Popovídali jsme si s Karlem Hrochem, provozovatelem e-shopu KitchenStyle, a zjistili podrobnosti o přesunu jeho běžícího obchodu na Shoptet. Jak to probíhalo a co bylo nejtěžší? Co změna přinesla? Přečtete si náš rozhovor o zkušenostech, které se vám mohou hodit.
Pan Hroch na svém internetovém obchodě KitchenStyle nabízí vybavení do kuchyně a jídelny se vším, co patří ke stylovému vaření a stolování. Jsou to zejména výrobky prestižních značek. Časem mu však řešení e-shopu přestalo vyhovovat a i za cenu dočasného „nepohodlí“ a nutnosti přesunout data šel do změny s vidinou lepších zítřků.
Co mu tato změna přinesla a čemu všemu se musel postavit čelem? Bylo to nakonec tak složité a jak Karel Hroch celý proces zpětně hodnotí? Jaké nástroje mu pomohly s přesunem a nastavením? Právě o tom jsme se bavili v našem rozhovoru, který je vlastně malou případovou studií o převodu e-shopu během jeho provozu.
Proč jste se rozhodli změnit řešení, na kterém váš e-shop běžel? Jaké problémy jste v souvislosti s původní platformou řešili?
Na Shoptet jsme se rozhodli přejít, protože se v podstatě jedná o hotový produkt, o který se nemusíme denně starat. Dříve jsme byli nuceni neustále sledovat technické změny ve vyhledávačích a platit programátory, kteří nám novinky implementovali. Dalším důvodem je množství Shoptet Doplňků a vylepšení, které neustále přibývají.
Jak jste se vlastně dozvěděli o Shoptetu?
Znali jsme ho díky obecnému povědomí o něm na internetu, dobrým recenzím a doporučením ve fórech pro e-shopaře.
Převod dat jste se nakonec rozhodli řešit přes službu Napojse.cz. Jak jste na ni narazili?
Tento doplněk jsme našli v Shoptet Doplňcích a sám jsem si zavolal s panem Krejčím, který je velmi ochotný a příjemný člověk. Ihned, jak jsme doplněk nainstalovali, jsme jej začali denně využívat na 100 %. Popravdě si bez tohoto doplňku už provoz e-shopu nedovedeme vůbec představit. Osvědčila se nám zejména hlavní funkce: napojení na dodavatele, kteří nemají B2B, ale pouze online XML dostupnostní feed. Časová úspora a efektivita tohoto systému jednoduše odpovídá 21. století :-).
Tušíte, kolik času jste ušetřil, když jste převod dat neřešil svépomocí?
Převod svépomocí by byl časově velice náročný. A dost pravděpodobně by došlo k velkému množství chyb způsobených lidským faktorem. Umím si představit, že by jejich následné dohledávání bylo nekonečné. A vlastně si vůbec něco takového ani představovat nechci. (smích)
Jak dlouhou dobu jste potřeboval po migraci e-shopu pro jeho finální úpravu před samotným spuštěním?
Zpočátku jsme ještě nevyužívali externí kodéry, kteří by proces urychlili, proto jsme se s tím trochu prali metodou pokus omyl. A i tak to trvalo cca 3 týdny, a to jen proto, že jsme chtěli mít vizuál podle našich představ hned.
Využil jste migraci e-shopu k optimalizaci dalších procesů jako například v rámci expedice, vyřizování objednávek, automatizace komunikace?
Ano, využíváme tyto procesy denně. V současné době je zákazník už poměrně rozmazlený oproti začátkům e-commerce. Velice jsme spokojeni mimo jiné s propojením FIO banky, automatickému odeslání potvrzení zákazníkovi o přijetí platby a následném zpracování objednávky.
U objednávek toho asi bude více.
Ano, jejich stavy teď máme propojené se skladovým systémem a vše běží bez nutnosti sedět u počítače a neustále dohledávat a měnit stav dané objednávky. Jednoduše se nám filtrují objednávky, u kterých například nemáme skladovou zásobu a je třeba zajistit zboží, objednávky nezaplacené, ale i objednávky, které jsou již doručeny a zákazníkovi je opět zcela automaticky odesláno poděkování a daňový doklad.
Jaké konkrétní výhody pro svůj e-shop nově na platformě Shoptet vnímáte?
Výhod je nepřeberné množství, na trhu neexistuje produkt, který by byl takto propracovaný a snadný k používání i k samotnému spuštění do provozu. S provozem na této platformě jsme plně spokojeni, využíváme aktivně téměř všechny funkce a denně máme radost z oznamovaných novinek a vylepšení.
Opravdu je všechno tak růžové?
Samozřejmostí, se kterou musíme počítat, jsou drobné nedostatky oproti e-shopu naprogramovanému na míru pro daný sortiment. Pokud se ale na tuto problematiku podíváme z finanční stránky, nechybí v Shoptetu nic, co by běžného provozovatele e-shopu vedlo k myšlence vynaložit obrovské investice do tvorby vlastního systému. Znamenalo by to začít opět pravidelně vynakládat nemalé investice do udržování tohoto systému v souladu s trendy a požadavky vyhledávačů, sociálních sítí a srovnávačů, nemluvě o designu a layoutu pomocí nových šablon.
Jak řešíte situaci, kdy vám nějaká funkce nedostačuje nebo chybí?
Občas máme nápady a požadavky, které se dají napsat do knihy přání, Roadmapy, a jak jsme se za dobu používání přesvědčili, často se tato vylepšení dřív nebo později v systému objeví.
Pojďme se zastavit u toho, jestli se vám po migraci změnily některé věci. Co třeba pozice ve vyhledávačích?
Díky rozsáhlým příležitostem vyplnění SEO informací do každého produktu, kategorie nebo článku a možnostem vytváření stránek z parametrů produktů se naše pozice neustále vylepšují. Je ale pouze na nás, jak rychle a relevantně pro vyhledávače tyto informace doplňujeme.
Jak se proměnila rychlost vašeho webu?
S rychlostí našich stránek jsme plně spokojeni, nedochází k výpadkům systému a plánované aktualizace jsou dopředu oznamovány a prováděny v čase téměř nulového provozu v noci.
A poslední otázka směřuje na váš konverzní poměr po přesunu.
Díky novým šablonám, spoustě doplňků a snadným úpravám od kodéra se náš konverzní poměr stále zvedá. Každý e-shop má své specifické zákazníky a těm je třeba například produktovou stránku a množství informací v košíku přizpůsobit. Systém je ve standardu v provedení „vyhovuji tak nějak všem“, ale následně je třeba cíleným vyhodnocováním důvodů odchodu zákazníka bez nákupu tyto a spoustu jiných míst poupravit.
Přemýšlíte, jak přejít na Shoptet platformu, když při tom nechcete přijít o data od dodavatelů? S Napojse.cz můžete využít všechny typy dodavatelských feedů, dokonce i ty nekompatibilní, protože je díky tomuto doplňku upravíte mnohem snáz, než kdybyste to dělali komplikovaně svépomocí. Doplněk je všestranný, takže si pomocí něj hromadně upravíte i takové věci jako ceny, dodací lhůty, názvy nebo třeba popisky. Všechny vlastní úpravy si můžete zamknout, aby vám je originální dodavatelský feed zase nepřepsal.
Práce s dodavatelskými feedy nabízí skrze Napojse různé možnosti:
Stačí si jednou pohrát s nastavením, a pak už můžete nechat doplněk pracovat automaticky.
Napsat komentář