10 efektivních cest jak získat uživatele blogu

()

Jak získat 6.000 čtenářů během 10 měsíců? Otázka je jednoduchá, odpověď trochu složitější. Měření počtu čtenářů je podle našeho názoru nejdůležitejším ukazatelem úspěchu blogu. Čtenáři jsou živou krví každého blogu a hybnou silou, která vede jeho majitele k další práci. Stručně řečeno: čím více uživatelů máme, tím více to na našem blogu žije a jeho úspěšnost roste.

Pojďme se proto podívat na 10 strategií, které můžete začít ihned realizovat a s úsměvem počítat, kolik čtenářů vám tento týden přibylo.

1. Blog vytvářejte jednoduše a srozumitelně

Základem každé úspěšné stránky je jednoduchost, přehlednost a srozumitelnost. Jistě se sami rádi vracíte na stránky, kde na vás nekladou žádné zbytečné otázky, či vás nenutí k volbám, které nechcete (například povinné zasílání novinek). Z registrace na blog můžete udělat prominentní záležitost. Dejte lidem možnost volby: zeptejte se například, zda-li chtějí zasílání novinek a pokud ano, zjistěte upřednostňují–li email nebo RSS.

Nabídky, seznamy článků a komentáře musí být co nejsnadněji dosažitelné. Pokud je bude muste čtenář hledat, počítejte s tím, že se u vás už neukáže.

2. Buďte přesně zaměřeni

Ujistěte se, že jste s tématem vašeho blogu velice úzce zaměřeni a specializujete se pouze na určité téma. Toto zhodnocení je také vhodnou situací pro pohled zpět: zkuste zjistit, zda-li výběrem tématu, na které se specializujete, naplňujete očekávání vašich čtenářů. Je totiž lepší být poctivý a dokázat si přiznat, že zvolené téma není nejlepší, než se mořit s obsahem prakticky bez výsledku.

3. Nabízejte úplatek

Relaxace není nic ilegálního. A vy ji můžete využít jako drobný úplatek ve formě ebooku zdarma, elektronických kurzů zdarma, nebo třeba zvukové série v podobě oblíbených MP3. Typicky tato metoda funguje s registrací využívající email, protože získání prémie je vázáno právě na ni. Čili vyměníte uživatelův mail za malý úplatek.

Nebo můžete vyzkoušet i následující tip:

Pokud máte blog založený na redakčním systému WordPress, vyzkoušejte volný Feedvertising plugin k vytvoření stránky, ze které si budou moci pouze registrovaní uživatelé stáhnout váš dárek. Ostatní uživatelé odkaz na tuto stránku vůbec neuvidí.

4. Využívejte e-booky

Jde o otočení etické strategie úplatků. Dejte lidem vaše e-booky zcela zdarma, nenuťte jim je při prodeji, nebo jako bonus při nákupu jiného zboží. Tato strategie se vám brzy vyplatí, neboť dobře napsaný e-book dokáže dokonale propagovat svůj blog.

5. Vytvořte oddělenou stránku pro registraci

Je nanajvýš vhodné vytvořit stránku, která se zabývá pouze získáním registrace uživatele. Na tuto stránku se pak odkazujte z celého blogu, AdWords, nebo vlastně odkudkoli chcete. Můžete ji také zkusit umístit na unikátní URL a přidat drobný úplatek pro zvýšení počtu registrací. Unikátní stránka vytvořená pouze za účelem registrace, navíc podpořená vlastní URL působí na čtenáře velmi pozitivně a je dobrou živnou půdou pro nárůst registrací.

6. Staňte se bloggerem na jiném serveru

Vytváření obsahu pro někoho jiného může na slabší povahy působit poněkud šíleně, ale je to velmi solidní a vyzkoušená strategie jak chytře upoutat pozornost pro svůj vlastní blog  a vybudovat si základní skupinu svých uživatelů.   Zcela jasně požádejte majitele blogu, jestli by bylo možné, aby na konci každého postu byl kratičký titulek s odkazem na váš blog. Ujistěte se ovšem, že daný obsahuje zajímavý a originální obsah: recyklované články z jiných blogů by neudělaly dobrý dojem.

7. Začněte s podcastingem

Začněte vysílat pomocí podcastingu. Že jste o tom ještě neslyšeli? Podcasting je metoda šíření informací vynalezená v roce 2004. Do jisté míry konkuruje rádiu. Pro jednotlivé navazující sady záznamů se používá slovo podcast či český volný překlad audio RSS.

Jaký je obsah podcastu? Jde o zvukové nebo video záznamy, které autor podcastu umísťuje na internet v podobě souborů (často ve formátu MP3), na které odkazuje na svém blogu, ale především v uzpůsobeném RSS feedu. Ten pak specializovaný program (zvaný podcatcher nebo podcast receiver) průběžně monitoruje a nové soubory sám stahuje a nahrává do uživatelova osobního přehrávače.

Mezi významné přednosti podcastingu patří snadnost poskytování obsahu – v podstatě stačí nahrát zvukový soubor a umístit jej na Internet – a z něho plynoucí široká nabídka zdrojů (existuje například speciální týdeník pro fanoušky Harryho Pottera) a možnost uživatele si soubor přehrát v libovolný čas, neomezený pevně daným vysíláním.

Jak si vlastní podcastové vysílání zařídit?

Pokud chcete  svým návštěvníkům nabídnout podcast, můžete si vytvořit vlastní řešení pomocí systému EPOS. Podcasting také zdarma poskytuje zejména bloggerům firma Infoset.

Pokud se tedy pro Podcast rozhodnete, snažte se své vysílání dostat do iTunes a jiných podcastových adresářů. Zmiňte se o svém blogu v každém vysílání, popište výhody, které získá registrovaný uživatel vašich stránek. Pokuste se získat zajímavý rozhovor s některou přední osobností vaší sféry podnikání. Nejenže tak získáte nový reklamní kanál pro šíření informací, ale vytváříte také bonusový obsah, který se dá v budoucnu opakovaně použít jako drobný úplatek při registraci nových uživatelů.

8. Přispívejte do internetových fór

Vyzkoušejte metodu známou od doby, kdy se stal internet médiem. Od počátků internetu přispívala aktivní účast na diskuzích ve fórech k provázání a lepší informovanosti uživatelů. Tak proč byste toho nemohli využít i vy a svými příspěvky pozitivně upozornit na váš blog?

9. Sítě lidských vztahů

Provázání mezi lidmy je snad nejvíce přehlížená strategie získávání nových uživatelů. Zkuste získat nové uživatele tím, že jinému bloggerovi pomůžete při řešení jeho problému. On se při diskuzi se svými přáteli či známými jistě zmíní o vaší drobné pomoci a jsou na světě další potenciální uživatelé, kteří se rádi podívají na web „toho, kdo nedávno pomohl..“ A lidské vztahy nemusí zůstat jen u pomoci, díky které se můžete zviditelnit. Nezapomínejte také na slušné jednání a přátelství mezi různými lidmi: i to vám může přinést velký užitek.

10. Vzájemná propagace

Tady vám nabízíme další vychytaný způsob, jak použít Feedvertising plugin pro WordPress. Najděte si bloggera, který má kvalitní obsah – nikoli však konkurenční  tomu vašemu. Potom si s majitelem tohoto blogu dohodněte, že se navzájem budete reklamně podporovat. Navzájem si můžete podporovat své RSS kanály, vyměňovat bannery a to vše za pomoci Feeadvertising modulu. Feeadvertising vám umožňuje vytvořit až 6 rotujících odkazů, malý blog může být propagován neustále, pro větší je možno vyčlenit časové intervaly o které se střídají s ostatními. Každopádně vzájemná propagace prospěje oběma stranám: vaši potencionální uživatelé najdou reklamu tam, kde by ji nehledali a o to více budou zvědavi, co je čeká, když na váš banner klikou.

Základem zůstává kvalitní obsah!

Právě jsme si společně probrali 10 různých způsobů, jak zvýšit počet registrovaných návštěvníků na vašich stránkách. Některé můžete zavést okamžitě, u jiných vám zavádění bude chvíli trvat. Ať tak, či onak, všechny tyto způsoby předpokládají, že vytváříte kvalitní a originální obsah, který si sám dokáže získat své čtenáře. Pokud tomu tak není, je čas začít pracovat právě na tom. Úspěch se také nemusí dostavit okamžitě. Buďte však trpěliví. Pokud jste udělali vše, jak to bylo výše uvedeno, úspěch se jistě brzy dostaví!

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů