Facebook tipy od špiček v oboru

Již několikrát jsem se zde v poslední době zabýval tím, jak na sociálních sítích obecně budovat fanouškovskou základnu, jak „zacházet“ s komunitou, čím si můžete fandy získat, čím naopak ztratit apod. Vždy to ale byly spíše ty úplně nejzákladnější postupy, což dnes trochu rozšíříme. Našel jsem hned několik tipů od těch nejpovolanějších, zahraničních odborníků, které marketingové strategie na Facebooku živí, a kteří se nebáli podělit o trochu toho know-how. Vzhledem k tomu, že těch zajímavých je poměrně dost, jdeme rovnou k věci.

Fanoušci jsou tým, ne jen sbírka.

Podle několika odborníků byste své fanoušky na sociální síti měli brát do jisté míry jako sobě rovné ve smyslu informací. Nebojte se někdy podělit o „zákulisní info“, co se ve firmě děje, kam se ubírá vývoj, co mohou zákazníci v nejbližší době očekávat, představte více jednotlivé členy týmu apod. Když už se někdo stane vašim fanouškem, dělá to proto, že se o vás, nebo firmu zajímá, tak proč jeho touhu tímto způsobem neuspokojit. Pokud jim budete dávat informace, které má k dispozici každý a ne něco unikátního, můžete je snadno ztratit.

Vymyslete důvod, proč se mají stát fanoušky.

Jakmile vymyslíte řekněme kampaň, která bude motivovat návštěvníky vašich stránek, aby se stali vašimi fanoušky za nějakou odměnu, mohou se vaše konverze až neuvěřitelně navýšit. I něco na způsob – „Jakmile dosáhneme 1000 fanoušků, dáme svým klientům na měsíc slevu 10%,“ může výrazně motivovat. Vše je pochopitelně jen na vaší kreativitě.

Oslavujte mezníky

Toto úzce souvisí s prvním tipem, ve kterém jsem zdůrazňoval, že fanoušci jsou tým. Když tedy například ve firmě oslavujete nějakou významnější událost – x zákazníků, x prodaného zboží apod., podělte se o to i s vašimi fanoušky na sociální síti. Tento tip pochází od vedoucí marketingových strategií Intelu jménem Ekaterina Walter, která dále zdůrazňuje, že Facebook je ideální i pro menší mezníky než ty, které budete ve firmě skutečně oslavovat. Jednoduše se nebojte pochlubit vlastními úspěchy.

Na obrázku jednoduché a přesto efektivní poděkování Intelu:

Jednoduché otázky

Myslete na to, že kliknout na Unlike je stejně jednoduché jako na Like, a pokud vaše fanoušky trochu nezapojíte, mohou to udělat „raz dva“. Nejjednodušší cestou jsou otázky, které musíte správně pokládat. Vůbec nejlepší jsou, pro někoho možná překvapivě, otázky, na které se dá ideálně jednoslovně odpovědět. Uživatelé, kteří toho moc nenamluví, odpoví jednoduše, ostatní se třeba rozepíší. Zapojíte všechny ale v každém případě mnohem více než u těch složitějších.

Obrázky

„Twitter je místem pro odkazy, Facebook pro fotky a obrázky.“ Tímto mottem jednoho z profesionálů se nebojte řídit. Ať už sdílíte téměř cokoliv, připojte obrázek. Jediné, na co si dejte pozor, je fakt, že Facebook fotky zmenšuje, takže vkládejte tak, aby měly smysl i při prvním pohledu na malou verzi. Jinak, řečeno s trochou nadsázky, neexistuje v tomto smyslu špatný obrázek.

Zpětná vazba

Když už se budete na Facebooku snažit o komunikaci s fanoušky, získávejte si potřebná data a zpětnou vazbu. Ptejte se na názory na vaše nové služby, na výrobky, které byly uvedeny do prodeje apod. Zjistěte si, co by zákazníci například ve vašem e-shopu ještě uvítali, co jim znepříjemňuje život a tak dále. Vždy je co zlepšovat a Facebook je pro získávání zpětné vazby nesmírně šikovným nástrojem.

Používejte získaná data efektivně

Jak bylo zmíněno o odstavec výše, na Facebooku můžete poměrně snadno získávat zpětnou vazbu, kterou byste měli využít. Pokud se nad tím ale zamyslíte, jsou tu ještě další cenná data. Mnoho expertů zdůrazňuje, že například lze využít nárůst fanoušků k lepšímu cílení dalších marketingových kampaní. Na příkladu – pokud uvidíte, že velké procento uživatelů, kteří si vás oblíbili za poslední dobu, je například v jedné věkové kategorii, můžete na ní nasměrovat i další aktivity v marketingu apod.

Poslední tip je využití Sponsored Stories, což je funkce uvedená na počátku roku. Ta umožňuje (pochopitelně za poplatek) umístit aktivitu vašich fanoušků na fixní pozici, kde se bude zobrazovat vždy. Opět příklad – pokud například dáte na Facebook, že pořádáte soutěž a nechcete, aby to zapadlo tím, jak posíláte další posty, uděláte z toho Sponsored Story a všichni vaši fanoušci to tak budou mít vždy na očích v místě pro reklamy. Síla tohoto nástroje je o to větší, že uživatel pak neuvidí vždy jen neznámé reklamy, ale sem tam se mu zobrazí Sponsored Story, se kterým je spojená aktivita jeho přítele, což zvyšuje šanci na konverzi.

Zdroj: Social Media Examiner

Navigace pro příspěvek

  1. Lukas Pampurik napsal:

    Zaujímavý článok, ďakujem za pár dobrých infos. Bolo by dobré aby ste predstavili aj Google PPC podrobne.

    1. Jan Němec napsal:

      Díky za pochvalu a za tip. Inspirace se vždycky hodí ;)

  2. Miloš napsal:

    Ještě bych uvítal něco podobného o Twitteru. Marketingové nástroje atp. JInak toto parada :-)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů