Krátká zábavná videa, která navíc často působí velmi amatérsky, přesto jsou velice návyková. Nechybí u nich hudba a hashtagy. To je Tik Tok. Za poslední půlrok přibylo v Česku několik stovek tisíc uživatelů této sítě. Stojí tedy za pozornost? A lze využít sílu TikToku pro váš e-shop?
Téměř všechny digitální reklamní platformy zažívají boom s rostoucím počtem inzerentů, který s příchodem pandemie a přesunem do onlinu ještě zintenzívněl. To přináší rostoucí cenu za imprese i klik s tím, jak v aukčních systémech spolu bojuje více a více inzerentů.
Facebook i Google se snaží přidávat nové a nové umístění reklamy, aby dokázali pokrýt poptávku. Především ve Spojených státech je inventory Facebooku přehlceno a vyprodáno. Jsou však nové platformy, kde lze inzerovat a díky menšímu počtu inzerentů se i dostat na nižší ceny za zobrazení. Mluvíme zde o TikToku.
Základna TikToku v ČR vzrostla za posledního půl roku o několik stovek tisíc uživatelů. Nyní platformu každý měsíc navštíví 1,4 milionu unikátních uživatelů, z nichž přes 80 % je ve věku 18+, což už začíná být poměrně zajímavé i pro české marketéry. Pokud plánujete expanzi do dalších zemí nebo jste již expandovali, věřte že uživatelská základna v Rumunsku, Německu či Francii je ještě mnohonásobně větší a aktivnější.
Jedná se o platformu, která obsahuje krátká, zábavná videa, která navíc často působí velmi amatérsky. Je to logické, protože obsah tvoří převážně uživatelé, kteří k tomu využívají pouze aplikaci a efekty, které obsahuje. TikTok si nejlépe představíme vysvětlením toho, jak jej uživatelé používají.
Po zapnutí aplikace začne uživatel sledovat video a jednoduchým posunutím nahoru přepíná na další videa. Věřte, je to velice návykové. Jakmile narazí na video, které ho zaujme, může začít sledovat profil nebo s videem interagovat pomocí komentářů a lajků.
Pokud se uživateli video velmi líbí, kliknutím na hudbu si může zobrazit další podobná videa, stejně tak kliknutím na hashtag. Právě hudba a hashatgy jsou na TikToku propojujícími a velmi důležitými prvky, kdy určitá píseň či hashtag s sebou nese nápad pro určitý typ videa, které další tvůrci kopírují.
Vaše reklamy nebo profil tedy musí do obsahu zapadnout. Profil si může založit každý, kdo má co ukázat. Pokud máte výrobu, tak je to jednodušší, neboť videa z výroby jsou na TikToku velice populární, pokud nemáte, budete muset vaše produkty napasovat na některý z TikTok trendů. To není žádný problém především u módy, kosmetiky či sportovního zboží. Chce to jen mít k ruce někoho, kdo ví, jak TikTok funguje a alespoň jej aktivně sleduje, neboť trendy se rychle mění.
Pro reklamy pak není potřeba profil vytvářet, ale i ty by měly s TikTok trendy ladit, aby uživatele při brouzdání videi příliš nevytrhly, jinak je ihned posune pryč. Z českých firem, které se TikToku dlouhodobě věnují, se můžete inspirovat například u Footshopu.
Ale TikTok je příležitost pro spoustu e-shopů. Z e-shopů na Shoptetu jsme například v Business Factory realizovali TikTok kampaň s e-shopem Tejpy.cz (viz níže). Jak dopadla? V Shoptet Univerzitě (ikonka čapky vedle oblíbeného zvonečku přímo ve vaší administraci) najdete rozšířenou verzi článku včetně vyhodnocení kampaně a dalších tipů ohledně TikToku. Dozvíte se teba, jak jej nastavit i jaké typy reklamy umožňuje.
Jak jistě tušíte, TikTok není nástroj, jehož primárním cílem by byly přímé konverze jako na Googlu, ale to neznamená, že je nedokáže doručit. TikTok je však především o zábavě, takže i reklamy by tomu měly odpovídat a nevytrhávat uživatele příliš ze sledování obsahu, aby je hned nezavřel.
Primárním cílem TikTok kampaní je zasáhnout uživatele a ukázat jim váš produkt, značku nebo e-shop. A v tomto je velmi dobrý.
Sekundárním cílem jsou pak samozřejmě konverze, už nyní TikTok nabízí optimalizaci kampaně na konverze či kliky a přivádí tak uživatele na váš web. Na vyžádání už nyní můžete použít i dynamické reklamy. Ty nejsou tak produktově orientované jako například Google shopping, ale i tak je to pokrok.
Dobrý den, mám eshop a potřebuji získat návštěvnost přes titok je to možné řešit přes vás.