4 tipy, jak zákazníkovi zpříjemnit rozbalování zboží

()

Kvalita zážitku, kdy zákazník obdrží balík se zbožím a začne ho rozbalovat, je u různých e-shopů diametrálně odlišná. E-shopy tuhle část nákupního procesu často opomíjejí, přestože by si s minimálním zvýšením nákladů mohly u zákazníků hodně přilepšit a rozbalování o 100 % vylepšit.

Kvalitní obal je základ

Pevná krabice s dvojitým dnem, která ochrání zboží před hrubými praktikami doručovatelů, určitě přijde vhod. Zboží, které by mohlo navlhnout, pro jistotu vložte do plastového obalu, nebo samotnou krabici lehce obtočte stretchovou fólií, aby se k ní vlhkost vůbec nedostala. Poškození zboží vlivem nevhodného zabalení jde “na triko” prodávajícímu. Navíc nikdo z nás nechce mít zklamaného zákazníka, který musí čekat na dodání nového kusu. A často se starat i o vrácení toho poničeného. Prodáváte-li dražší produkty, radši pro poškozené zboží vyšlete kurýra a nenechte zákazníka vaší vinou ztrácet čas s odesíláním zboží zpátky k vám.

Pro menší zboží skvěle poslouží i různé plastové a bublinkové obálky. Upřímně, ty k zákazníkovi často nedorazí v úplně vhodném stavu, svrchní papír se obvykle zmačká nebo potrhá. I přestože se vám zboží do bublinkové obálky vejde, zvažte, jestli by nebylo lepší pořídit k vašim produktům papírové krabičky. Pořizovací cena za kus bývá hodně podobná obálkám, ale i taková faktura nebo letáček v krabici zůstanou v neporušeném stavu.

Na prvním místě produkt, ne hromada odpadu

Ke krabicím se ještě vrátíme. Je třeba myslet na to, že zákazníkovi posíláme produkt, nikoli vzduch v obří krabici, 250 gramů slámy, skartované poštovní letáky za celý loňský rok nebo všechny zbytky plastové fólie, které jsme měli zrovna po ruce. Pokud máte možnost, přizpůsobte velikost balení dodávanému produktu tak, abyste nemuseli zákazníka zatěžovat hromadou odpadu. I samotné zabalení zboží je prezentací vaší firmy, nikoli jen nutnost, kterou je třeba odbýt a na které nejvíc ušetřit.

Rozbalování co nejvíc usnadněte. Není větší otrava než patnáctiminutové vystříhávání asymetrického produktu z deseti metrů stretchové fólie, která je ještě zajištěná dalšími několika metry lepicí pásky. Pokud produkt jinak zabalit nejde, pořiďte radši pevnější fólii, u které i méně vrstev zajistí dostatečnou ochranu. Pokud ke zboží tisknete fakturu nebo přikládáte letáčky, namísto zabalení dovnitř k produktu je radši nalepte shora na balík do speciální obálky. Zajistíte tak, že si zákazník dokumentů všimne a nepodaří se mu je rozstříhat.

Něco navíc k nákupu

Není to tak dávno, co jsme psali o tom, jak návštěvníka potěšit dárkem. Dobře vybraná drobnost k nákupu vždycky potěší, zákazník si tak nákup lépe zapamatuje a pravděpodobněji se k vám vrátí. Sušené ovoce, prémiová čokoládová tyčinka s potiskem vaší značky nebo vánoční perníček potěší nejednu mlsnou duši. Pokud máte možnost, můžete dárek personalizovat a tím ještě vylepšit zákazníkův zážitek. Dobrým tahem může být i přiložený voucher se slevou na příští nákup, který může zákazník použít sám nebo jej někomu darovat a vy tak získáte nového nakupujícího.

Pokud jste detailisté, doveďte rozbalování k dokonalosti

Věřte, že i rozbalování zboží se dá vyladit do posledního detailu. Někdo si dává záležet i na pořadí letáků a viditelně označí místo, kde má zákazník balík rozstřihnout nebo rozlepit. Existují i speciální, rychlouzavíratelné krabice, které se typicky otevírají jen jedním způsobem. Vy si tak můžete s obsahem balíku vyhrát, protože víte, že ho kupující s největší pravděpodobností otevře tak, jak potřebujete. Obsah krabice můžete dokonce navonět – přiložit vonnou tyčinku nebo balení potřít vonnou esencí. Hlavně u dražšího oblečení, látek nebo bytových doplňků je to velmi vítané. Přiložit můžete i vlastnoruční věnování s podpisem a na krabici nalepit nějakou neobvyklou nálepku, přání nebo cokoli jiného, co si mají zákazníci s vaší značkou spojit.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů