Migrace e-shopu s prémiovým kuchyňským nádobím na Shoptet řešení – případová studie

()

Popovídali jsme si s Karlem Hrochem, provozovatelem e-shopu KitchenStyle, a zjistili podrobnosti o přesunu jeho běžícího obchodu na Shoptet. Jak to probíhalo a co bylo nejtěžší? Co změna přinesla? Přečtete si náš rozhovor o zkušenostech, které se vám mohou hodit.

Pan Hroch na svém internetovém obchodě KitchenStyle nabízí vybavení do kuchyně a jídelny se vším, co patří ke stylovému vaření a stolování. Jsou to zejména výrobky prestižních značek. Časem mu však řešení e-shopu přestalo vyhovovat a i za cenu dočasného „nepohodlí“ a nutnosti přesunout data šel do změny s vidinou lepších zítřků.

Co mu tato změna přinesla a čemu všemu se musel postavit čelem? Bylo to nakonec tak složité a jak Karel Hroch celý proces zpětně hodnotí? Jaké nástroje mu pomohly s přesunem a nastavením? Právě o tom jsme se bavili v našem rozhovoru, který je vlastně malou případovou studií o převodu e-shopu během jeho provozu.

Dříve jsme byli nuceni neustále sledovat technické změny ve vyhledávačích a platit programátory za implementaci

Proč jste se rozhodli změnit řešení, na kterém váš e-shop běžel? Jaké problémy jste v souvislosti s původní platformou řešili?

Na Shoptet jsme se rozhodli přejít, protože se v podstatě jedná o hotový produkt, o který se nemusíme denně starat. Dříve jsme byli nuceni neustále sledovat technické změny ve vyhledávačích a platit programátory, kteří nám novinky implementovali. Dalším důvodem je množství Shoptet Doplňků a vylepšení, které neustále přibývají.

Jak jste se vlastně dozvěděli o Shoptetu?

Znali jsme ho díky obecnému povědomí o něm na internetu, dobrým recenzím a doporučením ve fórech pro e-shopaře.

Bez doplňku Napojse.cz si už provoz e-shopu nedovedeme představit

Převod dat jste se nakonec rozhodli řešit přes službu Napojse.cz. Jak jste na ni narazili?

Tento doplněk jsme našli v Shoptet Doplňcích a sám jsem si zavolal s panem Krejčím, který je velmi ochotný a příjemný člověk. Ihned, jak jsme doplněk nainstalovali, jsme jej začali denně využívat na 100 %. Popravdě si bez tohoto doplňku už provoz e-shopu nedovedeme vůbec představit. Osvědčila se nám zejména hlavní funkce: napojení na dodavatele, kteří nemají B2B, ale pouze online XML dostupnostní feed. Časová úspora a efektivita tohoto systému jednoduše odpovídá 21. století :-).

Tušíte, kolik času jste ušetřil, když jste převod dat neřešil svépomocí?

Převod svépomocí by byl časově velice náročný. A dost pravděpodobně by došlo k velkému množství chyb způsobených lidským faktorem. Umím si představit, že by jejich následné dohledávání bylo nekonečné. A vlastně si vůbec něco takového ani představovat nechci. (smích)

Jak dlouhou dobu jste potřeboval po migraci e-shopu pro jeho finální úpravu před samotným spuštěním?

Zpočátku jsme ještě nevyužívali externí kodéry, kteří by proces urychlili, proto jsme se s tím trochu prali metodou pokus omyl. A i tak to trvalo cca 3 týdny, a to jen proto, že jsme chtěli mít vizuál podle našich představ hned.

Využil jste migraci e-shopu k optimalizaci dalších procesů jako například v rámci expedice, vyřizování objednávek, automatizace komunikace?

Ano, využíváme tyto procesy denně. V současné době je zákazník už poměrně rozmazlený oproti začátkům e-commerce. Velice jsme spokojeni mimo jiné s propojením FIO banky, automatickému odeslání potvrzení zákazníkovi o přijetí platby a následném zpracování objednávky.

Stavy objednávek máme propojené se skladovým systémem a vše běží samo bez nutnosti sedět u počítače

U objednávek toho asi bude více.

