Drtivá většina trendů a novinek v online podnikání přichází na český internet ze západu, především z USA. To lze ilustrovat například velmi hojným počtem klonů amerického Grouponu, které se u nás v posledním roce objevily. Expanze na západní trhy je tradičně pro české podnikatele velmi složité. Jaká je situace na východ od našich hranic, konkrétně v Rusku?
Server SearchEngineLand přinesl zajímavé informace o vývoji online trhu v Ruské federaci. Především zdůrazňuje, že v posledních několika letech rapidně stoupl počet lidí, kteří se mohou připojit k internetu. Zatímco podle ITU (International Telecommunication Union) mělo v roce 2005 přístup k internetu pouhých 15 % Rusů, v roce 2010 toto číslo stouplo na celých 43 %.
Výzkum ruského vyhledávače Yandexu však stále potvrzuje znatelné rozdíly mezi Moskvou a venkovem. Tyto rozdíly výborně ilustruje infografika níže.
Právě zmíněný Yandex je další zajímavostí. Stejně jako český Seznam patří i ruský Yandex mezi několik málo vyhledávačů, které mají převahu nad globálním hegemonem Google. V případě Yandexu se jedná 64% podíl oproti 22 % Googlu.
Tato data potvrzují, že se v Rusku rozvíjí obrovský internetový trh. Bohužel nejen kvůli azbuce zůstává pro mnoho menších českých obchodníků uzavřený. Pokud máte nějaké zkušenosti s ruským internetovým trhem, neváhejte se o ně podělit v komentářích.
Zdroj: searchengineland.com
Možná to autoři vědí, ale u nás v Čechách funguje už 10 let něco, co je ruskému internetu věnuje systematicky – jde o Systém i-RU.CZ (iRUCZ.RU). Z profilu Facebooku čteme, že jde o unikátní informačně-podnikatelské stránky, dlouhodobě propagující témata ruskojazyčného podnikání a východu obecně. A mezi tématy je vedle regionů i ruský internet. Dokonce pořádají Wokrshopy a video konference. Stačí zajít do Novinek…