Dnešní souhrn toho, co se za minulý týden stalo ve světě internetu, se ponese spíše ve znamení zajímavých statistik a aktualit z „bitevního pole“ sociálních sítí. Strohá čísla někdy můžou být trochu nudná, snažil jsem se vybrat ale ta opravdu zajímavá, možná překvapující, takže by článek mohl zaujmout každého, kdo si chce rozšířit obzory a zjistit, jak se různá tvrzení o sociálních sítích a marketingových nástrojích potvrzují, nebo vyvracejí v praxi.
Podle nejnovějších statistik je jak u nás, tak v celé střední Evropě affiliate marketing nesmírně úspěšný a investice do tohoto marketingového nástroje neustále rostou. Vyplývá to ze statistik společnosti VIV NETworks, která má pod sebou jednu z nejvýznamnějších celosvětových affiliate sítí CJ (Commission Junction). Tato společnost u nás působí již něco přes 15 měsíců a za toto období vyplatila více než 32 miliónů Kč na provizích a svým klientům zprostředkovala přes 330 tisíc objednávek v hodnotě přesahující 1 miliardu Kč.
Na druhou stranu není moc čemu se divit, když se do affiliate marketingu zapojili tak významné společnosti jako Internet Mall (privátní program s technologií TradeDoubler), Datart, T-Mobile, ČSOB Pojišťovna, Slevomat, KASA apod. v síti Commission Junction. V současnosti CJ spolupracuje v ČR s více než 3200 portály a každý měsíc přibydou jedna až dvě stovky.
Teď několik novinek ze sociálních sítí. Začnu jednou krátkou zprávou, která vyplývá z analýzy Intelu. Češi jsou totiž podle průzkumů naprosto závislí na Facebooku, a pokud byste hledali zem, kde se obyvatelé nejčastěji připojují na tuto sociální síť, jsme bezkonkurenční šampioni. Čtyři z pěti Čechů si na Facebooku alespoň jednou denně zkontrolují status, více než třetina pak dokonce třikrát až čtyřikrát.
Nejmladší ze sociálních sítí, Google+, strmě roste. Během víkendu, zhruba dva týdny po svém spuštění, ohlásila 20 miliónů uživatelů. Zajímavostí je, že nejsledovanější je paradoxně profil majitele Facebooku, Marka Zuckerberga (cca 368 tisíc followerů). Larry Page z Google se mu se svými 211 tisíci zatím jen „kouká na záda“. Co je ale na Google+ oproti Facebooku nejzvláštnější, je fakt, že mu naprosto dominují muži – žen je na Google+ slabých 12,5%. Konkurenti z Facebooku pak mají rozložení obou pohlaví odpovídající globální demografii.
Původní plán byl jasný, během tohoto týdne mělo být umožněno firmám podávat přihlášky na založení firemních profilů s tím, že jim bude tato funkce postupně zpřístupněna. Google ale změnil strategii a naopak vzal jen pár šťastlivců, kteří budou testovat, a zbytek firem si musí ještě několik měsíců počkat. Tvůrci si od toho slibují, že služba bude k dispozici bez chyb mnohem dříve než v případě, kdy by bylo vše opravováno takřka za pochodu.
Nesmírně problematické ale zůstává chování Google ve vztahu k „podvodníkům“, kteří si firemní stránky zakládají na bázi osobních profilů. Tvůrci neustále zdůrazňují, aby si firmy tyto profily netvořily, že je budou blokovat, nicméně blokují jich jen pár a některé dokonce pak odblokovávají. V praxi to znamená, že na otázku zda založit, či nezaložit neexistuje odpověď. Pokud budete čekat, může se vám stát, že konkurence si založí a nebude blokována, nebo to naopak můžete zkusit a uvidíte sami, jak se Google zachová.
Poslední aktualita je spíše k pobavení než k nějakému marketingovému rozšíření obzorů. Prezident Venezuely Hugo Chávez se totiž léčí na Kubě z rakoviny a zemi řídí jednoduchým tweetováním. V minulém týdnu poslal přes 40 tweetů, kdy například schválil dotaci na sběr odpadků, podpořil výstavbu nového parku, nebo také popsal, jak společně s Fidelem Castrem fandili fotbalovému národnímu týmu. Jeho tweety se pravidelně objevují i na obrazovce venezuelské televize.
Zdroj: PCWorld, TyInternety, Lupa
Napsat komentář