vašeho nového loga. Takový člověk by měl být ale velmi dobře obeznámen s oblastí vašeho podnikání a také samozřejmě s vašimi konkurenčními podniky. Kvalitně zpracované logo by vám mělo vydržet navěky, minimálně ovšem na deset let, bez nutnosti jeho oživování.
I když máte představu o barevném ladění a i naprosto přesně víte, jaký smysl by mělo vaše logo nést, stejně se nebojte poradit s profesionálním designérem. Ten vám může poradit, zdali bude takové logo funkční a přenositelné pro tisk na nejrůznější materiály.
Vaše logo je tváří vaší společnosti. Nebojte se proto do jeho tvorby investovat trochu více času a konečně i financí. Logo a vaše prezentace je jednou z oblastí, kde se vám nynější námaha později mnohokrát navrátí.
Zdroj: www.entrepreneur.com
Napsat komentář