Před nějakou dobou jsme slibovali, že se pustíme do úpravy statistik ve vašich e-shopech. Uběhlo pár týdnů, kluci na vývoji dali hlavy dohromady, vy jste nám zaslali mnoho věcných připomínek, co byste si v nových statistikách přáli, a my vám dnes mohli nové statistiky s radostí spustit. A že těch novinek ve statistik teda je! Pojďme si je představit. Statistiky pro svůj e-shop najdete velmi jednoduše – v horní sekci administrace, pod záložkou (chvilka překvapení) Statistiky. Aby vám statistiky fungovaly správně, doporučujeme nastavit propojení s Google Analytics (Nastavení / Propojení / Google – záložka Analytics).
Čeho se tedy úpravy dotkly?
Návštěvnosti
přidali jsme hodnoty nové návštěvy, průměrný čas na stránce, zobrazené stránky a míra okamžitého opuštění
přidali jsme zdroje návštěv, jejich hodnoty a kolik vám utržily na tržbách
nyní můžete vidět zdroje vašich návštěv podle druhu zařízení, přes který k vám přistupují, a lokality, odkud přicházej
Objednávek a obrat
V tabulce vidíte jak celkové tržby, tak tržby jen za dopravy a platby, stejně tak i marže, tzn výdělečnost vašich obratů. Pro to je nutné mít na detailu produktů vloženou nákupní cenu zboží
Filtrovat můžete podle jednotlivých států, způsobu dopravy, plateb a stavů objednávek
Stránek
Přehled nejnavštěvovanějších stránek a jejich hodnoty
Zboží
Přehled vašeho nejprodávanějšího zboží – počtu kusů, obratů a marží
Filtrovat můžete podle výrobců, kategorií a názvu zboží
Klíčových slov
Přehled placených a neplacených klíčových slov, přes které se k vám návštěvníci dostali
Sledovat můžete jejich úspěšnost, tzn. tržby a marže jednotlivých klíčových slov
Zákazníků
Přehled vašich nejziskovějších klientů – počtu objednávek, tržeb, marží a průměrných velikostí objednávek
Filtrovat můžete jak konkrétní zákazníky, tak neregistrované nakupující
Hledání na webu
Přehled hledaných dotazů ve vyhledávání na vašem e-shopu
A dalších sekcí
Zvolený filtr je uložený pro hledání na všech stránkách
Zobrazenou statistiku je nyní možné snadno vytisknout
Ten doporučený způsob připojení ke Google Analytics, tomu říkám pořádná prasárna! Kolik lidí vám tam naklepalo svoje primární heslo? I to vámi doporučené řešení s two-factor autentizací je pořád hodně drsná věc. Kolik přístupů s admin právy takto získáte? Stačí jeden nespokojený zaměstnanec, anebo únik databáze a klienti se nebudou stačit divit.
Tohle až uvidí @spazef0rze tak máte reklamu zaručenou :)
Dobrý dne, Martine, děkuji za Váš názor.
Nemohu s ním však souhlasit, situace se má jinak a já se ji pokusím uvést na pravou míru. Heslo, které dostáváme, je heslem vytvořeným specificky přímo pro naši aplikaci a to my ukládáme. V případě, že by došlo ke zneužití (pokud by se ukázalo, že nám to někdo ukradl), si uživatel pouze smaže tohle heslo ze svého účtu – znamená to tedy, že nebude muset hesla měnit. Toto heslo totiž nelze použít k přihlášení k účtu na webu a ke správě účtu (viz obrázek). Což tedy znamená, že nezískáváme žádné administrátorské přístupy, a proto se klienti nemusí bát, že by se v případě zneužití hesla kdokoliv dostal k jejich citlivým údajům.
Ten doporučený způsob připojení ke Google Analytics, tomu říkám pořádná prasárna! Kolik lidí vám tam naklepalo svoje primární heslo? I to vámi doporučené řešení s two-factor autentizací je pořád hodně drsná věc. Kolik přístupů s admin právy takto získáte? Stačí jeden nespokojený zaměstnanec, anebo únik databáze a klienti se nebudou stačit divit.
Tohle až uvidí @spazef0rze tak máte reklamu zaručenou :)
Dobrý dne, Martine, děkuji za Váš názor.
Nemohu s ním však souhlasit, situace se má jinak a já se ji pokusím uvést na pravou míru. Heslo, které dostáváme, je heslem vytvořeným specificky přímo pro naši aplikaci a to my ukládáme. V případě, že by došlo ke zneužití (pokud by se ukázalo, že nám to někdo ukradl), si uživatel pouze smaže tohle heslo ze svého účtu – znamená to tedy, že nebude muset hesla měnit. Toto heslo totiž nelze použít k přihlášení k účtu na webu a ke správě účtu (viz obrázek). Což tedy znamená, že nezískáváme žádné administrátorské přístupy, a proto se klienti nemusí bát, že by se v případě zneužití hesla kdokoliv dostal k jejich citlivým údajům.