Možná jste viděli “bingovskou“ online (či TV) reklamu: Bing vyhlásil marketingovou válku Googlu. Tvrdí, že uživatelé preferují výsledky vyhledávání Bing vůči Googlu 2:1. Ale je search engine Microsoftu opravdu tak pokročilá, aby mohla představovat reálnou hrozbu pro Google?
Vy sami si můžete zkusit porovnat tyto dva vyhledávače na BingitOn.com. A. Kumar ovšem zjistil silné i slabé stránky u obou zmíněných vyhledávačů. Tak či tak, hodnocení vyhledávání u obou vyhledávačů závisí především na Vašich osobních preferencích – od sociální integrace k rychlosti a ke kvalitě.
I když nedávné změny u Bing měly vytvořit schůdnější search option, stále ztrácí v otázce kvality vyhledaných výsledků na položené dotazy. V tomto případě byla testována fráze „sazby daně z příjmu“. Zatímco search engine u Google zobrazilo na stránce s výsledky informace o daňových sazbách v prvních pěti výsledcích a to jak pro rok 2012, tak pro rok 2013. Výsledky vyhledávání u Bing zmiňovaly daňové sazby pouze pro rok 2011.
Bing jasně vyhrál, pokud jde o plynulost u jeho sociální integrace. Díky smlouvám, které má uzavřeny s Facebookem a Twitterem dokáže poskytnout oproti Googlu mnohem více sociálních dat. Google musí spoléhat na méně používanou sociální síť Google+. Také způsob, kterým Bing zobrazuje sociální doporučení na svých SERPs (stránky s vyhledanými výsledky), je o dost přehlednější a méně zahlcující nežli ten googlovský.
Přestože jak Google, tak Bing nabízí funkci okamžitého vyhledávání, které zobrazí potencionální vyhledávací dotazy v rámci Vašeho vypisování do vyhledávacího pole. Google je ten, kdo pomocí okamžitého vyhledávání dokáže zobrazit více relevantních výsledků. A ještě k tomu i rychleji.
Vypadá to, že velké množství lidí souhlasí s tvrzením, že stránky s výsledky vyhledávání mají u Bing nepochybnou vizuální přitažlivost. V mnoha ohledech stránka Bing připomíná dřívější verzi googlovské stránky s výsledky – bez tlačítka „1“, sociálních anotací a dalších podobných (až nadbytečných) funkcí.
Používáte-li v rámci Googlu některé z těchto funkcí, jako jsou např. Google Reader a Google +, tak díky nim může tento gigant ve vyhledávání využít množství informací, které mu pomohou Vám (Vašemu dotazu) porozumět. A tak i přizpůsobit výsledky vyhledávání do podoby, kterou pravděpodobně velmi oceníte. I když Bing nabízí podobné funkce, jako je např. Bing Reader, nejsou zdaleka tak využívány jako ty Googlu. Což znamená, že vnitřní integrace u Bing nemá na SERP výsledky u více uživatelů až takový vliv.
Sečteno a podtrženo. Použití každého vyhledávače závisí na osobních preferencích. Rozmyslete se, co přesně od vyhledávače vyžadujete, potřebujete a co dokážete využít. Pak by měla být Vaše volba o něco jasnější.
Zdroj: www. entrepreneur.com
keby bol bing lokalizovany u nas tak urcite pouzivam ten a nie sledovany google ktoreho vysledky sa zobrazuju tak ako chcu oni