Tradiční reklama nefunguje. Lidé jsou již tak unavení všemi reklamními sděleními, že dochází k tzv. reklamní slepotě. Je potřeba vymýšlet stále nové způsoby, jak netradičně oslovit zákazníka, aniž bychom ho unudili k smrti. V knize Ultimate Guide to Facebook Advertising pánové Marshall a Meloche píší o způsobech, jak využít sociální sítě k propagaci zboží a služeb.
Jejich následující tipy Vám pomohou vystoupit ze stínu ostatních společností a poradí, jak nezapadnout do šedi tradiční reklamy, která ve většině případů potencionální zákazníky už jenom otravuje.
1. Vytvořte si reklamu na event. Tento jednoduchý, ale silný způsob reklamy Vám pomůže nalákat spoustu zákazníků tam, kam potřebujete. Reklamu na události můžete cílit stejně jako kteroukoliv jinou reklamu. Zvolit si ji můžete v návrhu reklamy, v sekci pro manažery reklamy.
Jakmile návštěvníci Vašich stránek potvrdí účast, Facebook obstará veškeré připomínkové aktivity za Vás. Například díky Facebooku budou mít zprávy, připomínající Vaší událost nejvyšší prioritu. Díky tomu budou mít uživatelé Váš event stále na paměti. Je to skvělý způsob, jak zaujmout pozornost a motivovat ke komentářům a diskuzím.
2. Kampaně „Zeptejte se“. Pokud jste vyčerpali všechna možná témata, dejte prostor uživatelům. Zeptejte se, co by je zajímalo a jestli nemají oni sami nějaký námět k diskuzi. Můžete položit jednoduchou otázku: „Na co byste se rádi zeptali experta z oboru?“ Zbytek můžete nechat na nich. Pro oživení celé situace jsou výborné webináře, kdy uživatelům zadarmo sdělíte odpovědi na nejčastější a nejzajímavější otázky.
Díky takovéto kampani můžete obnovit a prohloubit vztah s Vašimi fanoušky. Projděte jejich dotazy, najděte vhodné odborníky k jejich zodpovězení a předejte informace zpátky k uživatelům. I z dotazů od fanoušků můžete získat ledaco zajímavého pro Vaši další reklamní kampaň.
3. Uspořádejte večírek. Uspořádejte charitativní akci, sponzorujte sportovní události, vyrukujte s večírkem pro Vaše partnery. A hlavně o tom nezapomeňte informovat Vaše fanoušky. Informace o životě ve firmě jsou pro ně velmi atraktivními, zvláště pak pokud mají i nějaký sociální podtext.
Nejdůležitějším prvkem na Facebooku je přítomnost. Buďte aktuální a každodenní součástí života Vašich fanoušků. Otřepejte se od klasických reklam a vytvářejte přátelské a otevřené události, které Vaše zákazníky nezahltí a neunaví. Události jsou místem k diskuzi a k vytváření přátelských vztahů. Návštěvníkům byste měli nabídnout něco zábavného a zajímavého, určitě nemusíte vytvářet nic komplikovaného a zbytečně spletitého.
Restaurace proslavená svými koláči může každý měsíc nabídnout kus vynikajícího koláče k večeři pro dva zdarma. Jednoduchý způsob, jak zaujmout a zvýšit povědomí. Zpětná vazba je pak také snadno čitelná. Zvýšení tržeb, zvýšení návštěvnosti, zvýšení prodejnosti koláčů;).
Facebook si velmi dobře uvědomuje svoji odlišnost od reklamy v rámci vyhledávačů a tak zaujal postavení a vytvořil zcela nové možnosti v reklamě. Ty v následujících letech budou nabízet zajímavé a na přátelské vlně realizované způsoby reklamního sdělení.
Zdroj: www.entrepreneur.com
Napsat komentář