Téměř pokaždé, když se mluví o využití Facebooku k vylepšení podnikání, většina lidí se zaměřuje především na jejich vlastní facebookovské stránky a zejména také na cesty, jak získat více kliknutí na „To se mi líbí“ čí větší počet fanoušků.
Jak získám více fanoušků? Jak zvýším svůj engagement s fanoušky? Jak získám více liků? Zde se jedná o nejtypičtější otázky kladené podnikateli, kteří chtějí pomocí Facebooku ještě povyrůst. Samozřejmě, že na těchto veličinách také záleží. Ale problém tkví ve skutečnosti, že se Facebook může mnohdy přestat brát jako celek a přestat se na něj dívat dostatečným odstupem.
Když se podíváte pořádně, uvidíte, že mnozí z vašich zákazníků nemají potřebu věnovat vám like (jednoduše pro to, že třeba nejste zcela v jejich zájmu) a jiná část fanoušků s vámi již pravděpodobně ukončila spolupráci a dále vás už nesleduje.
Zapřemýšlejte se, jak používáte Facebooku vy sami – nebrouzdáte a nelikujete náhodné stránky společností se kterými již nespolupracujete nebo u kterých je nějaká budoucí spolupráce možná (výjimkou zůstávají značky, po kterých toužíte). Obvykle dáváme na Facebooku „To se mi líbí“ věcem a značkám, které používáme v každodenním životě.
Tato skutečnost je reálnou hodnotou Facebooku, neboť se týká obchodního růstu a získávání nových zákazníků. Zde se nejedná o získávání cizích lidí a jejich postrčení k vašemu likenutí. Jde o to být viditelný před přáteli vašich fanoušků. Tento způsob vám zaručuje nejlepší vyhlídky k získání nového fanouška. A právě teď už jste nejspíše zase o krok blíž. Neboť nějaký z těchto přátel se mohl, na základě důvěry a úcty k některému z vašich fanoušků, právě rozhodnout, že s vámi začne obchodní spolupráci.
Například, pokud budu uvažovat o koupi motorky, nejspíše poprosím o radu kamaráda, který je velkým nadšencem do jízdy na nich. A pokud uvidím, že často komentuje odkazy a příspěvky nějaké Fcb stránky, která nabízí motorky, pravděpodobně prohlédnu a ozkouším i tento obchod, než se pro její nákup rozhodnu. Jestliže tomuto příteli důvěřuji a znám ho dlouhou dobu a u obchodu se také objevují i pozitivní komentáře od některých mých ostatních známých. Můžu získat hodně dobrý dojem o obchodu přímo z těchto komentářů, vynechat radu od přítele a rovnou tak zajít do jejich obchodu.
Faktem zůstává, že se přátelíme s lidmi, kteří se nám nějak podobají. To znamená, že naši přátelé a naše sociální vazby s nimi jsou pro společnosti (které jsou v interakci s někým z přátel) jedním z nejlepších zdrojů nových obchodů.
Například, pokud existuje restaurace, kterou milujete, část z vašich přátel se tam také zajde podívat a ochutnat její kuchyni. Pokud jste objevili nový nástroj pro některou ze sociálních sítí, část vašich přátel to bude jistě také zajímat.
Přátelíme se s lidmi, kteří nám jsou podobní. Takže sociální šíření vašeho poselství může být nejlepší způsob, jak si vybudovat povědomí u nových zákazníků, kteří budou mít s největší pravděpodobností zájem o váš produkt.
Mnoho společností a firem si myslí, že Facebooku je místem, kde se dají úspěšně „lovit“ noví zákazníci. A také to tak samozřejmě může být. Ovšem nejlepším způsobem, jak získat nové zákazníky je stále princip word-of-mouth. Na pomezí sociálních sítích bychom možná mohli hovořit o word-of-keybord?
Pokud patříte mezi podnikatele, kteří chtějí skrze Facebook oslovit co největší možné publikum a nevíte jak na to, pak vězte, že odpověď je velice jednoduchá – přes vaše stávající fanoušky. A co pro to můžete udělat? Zkuste některé z následujících tipů:
Jen několik z mnoha aktivit, díky kterým přitáhnete pozornost přátel vašich fanoušků. Díky kterým získáte větší popularitu. A díky kterým k sobě přimknete nové fanoušky. Buďte především kreativní, inovativní a neotřelí. Vaše úsilí se vám brzy vrátí v rozrůstající se „Facebook rodince“.
Zdroj: www.clickz.com
Napsat komentář