Slyšeli jste někdy o advergamingu? Zjednodušeně můžeme říci, že advergaming představuje techniky, které jsou založené na vytváření počítačových her.
Slovo advergamining je složené ze dvou anglických slov – gaming (hraní) a advertisement (propagování). Ve volném překladu to tedy znamená „progace hraním“.
Poprvé byl tento termín zaveden roku 2000. Použil ho Anthony Gialourakis v doméně své stránky.
V praxi to vypadá tak, že vymyslíte (nebo si necháte vymyslet hru), která se snaží upozornit na vaše výrobky či služby. Lidé v průměru u těchto her tráví 5 – 35 minut.
Hra, kterou poskytnete svým potenciálním zákazníkům, může být různé složitosti. To už je jen na vás.
Je nutné si uvědomit, že samotnou reklamu uživatelé příliš nemusejí, jsou jí oklopeni na každém kroku, dostávají na ní alergii a nudí je, ale pokud se s reklamou setkávají v rámci zábavy, nevadí jim tolik. Jde totiž o nenásilnou reklamu.
Advergamin má mnohé výhody. Tou nejdůležitější je fakt, že přiláká na vaše webové stránky více návštěvníků. Zároveň také nenásilnou formou dostane do podvědomí uživatelů hráčů logo vaší firmy.
Adverming také pomáhá při optimalizaci pro vyhledávače. Ukazuje se rovněž, že hra zvyšuje důvěryhodnost webu,na kterém tato hra je.
Dalším výhodou je vytváření pozitivního vzhledu firmy. Díky hře ji uživatelé vnímají kladně. Je i oporou reklamních kampaní – zlepšuje jí a posiluje. Vhodné je advergaming využít jako základ soutěže. Zákazníky přiláká ještě více interaktivní hra, ve které se bude hrát o ceny.
Nesporným kladem advergamingu je také její měřitelnost, tedy analýza hratelnosti, u které si můžete jednoduše změřit, kolik lidí hraje hru, kolik jich ji má rozehranou a celkový čas, který u toho uživatelé strávili. Podle toho můžete usoudit, zda vaše hra je žádaná.
Napsat komentář