Stejně jako rádio vyšlapalo cestičku pro televizi a noviny zase pro internet, tak i nárůst používání mobilních telefonů nabízí nové možnosti pro realizaci příběhů o vaší společnosti, kterými můžete oslovit nespočet potencionálních zákazníků. I když se možná dokonalé zacílení na přesně ty správné zákazníky, na zcela správném místě a ve zcela přesný čas může zdá jako marketingový sen. Je tady řada faktorů, díky kterým můžete zaměřit vaši mobilní kampaň pro lokální trh přímo na správný cíl.
Experti z řad mobilního marketingu pracující například pro Weather Channel nebo AT&T AdWorks, se na summitu Street Fight, který se konal minulý týden na Manhattanu, podělili o řadu jejich nápadů a myšlenek okolo faktorů, díky kterým můžete dosáhnout úspěšné mobilní kampaně pro lokální trh. Pokud je mobilní reklama novým světem pro podnikání a vy byste rádi tento svět objevili, jsou tady tři věci, se kterými by se všichni začátečníci měli seznámit.
Známe několik odlišných forem lokalizačních údajů: automatický geotagging od bezdrátových zařízení po uživatelem zadané poštovní směrovací číslo. Ujistěte se proto, jaké údaje právě vy hledáte. Velmi mnoho lokalizačních údajů, které se běžně používají, je totiž nepřesných. Nejběžněji udáváno je právě poštovní směrovací číslo, důvtipní spotřebitelé totiž vědí, že udáním PSČ nebudou sledováni.
Pomocí přesnějšího geotaggingu, jako je například získání a uvedení zeměpisné šířky a délky, budou získané lokalizační údaje samozřejmě účelnější. U kampaně postavené na těchto datech bude mnohem pravděpodobnější, že zasáhne mnohem více lidí.
Geofencing je marketingová technika, která inzerentům umožňuje určit virtuální hranici okolo určité zeměpisné oblasti a zároveň odešle potencionálním zákazníkům upozornění na jejich mobilní zařízení, pokud do této oblasti vejdou. Jelikož jde o opt-in marketingovou techniku, potencionální zákazníci si tak mohou vybrat, jestli zpřístupní informace o jejich lokaci. I tak je zde pro vás ale velký potencionál.
Zpráva, kterou se rozhodnete odesílat ke spotřebitelům, může být ve velmi jednoduché formě, či naopak může jít o široce pojaté reklamní sdělení. Pokud by to bylo relevantní k vaší značce, můžete se také pomocí geofencingu ozývat na nejrůznějších událostech, jako jsou konference, či sportovní akce. Tak uživatel může dostat vaše jedinečně zacílené sdělení například při vstupu do kongresového sálu či na sportovní stadion.
Udržujte své očekávání ohledně zásahu v mezích reality. Jestliže se snažíte zasáhnout například ženy ve věku 18-25 let, které mají zájem o skateboarding a ještě k tomu si zvolíte i určité PSČ, nemůžete pak přeci očekávat, že pomocí reklamního sdělení zasáhnete tisíce lidí.
A vzhledem k tomu, že nemůžete dosáhnout obojího najednou, vytvořte si kompromis mezi přesností a dosahem. Někdy i zasažení pouhých pěti lidí, může být přesně to, co vy potřebujete. Někdy zase budete potřebovat rozšířit své sítě o trošku dál – opravdu je možné, že u lidí, kteří bydlí od vašeho obchodu kilometr a půl namísto kilometru, je mnohem menší pravděpodobnost jejich nákupu u vás?
Hlavně nezapomeňte, že v rámci mobilní reklamy, se věci mění velmi rychle. Mějte tudíž na paměti, že vaše reklamní strategie musí jít ruku v ruce s vývojem samotného média. Dokonce i definice toho, co mobilní zařízení vůbec je se mění.
A nakonec reklama pro mobilní zařízení na lokálním trhu nemusí znamenat pouze chytré telefony a tablety. Například Eric Hadley, senior vicepresident pro obchodní strategii a marketing u Weather Channel, zmínil, že u jeho společnosti se využívá i použití kabelové technologie, díky které se mohou zaměřit i na místí publikum televizí.
Zdroj: www.entrepreneur.com
Napsat komentář