Když v Home Pond zjistili, že jejich systém přestává stíhat obchodní ambice, škálování i marketingové aktivity, rozhodli se pro zásadní změnu. Pro důkladnou migraci na Shoptet, kde dnes běží česká, slovenská, německá i maďarská verze e-shopu. A objednávky meziročně rostou téměř dvojnásobně.
Home Pond je český výrobce a jednička na trhu se specializací na zahradní jezírka, rybníčky a veškeré problémy, které mohou s vodou nastat. Na původním technickém řešení měl Home Pond úspěch, ale projekt původní redakční systém přerostl.
Namísto rychlé výměny e-shopového řešení nebo změny šablony ale Home Pond zvolil profesionální cestu: propracovaný redesign a důkladnou migraci na platformu Shoptet.
Migrovat zavedený obchod není úplně jednoduchý proces, proto se jednatel Miroslav Hanák spojil s UX designérem Lukášem Dubinou a SEO / PPC specialistou Tomášem Zahálkou s úkolem nejdřív otestovat Shoptet pro slovenskou mutaci, a až pak převést na Shoptet i vlajkovou loď – českou mutaci.
Pojďme se podívat na praktickou ukázku, jak může správný výběr e-shopového řešení a promyšlený redesign přinést nejen krásnější web, ale i dvojnásobný růst objednávek, vstup na nové trhy a posílení značky.
Shoptet je konečně to řešení, které nám umožnilo přizpůsobit si grafiku i funkce přesně podle našich potřeb, a to bez toho, abychom museli cokoliv složitě vyjednávat s provozovatelem platformy.
Miroslav Hanák, jednatel
Home Pond má dnes na Shoptetu nejen českou a slovenskou mutaci, ale rok po přechodu expandoval do Německa a v druhém kvartálu 2025 spustil i maďarskou mutaci.
Přechod na nové technické řešení nemá být jen o změně poskytovatele a šablony webu. Cílem by mělo být posunout e-shop dál a zvednout počet objednávek.
K tomu je klíčové znát nedostatky starého řešení a mít uživatelské průzkumy, které zásadně pomohou s návrhem designu a sestavení marketingové strategie.
Přechod na nové technické řešení není jen o migraci dat – klíčem k úspěchu byla mezioborová spolupráce. Lukáš Dubina jako UX designér a Tomáš Zahálka jako SEO / PPC specialista vytvořili sehraný tým, který dokázal propojit technické, uživatelské i marketingové požadavky do jednoho funkčního celku.
Lukáš Dubina zajistil projektové řízení, uživatelský výzkum, návrh e-shopu, implementaci na Shoptet, kompletní obsah a storytelling pro produktové stránky.
Tomáš Zahálka převzal PPC reklamu, realizaci informační architektury, migraci historických vstupních stránek ze starého řešení a jejich implementaci přes doplněk Pokročilé SEO.
Díky tomu se podařilo zachovat (a později zlepšit) pozice ve vyhledávání i návštěvnost z vyhledávačů.
Bylo nutné spojit vstupní data od SEO specialisty, UX designéra, majitele a zákazníků, která přetavíme na dílčí úkoly „Před spuštěním” a „Po spuštění“. Na komunikaci a delegaci práce jsme jak pro přechod, tak pro budoucí rozvoj využívali projektový nástroj Freelo.
Redesign začal vstupní analýzou – nejprve bylo potřeba důkladně porozumět zákazníkům, byznys cílům a možnostem platformy Shoptet. Na základě těchto zjištění vytvořil Lukáš Dubina detailní wireframy klíčových stránek. Ty sloužily nejen jako základní stavební plán, ale i jako testovací prostředí pro funkční logiku webu, navigaci a uspořádání obsahu. V této fázi se také ladily detaily informační architektury, uživatelské cesty a možnosti filtrací či parametrických kategorií.
Po dokončení wireframů následovala fáze vizuálního návrhu, do které se zapojil grafik. Cílem bylo vytvořit přívětivé a zároveň vizuálně odlišitelné prostředí — vznikl tak e-shop s unikátní „kreslenou“ identitou, která koresponduje s obaly (které již existovaly) a s přírodním zaměřením značky Home Pond a působí důvěryhodně i hravě zároveň.
Celý návrhový proces byl iterativní. Návrhy se průběžně testovaly, revidovaly a upravovaly tak, aby e-shop nejen dobře vypadal, ale hlavně fungoval pro zákazníky – a to na všech zařízeních. Výsledkem je strukturovaný, přehledný a obsahově vyladěný e-shop, který nejen prodává, ale i buduje značku.
Než se odladil nový design e-shopu, začaly práce na zkušební verzi Shoptetu, kde bylo třeba vystavět novou architekturu webu (kategorie a parametrické kategorie) a na ní udělat přesměrování URL adres pomocí 301, které generovalo předchozí e-shopové řešení.
PPC reklamu bylo možné začít řešit až po kompletní migraci, proto jsme pro fázi před spuštěním připravili pro Seznam Ads / Google Ads měřící kódy a vyhledávací kampaně.
Krátce po spuštění je vhodné udělat menší výzkum a zjistit, jak jsou zákazníci s redesignem spokojeni a jestli nemáme někde hluchá místa, která by bránila v dokončení nákupu.
Staré PPC reklamy předěláváme na nové, v Google Search Console sledujeme dopady na indexaci stránek, hlídáme 404 a zahajujeme kontinuální spolupráce pro optimalizaci.
Chceme, aby byl Home Pond obsahově nejlepším webem v daném segmentu. Aby vždy dokázal uživateli poradit a najít řešení (bez ohledu na to, zda u nás nakoupí).
Od první informativní poptávky uteklo pět let. Dnes má Home Pond českou, slovenskou, německou i maďarskou verzi e-shopu – každou na vlastní doméně.
Objednávky meziročně rostou téměř dvojnásobně, značka má sjednocenou identitu a na trh vstoupil i nový brand Zeleko s rozšířeným sortimentem pro dům a zahradu. O návrh, realizaci a marketing se stejně jako u Home Pond postarala dvojice Lukáš Dubina a Tomáš Zahálka a e-shop běží na Shoptetu ve dvou mutacích.
Co k přechodu na Shoptet říká jednatel Miroslav Hanák?
Přechodu na jinou e-shopovou platformu jsem se dlouho bránil. Nešlo jen o obavy z vyšších nákladů, ale hlavně o strach z možného propadu v organické návštěvnosti. Ale realita starého řešení, jeho zkostnatělost, složitost jakýchkoliv úprav a těžkopádná správa mě nakonec přesvědčila.
Dnes jsem rád, že jsme přešli na Shoptet. Je to řešení, které nám konečně umožnilo přizpůsobit si grafiku i funkce přesně podle našich potřeb, a to bez toho, abychom museli cokoliv složitě vyjednávat s provozovatelem platformy.
Značku Home Pond se nám podařilo nejen etablovat, ale i pevně zakořenit u českých i slovenských milovníků zahradních jezírek. A co víc, poslední roky se snažíme prorazit i na náročný německý trh. Není to jednoduché, ale vytrvalost a kvalita našich produktů už začínají nést první plody.
Napsat komentář