Co si budeme povídat, vzhled prodává. Je to o dojmu, který vzhled e-shopu v zákazníkovi zanechá. A protože druhou šanci udělat první dojem od zákazníka nedostanete, je takřka existenčně důležité udělat dobrý dojem hned na začátku. Víte to vy, víme to i my. Abychom vám to maximálně usnadnili, připravili jsme pro vás úplně novou šablonu. Jo a – máte ji zdarma.

Co je tedy nové?

Jednoduše řečeno – je toho hodně. Šablona je moderní, “čistá a vzdušná”, jak se s oblibou v souvislosti s grafikami říká. Co se tedy změnilo?

  • Horizontální menu,
  • animovaný banner na titulní stránce,
  • nový vzhled detailu produktu,
  • responzivní vzhled (pro mobily i tablety),
  • rychlejší načítání stránek,
  • komplexní změny na základě UX analýzy.


Horizontální menu

Nová šablona se může pyšnit novinkou, které žádné z předchozích šablon neměly – horizontálním menu. Už vám tak nebude levý panel s původním vertikálním menu zbytečně zabírat místo na titulní straně. Můžete tak zobrazit více produktů. A menu je rozbalovací. Tak to prostě “rozbalte”.

 

Animovaný banner

Umístit banner na titulní stránku nic nového není, pravda. Co se ale za novinku počítá, je možnost dát na titulní stránku bannerů několik a ty “rozpohybovat“. Tedy nechat je, aby se v pravidelných intervalech na stránce střídaly. A pozor – nemusíte se dokonce ani striktně držet velikosti banneru. Ano, velikost 1160px X 440px je doporučená, protože právě touhle velikostí docílíte, že to bude vypadat nejlépe. Dáte-li banner menší, jednoduše se automaticky vertikálně vycentruje, včetně posuvných šipek na stranách obrázku. Když dáte obrázek větší, ten se pro změnu automaticky se zmenší na doporučovanou šířku 1160px, kdy poměr stran zůstane zachován.

Nový vzhled detailu produktu

I na úrovni detailu produktu máte možnost skrýt boční panel. Pokud tak uděláte, vytvoříte na e-shopu naprosto jedinečný vzhled produktové stránky se skutečně velikou fotkou. Ta vychází z největší používané velikosti obrázku, tedy 1024px x 768px, takže čím lepší fotku produktu zákazníkovi předvedete, tím lepší představu si udělá a tím radši vloží prohlížené zboží do košíku. Samozřejmě i nadále máte na titulní produktové fotce možnost používat lupu.

Responzivní vzhled

Protože přibývá těch, kteří přes telefon na internetu nejen brouzdají, ale také nakupují, připravili jsme šablonu tak, aby byla líbivá i těmto zákazníkům. Takže pokud k vám někdo přijde z mobilu nebo tabletu, nebudou mu stát v cestě žádné překážky a on bude moci pohodlně nakoupit i na malém mobilním zařízení.

Rychlejší načítání stránek

Vzhled e-shopu zákazníka může ohromit, ale pokud by se mu stránka načítala pomalu, zákazník se půjde nechat ohromit jinam. Ale to nechceme, a tak jsme díky různým úpravám, které spolu s nasazením nové šablony kolegové prováděli, načítání stránek dokonce ještě zrychlili. Teď se načítají o neuvěřitelnou polovinu času rychleji, než tomu bylo doposud. Je to prostě fofr.

Komplexní UX analýza

Pravidlo tří (tři přání, tři bratři, tři oříšky, takže i tři pravidla) říká, že:

  1. stránky musí být pěkné,
  2. stránky musí být rychlé,
  3. stránky musí být pro zákazníka logické.

Jedničku a dvojku jsme vám před chvilkou slíbili (a šablonou splníme). A abychom byli schopni splnit i třetí bod, tedy aby byla šablona pro vaše zákazníky logická a příjemně použitelná, nechali jsme si vypracovat komplexní UX analýzu a šablonu dle jejich výsledků ještě znovu upravili. Takže až si šablonu na svém e-shopu nasadíte, příjemný prožitek je pro vaše zákazníky takřka zaručen.

Něco navíc

Protože na vyladění nové šablony neustále pracujeme, máme tady žhavé doplnění o nové barevné kombinace šablony (aktualita z 2. 10. 2014). K základní barvě přibylo 9 krásných barevných variant, mezi kterými můžete volit. Aktuální volba se vám ukáže rovnou v náhledovém obrázku.

Tato barevná schémata, ze kterých si nyní můžete vybrat, ovlivňují primární i konverzní barvu šablony (v ukázce je primární barvou modrá – tlačítko hledat, detail, linka nad bannerem, apod., konverzní barvou, tedy barvou na tlačítkách vedoucí k dokončené objednávce – “koupit, košík” apod. -je v ukázce barva zelená).

Ti, kteří by uvítali i jinou barevnou škálu pro svou šablonu POP, než pro vás aktuálně připravili kolegové, se brzy dočkají. Kolegové aktuálně připravují úpravy k nové šabloně POP, a to takové, kdy bude volba primární i konverzní barvy čistě na vašem vkusu.

Nikomu to neříkejte

A jedno malé tajemství na závěr. Díky tomu, že se v této šabloně nově vytvářela tlačítka pomocí CSS stylů, jsme podstatně blíže k tomu, abychom vám umožnili nastavovat CSS styly přímo přes administraci e-shopu. Změny podbarvení tlačítek, kategorií, barvy či font písma si budete moci brzy měnit libovolně sami. Ale to je zatím pouze mezi námi :).

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop v naší službě Shoptet.cz