Internet je dnes samozřejmě nesmírně populární a možná dokonce nejpopulárnější médium. Je proto jasné, že se stal místem, kde se své aktivity snaží propagovat prakticky každý a nebýt na internetu se dnes rovná téměř „obchodní sebevraždě“. Je to jednoduché, pokud vaše konkurence svou internetovou prezentaci, nebo obchod již má, může oslovovat velký počet zákazníků (a to s menšími náklady), díky čemuž získá větší zisky a možnost stabilně růst. Musíte být prostě vidět a internet vám to dnes díky jeho popularitě umožní.
V zásadě máte dvě možnosti, jak se na internetu prezentovat. Buď to jsou běžné webové stránky, kde budete uvádět informace o vás jako živnostníkovi, firmě apod. Nebo si můžete založit rovnou internetový obchod (takzvaný e-shop), kde můžete přímo nabízet zboží a návštěvníci si ho mohou objednávat. To je pochopitelně mnohem efektivnější, pokud chcete rovnou prodávat a zároveň se nejedná o nijak drahou, nebo časově nákladnou záležitosti. Příkladem může být například pronájem internetového obchodu od Shoptet.cz. Ten lze zřídit za 15 minut s funkcemi a vzhledem přesně podle vašich představ a potřeb.
Informace zmíněné v úvodu pochopitelně nejsou „vycucané z prstu“, ale opírají se o dlouholeté pozorování českého internetu a několik renomovaných analýz. Protože čísla mluví jasně, několik jich přidáme:
– Česká republika měla na konci roku 2010 6,5 miliónu aktivních uživatelů internetu (od roku 2004 dvojnásobný nárůst), když ho celých 70% z nich využívá především na vyhledávání a nákup zboží a služeb.
– za rok 2009 Češi utratili na internetu v průměru 19 000 Kč na osobu.
– Češi patří k nejaktivnějším uživatelům internetu v Evropě, nicméně ne tolik, jako je typické pro západní Evropu, což přináší potenciál dalšího růstu.
– internet dnes navíc díky sociálním sítím umožňuje vytvářet komunity uživatelů, což dále navyšuje celkové prodeje zboží a služeb.
– je známým faktem, že Češi jsou na ceny citliví a online obchody jim jsou prokazatelně schopné nabídnout nižší ceny než klasické kamenné obchody (díky nízkým nákladům na provoz).
– hned několik analýz prokázalo, že především malé a střední podniky rostou mnohem rychleji (ve vztahu ke konkurenci v oboru), pokud propagují svou činnost v internetovém prostředí
– takzvaná internetová ekonomika ČR roste stabilně o neuvěřitelných 12% ročně
To, jakou váhu budete těmto číslům přikládat, je pochopitelně pouze na vašem uvážení. Pravdou ale zůstává, že drtivá většina firem a živnostníků jim věří a jak už bylo řečeno, pokud nechcete zaspat dobu a zbytečně plýtvat penězi na reklamu mimo internet, co nejdříve se k nim připojte. Nezáleží tak moc na tom, zda půjdete cestou pouze webových stránek, nebo rovnou internetového obchodu, důležité je na internetu být a snažit se zde prosadit.
Napsat komentář