Přechod na Shoptet Pay je rychlý. Fanda-NHL to zvládl ve své top sezoně

()

Za týden je čekalo jedno z nejdůležitějších období v roce – mistrovství světa v ledním hokeji a obří zájem zákazníků o zboží z fan shopu. A právě v tu chvíli se v fanda-NHL.cz rozhodli přejít na Shoptet Pay, protože současně s otevřením nové prodejny řešili i to, jak lidi co nejrychleji obsloužit a jak co nejefektivněji přijímat platby.

Byl pouhý týden do MS, druhá polovina dubna roku 2024, a v e-shopu fanda-nhl.cz kromě kontroly zásob realizovali zásadní změnu platebního řešení – přešli na Shoptet Pay. Migrovali rovnou český fanda-NHL.cz i slovenský fanda-NHL.sk. Jak přechod probíhal a proč tak zásadní věc dělali ve chvíli, kdy se e-shopu blížil jeden z vrcholů sezony? A hlavně, vidí už majitel e-shopů Pavel Ronovský výsledky?

Přechod na Shoptet Pay v číslech

Stav před:

V e-shopu se potýkali s tím, jak přijímat platby co nejefektivněji a jak co nejrychleji obsloužit zákazníka kartou online i na prodejně. „Řešili jsme problém s tím, že prodejce musí vzít terminál do ruky a manuálně nacvakat částku a variabilní symbol pro napárování platby v systému. To nám značně omezovalo odbavování zákazníků,“ vysvětluje Pavel Ronovský s tím, že cílem bylo proces usnadnit jak sobě, tak zákazníkovi.

Možnosti Shoptet Pay i rychlosti provedení přechodu s ním detailně probral specialista ze Shoptet Success týmu, kde klientům pomáhají najít příležitosti k růstu i naplnit potenciál.

Požadavkem e-shopu bylo, aby nemuseli nic zadávat ručně, chtěli zrychlit proces a zamezit chybovosti. Před změnou totiž měli platební terminály, které ale nebyly propojené s pokladnou a administrací jejich e-shopu. Následoval tedy přechod na Shoptet Pay a výměna terminálů, a to zejména kvůli pokladně. 

Jak probíhal přechod

Přechod probíhal přes víkend, a to jeden týden před začátkem jejich top sezony. „V pátek jsme odsouhlasili aktivaci bran a zažádali o terminály. Brána se zaktivovala ještě ten den v pátek, přechod byl rychlý a snadný, se vším byla nápomocná i podpora,“ shrnuje Pavel Ronovský. 

„S podporou jsme si mohli zavolat, řešit s nimi případně cokoli přes mail. Zároveň je dost témat vysvětlených na stránkách Shoptet Podpora,“ dodává. 

Stav po přechodu na Shoptet Pay

Ptáme se e-shopaře

Pozorujete, že vám Shoptet Pay pomohl snížit procento nedokončených objednávek?

Vidíme, že je menší procento nedokončených (nezaplacených) objednávek, jejich počet se snížil minimálně o 1/3. Dále se nám tím pádem snížil počet duplicitních objednávek. Je to dané tím, že dřív při neúspěšné platbě šel zákazník udělat novou objednávku. A pozorujeme i menší procento objednávek, které jsou placeny později. 

Pro snížení počtu nedokončených objednávek velmi rádi využíváme všechny předpřipravené šablony od Shoptet Pay, dají se najít v sekci Automatické výzvy k úhradě. Velmi tuto možnost kvitujeme. A ještě bych zmínil jednu věc – také nám vyhovuje, že dáváme účetní jeden souhrnný výpis.

Jaká zajímavá čísla byste zmínil?

Co se týče tržeb, za poslední 2 měsíce (květen, červen) jsme meziročně na pětinásobku toho, kde jsme byli za stejné období loni. Můžeme tedy říct, že Shoptet Pay už jsme si zvládli řádně ozkoušet.

Díky Shoptet Pay terminálům jsme byli schopni denně obsloužit vyšší stovky zákazníků při prodeji a celkově pozorujeme zrychlenou obsluhu zákazníků.

Pro byznys v Česku máme 5 terminálů, 2 jsme měli vypůjčené na stánek a už jsme je vrátili. V hlavní sezoně se nám hodila krátkodobá výpůjčka terminálů na dva měsíce. Znovu to využijeme na podzim, kdy se bude hrát NHL.

Z dalších zajímavých čísel bych uvedl, že se nám cca o 3 % měsíčně snížil poměr dobírek. Takže sledujeme trend, že klesá dobírka.

Hodnocení a tipy z praxe e-shopu

Funkce Shoptet Pay komentuje Pavel Ronovský:

Možnost doplacení objednávky

Cca 10 % objednávek e-shopu řeší doplacení. Proto si chválíme to, že pokud se provede úprava v objednávce, je možné přímo doplatit. Stává se totiž, že konkrétní zboží již není a musí se vyměnit za nějaké s vyšší/nižší cenou. Když si zákazník například dodatečně přidá k již zaplacené objednávce další produkty, tak obdrží e-mail s informací o doplatku objednávky včetně odkazu, který ho přesměruje na platební bránu. Takto to pak vypadá:

Shoptet Pay doplacení

Vracení plateb

Při stornu objednávky v administraci vám vyjede upozornění, že je objednávka již zaplacena, a dotaz, jestli chceme rovnou vrátit i platbu zákazníkovi na účet. To je dobré upozornění, ve kterém je možné platbu rovnou vrátit, hodně to usnadní práci.

Jednu věc bych doporučil e-shopům, které přicházejí z jiného platebního řešení a jsou zvyklé, že políčko na zadání vracené částky neměli vyplněné a doplňovali je ručně. Měli byste upozornit všechny pracovníky, že u Shoptet Pay je automaticky předvyplněná původní částka. Většina vratek není 100 % původní platby, mohlo by se tedy stát, že si toho pracovník nevšimne a vratku ihned potvrdí. Je potřeba si na tuto změnu zvyknout, zezačátku se tu může chybovat. Takže je potřeba si při vracení peněz dát pozor. 

Závěr

Pavel Ronovský říká, že se podařilo naplnit očekávání, kdy díky Shoptet Pay mají vše v jedné administraci a mohou vyvolat platbu přímo na terminálu z pokladny a párovat platby díky Propojení s bankou. „Spousta věcí se zjednodušila a zrychlila nejen pro pracovníky e-shopu a prodejen, ale i pro zákazníky. A velmi pozitivní změna je zejména to, že se na e-shopu snížil počet nezaplacených / nedokončených objednávek o ⅓,“ shrnuje majitel e-shopu svou zkušenost s Shoptet Pay po třech měsících.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů