Možná se vám už také několikrát stalo, že jste narazili na část nějakého obsahu, který má sice pouze průměrnou (pokud ne nižší) hodnotu, ale za to miliony sdílení, nebo označení jako „To se mi líbí“. To pak člověk může pocítit i osten žárlivosti. Napadá vás otázka, co ten hrozný příspěvek má navíc, co chybí v mých. Vždyť přece máte excelentní obsah a infografiku navrženou přímo nebesky. Tak jak je možné, že o mnoho více lidí sdílí ten druhý, méně dokonalý, příspěvek?
Tajemství, které zahaluje důvod, proč nemáte tolik sdílení, kolik byste si zasloužili je fakt, že nejde pouze o produkování nejlepších možných věcí. Někdy jde totiž o to vytvořit lepší propojení nebo jde pouze o to, abyste začali přemýšlet trošku jinak.
Následujících 15 strategií, typů a triků dle Courtney Seiter, vám pomůže „protlačit“ váš skvělý obsah mezi více lidí.
V každém odvětví se najde někdo, kdo je tzv. opinion leadrem své skupiny a v rukou má velkou moc k ovlivňování ostatních následovníků a to jak v konečném chování, tak v jejich názorových hodnotách. Jenže, jak se vám podaří takového ovlivňovatele získat na svou stranu, či pouze dokázat, abyste se dostali do jeho hledáčku?
Například jednoduché interview pomocí emailu vám může velmi pomoci. Vašemu vybranému ovlivňovateli zabere takový „rozhovor“ pouze pár minut a vy získáváte skvělou příležitost, jak se zeptat na pár chytrých a provokativních otázek, které vám pomohou se představit a nakonec (budete-li opravdu šikovní – což budete) i zaujmout.
Výsledný obsah, který získáte, propojí v myslích čtenářů vaší značku právě s vybraným ovlivňovatelem – a hned je tu o dost větší šance k získání jejich sdílení.
Jakmile začnete přemýšlet o tom, co nového byste mohli zařadit do svého stávajícího obsahu, zkuste se zeptat i vašich zákazníků, ovlivňovatelů a kohokoliv jiného z vaší komunity (nebo kohokoliv, koho byste chtěli mít ve své komunitě) a získejte tak jednoduše zpětnou vazbu.
Jakmile se totiž lidí ze své komunity zeptáte na jejich názor a dostanete se tak do dialogu, budou mít pocit, že jsou provázáni s vaším obsahem a že se stali součástí procesu jeho vytváření. A to je samozřejmě velmi motivuje ke sdílení onoho obsahu k jejich publiku (přátelé, rodina, čtenáři, …).
Většina lidí nemá ráda, pokud někdo uvádí jeho jméno v příspěvcích, nebo pokud je stále označován. Na druhou stranu je ale velmi těžké necítit se polichocen a nesdílet obsah, ve kterém jste označeni, či zmíněni. To že někoho budete citovat (ať už ovlivňovatele či čtenáře), nebo například v příspěvku zmíníte jeho/její jméno, vytvoří mezi vaší značkou a dotyčným silné pouto a utvrdí pozitivní emoce spojené s vaší činností.
Vytvořte ze sdílení obsahů od ostatních velkou část vaší strategie ohledně sociálních médií – a hlavně to udělejte velmi chytře. Najděte si obsahy a příspěvky, o kterých si myslíte, že jsou skutečně pozoruhodné a které mohou v jakémkoliv směru pomoci vaší komunitě a následně se je nebojte nasdílet k sobě.
Tvůrci obsahů, které jste nasdíleli budou rádi a nadšeni, že se jejich příspěvky dostávají mezi více lidí a budou také i pozitivně motivováni, aby vám tuto laskavost oplatili.
Pokud se chcete dostat do vědomí někoho, kdo má velmi velké množství následovníků, kliknutí na tlačítka „Tweet“ či „To se mi líbí“ u jejich článků a příspěvků bohužel nestačí a nezaručí vám to situaci, že si vás dotyčný či jeho následovníci všimnou. Musíte přidat i nějakou vlastní hodnotu, aby došlo k reciprocitě. Využít můžete například citát z příspěvku, což je mnohem lepší nežli titulek. A co je ještě lepší, přidejte i svůj vlastní pohled na věc, nezabere vám to o moc času navíc.
Každý s kým máte jakýkoliv vztah, ať už přátelé, odborníci, které znáte, či třeba realitní agent apod. Všichni jsou pro vás vašimi potencionálními velvyslanci. Poznamenejte si všechny ty, kteří mají jakýkoliv cíle a zájmy, které se mohou ztotožnit s tím, co děláte. Vymyslete jim nějakou zvláštní pozornost. Bez toho, abyste si mysleli na svůj prospěch.
Protože solidní vztah, který si vytvoříte průběhem času, vám přinese jeho pevnost a zaručuje, že právě tito lidé přijdou hledat do vašich vod nové a zajímavé obsahy.
Pokud máte okolo sebe silný kruh podobně smýšlejících lidí, podněcujte tyto vztahy tím, že se jich můžete zeptat, zdali nemají něco, co byste pro ně mohli sdílet. A i pokud byste potřebovali trochu pomoci, můžete je požádat úplně stejně. Nemusí zde jít o 100% reciprocitu. Prostě si jen můžete navzájem trochu vypomoci, pokud to dává oběma stranám smysl.
Talentovaní přátelé b měli být první, kdo vám vyvstane na mysli. Uvidí-li způsob, kterým přemýšlíte, naladí se na stejnou vlnu.
Existuje řada komunit, pomocí kterých si můžete rozšířit sféru vašich kontaktů a přátel. Například všechny marketingové chaty na Twitteru (či na jiných sociálních médiích) vám mohou pomoci se dostat do komunity, nemluvě o fórech, Google+ společenství a mnoho dalších.
Ale pamatujte si, není nejlepší začít protlačováním vaší nejnovější infografiky. Zkuste si nejprve vybudovat trochu reputace svou upřímností a uvolněností.
Sociální média jsou hlučným a přeplněným místem, někdy dokonce tak moc, že i vaši nejhorlivější zastánci mohou čas od času promeškat vaše nejnovější zprávy. Pokud jste vytvořili obsah, o kterém víte, že bude velmi zajímat určitý okruh vašich čtenářů a zastánců. Tak vůbec nebude na škodu, jim jednou za čas poslat upozornění na tyto konkrétní příspěvky.
Na druhou stranu, bombardovat lidi, navíc i ty, které sotva znáte, aby neustále sdíleli vaše nové příspěvky, vám přinese jenom ostudu a hodně škody navrch.
Rozšířit své potencionální publikum můžete i jednoduše blogováním na více než jednom místě. Blogy návštěvníků jsou skvělým způsobem, jak představit svůj obsah směrem k novým publikům. A propojení, které získáte na základě spolupráce s editorem druhého blogu, může vést k mnoho benefitům plynoucích z vašeho budoucího vztahu.
Konečně zaznamenáváte nové tváře, které sdílí váš obsah? Reagujte promyšleně na jejich komentáře a nezapomeňte, že osobní poděkování je stavebním kamenem na vaší dlouhé cestě k získání dlouhodobých vztahů s vašimi novými fanoušky. A co je ještě lepší, zkontrolujte i jejich blogy, jestli tam nenajdete něco zajímavého, co by ocenili i vaši čtenáři a oplaťte jim laskavost sdílení.
Lidé, kteří vám mohou pomoci s rozšiřováním vašeho obsahu, mají mimo práci i své vlastí zájmy, stejně jako vy. Takže se nebojte ukázat trošku z vaší osobnosti ve vašem obsahu a v celkové přítomnosti na sociálních médiích.
Nebojte se vnést svou osobnost do všeho, co děláte.
Pokud chcete, aby lidé šířili váš obsah, nenechávejte všechnu práci pouze na hlavním titulku. Vytáhněte do popředí i všechny ostatní maličkosti, které jsou prostě neodolatelné ke sdílení. Hoďte na Twitter link na kuriózní statistiku. Přidejte na Facebook příběh, který zvýrazníte úchvatnou nabídkou. Nebo vymalujte vaše nová ohromující data do super grafu, který nasdílíte na Pinterest.
To, že jsou lidé přitahováni především vizuálním obsahem v prostředí online, není žádné tajemství. Tak proč jim nedáte přesně to, co chtějí. Využívejte více a větších fotografií a vizuálů. Vytvořte ke svým příspěvkům obrázky, které potáhnou a které budou jednoduše sdílitelné na Pinterest. Přidáním textu na obrázek osvětlíte uživatelům, co to vlastně sdílejí, či na co klikají.
Sdílení je mnohem více o šiřiteli, nežli o samotném obsahu. Lidé sdílejí obsahy z mnoha důvodů: vybudování si spojení s někým, k navázání konverzace, ke sdílení jejich humoru a mnoho, mnoho dalších. Přemýšlejte o každém novém kusu ve vašem obsahu z pohledu potencionálních šiřitelů.
Zdroj: www. marketingland.com
Napsat komentář