4 tipy, jak zvýšit aktivitu vašich fanoušků na Facebooku

V angličtině je pro to skvělé slovo – engagement, které se do češtiny překládá vždy lehce kostrbatě. V zásadě jde o to, jak fanoušky více zapojit, což je vždycky důležité, pokud o ně nechcete přicházet. Nestačí pouze pravidelně sdílet statusy, v horším případě jen reklamu, a očekávat, že to fanoušky bude bavit. Musíte přidat něco navíc a čtyři zajímavé varianty vám popíšu v dnešním článku.

Status musí být vidět

Když něco sdílíte, vždy se samozřejmě snažíte, aby se to dostalo k co největšímu počtu fanoušků a nikdo to nepřehlédl. Na to existují dvě techniky. Jedna je sdílet jeden a ten samý status i víckrát denně, což ale může být dlouhodobě pro fanoušky spíše otravné, Druhá je využít EdgeRank. To je algoritmus Facebooku, který přikládá statusům důležitost podle toho, kolik komentářů obdrží. Důležitější statusy jsou pak zobrazovány v news feedu výše a především více lidem.

Z toho tedy vyplývá, že pokud chcete, aby se váš status dostal k více lidem, musí získat hodně komentářů a to uděláte tak, že se budete ptát na názor, klidně na nějakou radu apod. Prostě musíte popostrčit fanoušky k tomu, aby komentovali.

Relevantní obsah

Vždy se snažte sdílet jen to, co vaše fanoušky může opravdu zajímat, vyjadřujte se k problémům, které mohou v současnosti řešit apod. Opět se vracím k tomu, co už jsem zmiňoval – pokud budete sdílet jen reklamu na vaše služby/produkt, moc daleko to na sociálních sítích obecně nedotáhnete. Snažte se získávat nějakou odezvu. Pokud budou vaše Facebook stránky plné jen vašich statusů bez jakékoliv aktivity fanoušků, děláte někde chybu.

Vše musí jít sdílet

Poměrně často najdete na stránkách společností různé soutěže a akční nabídky, které se objevují v pěkně zpracovaných tabulkách, aplikacích apod. Ty, které jsou opravdu povedené, vždy obsahují tlačítko „Sdílet“. Důvod je jasný. Pokud se do soutěže zapojí 20 vašich fanoušků, je to úspěch. Jakmile to ale budou všichni sdílet a přivedou vám dalších 200 soutěžících, je to mnohem lepší – více kliknutí, větší traffic a potencionálně větší zisk. Nezapomínejte na to. Zde příklad společnosti Omaha Steaks:

Soutěže

Zajímavou variantou, jak zvýšit aktivitu stávajících fanoušků a zároveň nabrat nové, jsou soutěže. Aby plnily druhý zmíněný smysl, musí být účast v soutěži vždy podmíněna tím, že se uživatel nejprve stane vašim fanouškem. Jakmile to udělá, podstrčte mu formulář, abyste o něm získali nějaké informace – především emailovou adresu, kterou můžete do budoucna využít například na newslettery. Není ani od věci jim zmínit i další výhody toho, když se vašimi fanoušky stanou (mimo samotné účasti v soutěži). Takhle to dělá Neutrogena:

Tolik k tomuto tématu. Jednoduše se snažte co možná nejvíce vžít do role vašich fanoušků a řekněte si sami, co by vás bavilo, co byste chtěli na vašich stránkách apod. Tím byste měli vždy začít.

Zdroj: Social Media Examiner

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů