Vyvarujte se dlouhým textům

()

V tomto článku se budeme zabývat coypwritingem, konkrétně tím, jak psát co nejstručněji a co nejvýstižněji. Jak je známo, dlouhé texty na webu nikoho nezajímají a odrazují uživatele.

Ve stručnosti je síla

Ve stručnosti je síla, proto volte taková slova, která jsou dynamická a výstižná a naopak se vyvarujte všech opisných tvarů a vět, které složitě něco popisují nebo které jsou jen nicneříkající vatou. Čtenáře také více přilákají texty, které jsou řazeny do krátkých odstavečků. Nejlepší je, když vždy jeden odstavec vyjadřuje pouze jednu myšlenku.

Co z webu vyškrtat?

Cílem webových stránek není ukázat, jak hezky si dokážete hrát se slovy a jak okrasně a stylově zajímavě umíte něco sdělit. Ano, zajímavost sdělení je důležitá, ale musíte to udělat s použitím co nejméně slov. Žádná nadbytečná slova, která nic neříkají sem nepatří.

Častou chybou jsou příliš dlouhé úvodní monology. Domovní stránka by sice měla mít nějaký úvod, který sdělí, co je cílem těchto stránek a co na nich najdete, ale snažte se udělat jen stručný vhled.

Často chybují copywriteři při vkládání návodů na webové stránky. Řešením není vynechat je. Mnohdy jsou zapotřebí, i když je pravdou, že většinou se jimi uživatelé řídí, až když si nedokáží sami poradit. Ovšem píšete-li návod, piště ho co nejjednodušeji (je-li to alespoň trošku možné), tak aby ho rychle a správně pochopil i laik.
Budete-li mít stručně napsané stránky, stanou se přehlednějšími. Uživatelé snadno najdou vše důležité, uvidí více textu bez posouvání a lépe textu porozumí. Všechny tyto výhody ho přimějí zůstat na vašich stránkách.
Pozor: Stručnost nesmí však být na úkor srozumitelnosti textu.

Čtete-li po sobě obsah svého webu, přemýšlejte zvlášť o každém slovíčku. Je tam tohle či jiné slovo nutné? Pokud bez něj text neztratí smysl, neváhejte a vynechejte ho.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. mirecekp napsal:

    Vyhýbat se dlouhým textů je mé moto. Jednak nejsem dobrý copywriter, jsem podprůměrný bloger, ale také sám nerad čtu dlouhé a únavné články. Ještě bych podotkl, že žtenáře „potěší“ text proložený obrázkem musí li už být delší.
    Ale na druhou stranu musím říct, že né vždy je to tak úplně pravda. Mám za sebou jeden web fotbalového klubu, který od počátku i spravuji (tým hraje 1.A třídu kraje, takže to není úplný prales). Články ze zápasu píše člověk, které psát umí a je to vydět, vždy jsem ho nutil články zkracovat, ale při delším a podrobnějším rozboru bylo vidět, že sportovci si to fakt rádi čtou a to převážně zápisy ze zápasů venku, kdy se asi fandové nemohli dostat na zápas, popis každého zakopnutí o míč mě ale fakt nebavil! Tudíž jsme se jali nové taktiky. První odstavec shrnuje vše potřebné (goly,karty,strukturovane udaje,top akce) tento odstavec je na HP, a podrobný záznam následuje… Nemužu si to vynachválit jak já tak fanoušci, přináší to ovoce všem.

  2. Pavel Baxa napsal:

    A také bych se snažil vyvaroval jazykových konstrukcí, se kterými si nevím příliš rady. Když si nejsem jist, je-li správně „vyvarujte se dlouhých textů“ nebo „vyvarujte se dlouhým textům“, hledám jinou formulaci. Třeba „vyhněte se dlouhým textům“nebo „buďte struční“. ;-) Přeji hezký den!

    1. Pavel Baxa napsal:

      Ajaj, právě jsem si šlápl na vlastní hrábě. Konstrukce „snažil vyvaroval“ je stejně bídná jako ta, kterou jsem napadl. A vznikla patrně stejným způsobem… Tak já už mlčím. :-)

  3. Osobně s tím nemohu souhlasit! Je dobré někdy podobná pravidla ve vhodnou chvíli porušovat. Ostatně já osobně píšu velmi dlouhé články a průměrná doba strávená na mých blozích je okolo 10 minut! Jde o to čtenáře vhodně udržet a do článku mu nabízet různá vodítka.

    mirecku Tebe jen doplním, že kromě obrázků je vhodné do textu vkládat i jiné prvky, které rozbíjejí dlouhý text na menší celky. Dlouhých souvětí, pokud je vhodně formulované, se také nemusíte bát. Fungují rovněž, ale je třeba vědět jak a k čemu je použít!

  4. Nik napsal:

    No myslim si ze kdyz je to v rubrice „SEO“, tak z hlediska SEO je urcite lepsi dlouhy clanek. Uz jen kvuli objemu informaci a klicovych slov. Ale na druhou stranku, kratky clanek je z praktickeho hlediska nekdy lepsi. Zalezi na jakou skupinu ctenaru se orientujete.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů