Pokud ještě nevládnete na poli připínáčků a nástěnek, možná byste o tom už měli uvažovat. Představte díky Pinterestu svou společnost a její příběh na základě vizuálního propojení a sdíleného nadšení pro stejnou věc. Pracujte na image své značky a přilákejte zákazníky.
Pinterest dokázal, že je opravdu silným hráčem na poli sociálních médií nejen díky svému rychlému nástupu a posunu do popředí. Ale i potenciálem pro využití při podnikání. Poslední studie dokonce dokazují, že lidé po celém světě připínají své oblíbené obrázky a fotografie stejně často, jako štěbetají na Twitteru.
Pokud jste se tedy rozhodli, že obrázková magie a síla fotografií je pro vaše podnikání dobrou cestou, jak prohloubit svou firemní komunikaci, pak vám následujících deset otázek (a odpovědí) pomůže jít tím správným směrem.
Možná je vaším cílem vytvoření silné image značky nebo možná chcete pomocí Pinterestu představit nový produkt, službu. Ať už je vaší pohnutkou cokoliv, definováním cíle získáte odrazový můstek pro finální rozhodnutí, jaký typ nástěnek byste na Pinterestu rádi měli nebo jak zorganizovat a následně propagovat váš obsah.
Pokud byste například chtěli světu připomenout váš závazek k trvalé udržitelnosti, možná by nebylo špatné vytvořit nástěnku, kde se dotknete tématu recyklace. Nebo pokud máte za cíl zvýšení provozu na svém e-shopu, vytvořte nástěnku s obrázky a fotografiemi, které prolinkujete s vašimi produkty.
Nástěnka je místo, kam si uspořádáváte svůj obsah (obrázky, fotografie…) dle témat a námětů. Svou nástěnku si můžete přizpůsobit podle témat, které se vašich produktů a služeb přímo nebo nepřímo dotýkají. Nezapomínejte i na příbuzná témata. Ta mohou nalákat další segment cílové skupiny nebo alespoň rozšířit ten stávající.
Vybírejte hezké a zajímavé obrázky, na kterých lidé uvidí, jak mohou používat vaše produkty nebo služby. Především se soustřeďte na to, aby na fotografiích byly autentické situace, ze kterých nečiší prvoplánová reklama.
„Obrázky vyprávějí příběh o vašich zákaznících a jejich vztahu k vaší značce,“ tvrdí John A. McArthur, odborný asistent na katedře komunikace na Queens University v Severní Karolíně, který Pinterest integruje přímo do osnov výuky. „Zvažte, jak by zákazníci mohli váš produkt či službu využívat a poskytněte obrázky, které jim převyprávějí svou zkušenost.“
Místo připínání suchého propagačního obsahu vymyslete kreativní cestu, jak vzbudit rozruch a zájem o vás. Nebojte se odvázat.
Přidávat obrázky můžete buď pomocí Pinterest stránky Pin It bookmarklet, nebo můžete nahrávat přímo ze svých zásob ve vašem počítači. Využívání vlastních originálních obrázků je nejlepší cesta, jak na Pinterestu komunikovat. Jenom tak můžete svou společnost jednoduše odlišit od davu všech ostatních uživatelů, včetně vaší konkurence. Navíc se vám dramaticky sníží riziko porušení autorských práv kohokoliv dalšího.
Pokud je ovšem vaše zásoba obrázků značně omezena a nemáte ani dostatečné finance na vytváření nových, zkuste využít obrázků zdarma s příslušnými licencemi, které poskytují služby jako Creative Commons.
S nástrojem Me + Contributors můžete pozvat klienty, zákazníky, zaměstnance a dokonce i značky s podobným zaměřením k přispívání na vaši nástěnku. Pozvání jim přijde e-mailem a vy dostanete stejným způsobem vědět, pokud někdo z nich na nástěnku něco připne.
Vytvořením takové skupinové nástěnky může velmi rychle okolo vaší značky vytvořit aktivní zapojenou komunitu. Jen si dejte pozor na rozesílání nevhodných obrázků a na spamování z vaší strany.
Za prvé je potřeba vytvořit několik nástěnek s vizuálně zajímavými obsahy. Dále dbejte na to, aby vaše příspěvky měly patřičný popis s klíčovými slovy, které pomohou uživatelům najít vaše obrázky v rámci vyhledávání na Pinterestu. Tohle je obzvlášť důležité.
Kdykoliv připnete nový příspěvek (nebo celou nástěnku), sdílejte i přímý link na něj pomocí Pinterest tlačítek ke sdílení na ostatní sociální sítě. Nezapomeňte ani přidat Pinterest Follow tlačítko na váš samotný e-shop.
Sledování ostatních profilů a nástěněk vás představí jako aktivního účastníka Pinterest komunity a zmírníte tak pocit, že vám jde jenom o propagaci svých služeb a produktů. Takže je pro vás velmi výhodné vytvořit si z průběžného přidávání a sledování ostatních zvyk. Vybírejte si uživatele a značky, kteří připínají témata podobná tomu vašemu. Komentujte jejich obrázky a sdílejte relevantní obsah.
Chcete-li zjistit, kdo jsou „power pinners“, kteří sdílejí zajímavý obsah a mohou potencionálně zvýšit váš dosah na Pinterestu, klikněte na odkaz Popular v horní části každé stránky. Tam zjistíte, které příspěvky jsou trendy a kdo je připnul.
Pinterest galerie vtipných videí nebo tutorialů se může stát poutavou cestou, jak vaše služby a produkty přivést k životu.
Pokud se tedy rozhodnete připnout video příspěvek, stiskněte tlačítko Add v horní části hlavní stránky. Zvolte možnost Add a Pin a zadejte URL adresu videa, které chcete nahrát ať už prostřednictvím YouTube či jiných kanálů. Dále klikněte na tlačítko Find Images a vyberte miniaturu z videa, která nejlépe vystihne celý jeho obsah. Pak už jen vyberte, na kterou nástěnku chcete video připnout, klikněte na Pin It a máte hotovo.
Nevyužívejte nástěnky k agresivnímu prodeji. Vyhněte se tomu, že je zaplníte obrázky pouze vaší společnosti, vašich projektů, výrobků a služeb. Sám Pinterest tuto činnost zmiňuje a nedoporučuje ve svých oficiálních obchodních pokynech.
„Omezte sebe-propagační příspěvky na 10 % z toho, co sdílíte nejvíce, a rozložte po nástěnce uvážlivě,“ radí Kelby Carr, autor knihy Pinterest pro nechápavé (Wiley, 2012). „Vnímejte Pinterest jako příležitost k humanizaci vašeho podnikání jedinečnými, zábavnými a kreativními způsoby.“
Carr také radí podnikům, aby se nepouštěli do častých soutěží typu „Připni a vyhraj“, které podporují spamování. Vytvoření občasní propagační podpory je v pořádku, ale nepřehánějte to.
Zdroj: www.entrepreneur.com
Napsat komentář