Možná už jste slyšeli o tom, že skutečné tajemství SEO copywritingu spočívá ve vytváření kvalitního obsahu, který sám přitahuje odkazy. To je značný rozdíl od klasického pojetí, při kterém jde o optimalizaci stránky pomocí klíčových slov, u níž o odkazy skoro žebráme. Jinými slovy, SEO copywriting je metoda tvorby obsahu webových stránek zameřená na odpověď, nebo chcete-li kladnou reakci čtenáře, ze které máme v konečném důsledku užitek.
Vzhledem k tomu, že popularita (a tedy i hodnocení našich stránek) se odvíjí zejména od reakcí na náš obsah, ovšem mimo naše stránky, je nezbytné, aby čtenáři měli možnost toto své vyjádření dostat z našich stránek ven. Naštěstí ty samé copywriterské dovednosti, které používáte při koncipování a vytváření obsahu vašich stránek můžete s výhodou využít i při propagaci.
Způsob vytváření přesvědčivého obsahu se zaměřuje na to „co je v něm pro čtenáře“. Z toho jasně vyplývá, že pokud nenabídnete v článku obsah, který bude pro čtenáře přínosný, tak nemůžete počítat s tím, že od něho získáte zpětný odkaz na váš web.
Základním klíč je stejný – porozumět tomu, co čtenáři chtějí, co je zajímá a to jim v příštím kroku nabídnout. Jak to efektivně provést se dozvíte v následujících 5 ověřených způsobech.
Nejrychlejším způsobem, jak získat pozornost okolí a tím i množství zpětných odkazů je vytvořit si stránku na serveru Digg nebo Delicious. Pak je tady také velké množství podobných českých stránek, které umožňují pracovat s obsahem jsou jako Jagg a Linkuj, nebo slovenský Vybrali.sme.sk. Existují také desítky agregátorů stránek jako je RSS Monitor, nebo PraveDnes, který řídí provoz na základě zařazení vaší úvodní stránky.
Pokud jste odvedli dobrou práci s titulkem vašich stránek, tak uvidíte, že bude působit na návštěvníky jako magnet. Samozřejmě ale musíte porozumět uživatelům každého sociálního média, které využíváte. Titulek, který bude skvěle fungovat u Diggu, nemusí vůbec fungovat u Linkuj. Je tedy pro každý typ média volit vhodný titulek, přičemž se ale pokuste udržet klíčová slova, která byla v původním názvu. Vazby mezi stránkami vyplývají právě z nich.
Dalším klíčovým prvkem úspěchu na Digg je vytvoření stručného popisu obsahu stránky. Většina lidí totiž bude hlasovat pro kvalitu obsahu právě na základě tohoto stručného popisu. Někdy je lepší zkusit popis napsat tak, aby mu rozumělo větší množství lidí. Obvykle to bývá na úkor odborné stránky, ale uvidíte, že to zabere.
Pokud se specializujete na stránky se zprávami, je velmi důležité mít kontrolu nad titulkem článku a shrnutím, neboť perfektní obsah se spoustou zajímavých informací se stane brakem, pokud nebude uveden vybroušeným nadpisem. To obecně platí pro veškerý obsah, ale u stránek s novinkami a zprávami to platí dvojnásob.
Vytvářením linků získávat odkazy? Ano!
Zapojení se do dialogu s relevantními blogy ve vašem oboru, je skvělá cesta jak se dostat do povědomí a tak jednoduše opatřit zpětné odkazy. Bloggeři jistě sledují, kdo je s nimi ve spojení. Díky Technorati můžete převzít iniciativu a získat zpětný odkaz ještě dříve, než se někdo z nich skutečně zpět podívá. Jednoduché linkování nemusí vždy dobře fungovat, zvláště pak, když mají blogeři velké množství odkazů. Klíčovým je, abyste zvolili správnou strategii získávání linků a měli světu co říci.
Je to stejné jako každá jiná konverzace. Zapojte se do ní, něco málo přidejte a ukažte, že máte co nabídnout. Určitě se brzy vaše snaha projeví. Použijte velký a skvělý titulek, který zaujme. Obsahem diskuze by měl být zejména ten nejpodstatnější obsah, který na svém webu máte, najděte cestu, jak tuto informaci přirozeně předat ostatním diskutujícím. Pokud to dokážete (ano, vyžaduje to cit), máte vyhráno.
Dny strávené žebráním o odkaz jsou fádní. Ale existují i jiné cesty, jak se dostat k ostatním. Více než jednorázové žádosti o link je propojování pomocí emailů a instant messaging. Tyto věci jsou právě to co buduje a rozvíjí vztahy mezi jednotlivými prostory v sociálních médiích. Tady je jejich výčet: prominentní blogeři ve vašem prostoru, top uživatelé Diggu, weboví novináři a prominentní přispěvovatelé webových fór.
Pište vaše zvací emaily z copywriterského pohledu. Chyťte příležitost, zesilte zájem a vytvořte touhu pomáhat vám v budoucnosti nabízením nečeho, co bude mít pro uživatele cenu.
Další výhodou vytváření sítí v rámci vašeho místa je skutečnost, že vytváří příležitost pro uživatele, aby se sám mohl vyjádřit. Může přispět nejen obsahem, ale i tím, že vytvoří propojení na svoje vlastní stránky. Znovu řečeno, vytváření skutečně kvalitního a originálního obsahu vám otevře dveře do světa , zvláště pak, pokud je vytvořen ve prospěch někoho jiného.
Mnoho lidí má tendenci linkovat adresu jejich stránky nebo blog podtitulkem zde nabízeného obsahu. Zaostřete při psaní podtitulku na podstatná fakta, nikoliv na sebe – uvádějte proto obsah článku a ne svoji homepage.
Vždy se snažte psát podtitulky tak, aby nabídly čtenáři možnost zjistit, co je bude v článku čekat a dali jim pocit, že si ho přečíst prostě potřebují.
Protože vyhledávače snižují známku obsahu kvůli duplicitnímu obsahu, je potřeba myslet na to, že váš vydaný článek se dříve nebo později objeví na desítkách, stovkách či možná tisících ostatních webů znovupublikovaný, chcete-li převzatý. Proto hodnota kvalitního textu postupně klesá. Proto je nezbytné neusnout na vavřínech a snažit se trvale produkovat kvalitní a originální texty.
Slova, která vložíte na webobou stránku začnou žít teprve ve chvíli, kdy si najdou své čtenáře. Aby tato slova, která jsou zajímavá pro čtenáře, byla hodnotná i pro vyhledávací roboty, musí být spojena s významnými a směrodatnými zdroji.
Vyhledávače jsou dnes pro populaci hlavním zdrojem informací. Proto si pamatujte, že je nezbytné psát svoje příspěvky tak, aby byly zajímavé, relevantní a hlavně originální. Opisování textů z jiného serveru, zabývajícího se podobnou problemtikou není skutečně správná cesta k úspěchu. Piště vždy příspěvky tak, aby si v nich čtenář našel užitek pro sebe a vyhledávač ty správné informace ke zobrazení. Pak zcela jistě dosáhnete úspěchu.
Velmi pěkný článek. Našel jsem v něm inspiraci, ne všechny způsoby, které jsou zde uvedeny jsem doposud používal.