Ano, jejich stavy teď máme propojené se skladovým systémem a vše běží bez nutnosti sedět u počítače a neustále dohledávat a měnit stav dané objednávky. Jednoduše se nám filtrují objednávky, u kterých například nemáme skladovou zásobu a je třeba zajistit zboží, objednávky nezaplacené, ale i objednávky, které jsou již doručeny a zákazníkovi je opět zcela automaticky odesláno poděkování a daňový doklad.

Jaké konkrétní výhody pro svůj e-shop nově na platformě Shoptet vnímáte?

Výhod je nepřeberné množství, na trhu neexistuje produkt, který by byl takto propracovaný a snadný k používání i k samotnému spuštění do provozu. S provozem na této platformě jsme plně spokojeni, využíváme aktivně téměř všechny funkce a denně máme radost z oznamovaných novinek a vylepšení.

Opravdu je všechno tak růžové?

Samozřejmostí, se kterou musíme počítat, jsou drobné nedostatky oproti e-shopu naprogramovanému na míru pro daný sortiment. Pokud se ale na tuto problematiku podíváme z finanční stránky, nechybí v Shoptetu nic, co by běžného provozovatele e-shopu vedlo k myšlence vynaložit obrovské investice do tvorby vlastního systému. Znamenalo by to začít opět pravidelně vynakládat nemalé investice do udržování tohoto systému v souladu s trendy a požadavky vyhledávačů, sociálních sítí a srovnávačů, nemluvě o designu a layoutu pomocí nových šablon.

Jak řešíte situaci, kdy vám nějaká funkce nedostačuje nebo chybí?

Občas máme nápady a požadavky, které se dají napsat do knihy přání, Roadmapy, a jak jsme se za dobu používání přesvědčili, často se tato vylepšení dřív nebo později v systému objeví.

Naše pozice ve vyhledávačích se neustále vylepšují

Pojďme se zastavit u toho, jestli se vám po migraci změnily některé věci. Co třeba pozice ve vyhledávačích?

Díky rozsáhlým příležitostem vyplnění SEO informací do každého produktu, kategorie nebo článku a možnostem vytváření stránek z parametrů produktů se naše pozice neustále vylepšují. Je ale pouze na nás, jak rychle a relevantně pro vyhledávače tyto informace doplňujeme.

Jak se proměnila rychlost vašeho webu?

S rychlostí našich stránek jsme plně spokojeni, nedochází k výpadkům systému a plánované aktualizace jsou dopředu oznamovány a prováděny v čase téměř nulového provozu v noci.

A poslední otázka směřuje na váš konverzní poměr po přesunu.

Díky novým šablonám, spoustě doplňků a snadným úpravám od kodéra se náš konverzní poměr stále zvedá. Každý e-shop má své specifické zákazníky a těm je třeba například produktovou stránku a množství informací v košíku přizpůsobit. Systém je ve standardu v provedení „vyhovuji tak nějak všem“, ale následně je třeba cíleným vyhodnocováním důvodů odchodu zákazníka bez nákupu tyto a spoustu jiných míst poupravit.

Napojení na dodavatele

Přemýšlíte, jak přejít na Shoptet platformu, když při tom nechcete přijít o data od dodavatelů? S Napojse.cz můžete využít všechny typy dodavatelských feedů, dokonce i ty nekompatibilní, protože je díky tomuto doplňku upravíte mnohem snáz, než kdybyste to dělali komplikovaně svépomocí. Doplněk je všestranný, takže si pomocí něj hromadně upravíte i takové věci jako ceny, dodací lhůty, názvy nebo třeba popisky. Všechny vlastní úpravy si můžete zamknout, aby vám je originální dodavatelský feed zase nepřepsal.

Práce s dodavatelskými feedy nabízí skrze Napojse různé možnosti:

Stačí si jednou pohrát s nastavením, a pak už můžete nechat doplněk pracovat automaticky.

Pokud se i vy chystáte na přesun svého e-shopu na Shoptet nebo o něm teprve uvažujete, kdykoli se na nás můžete obrátit a rádi vám poradíme se všemi nejasnostmi. :-)

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů