Informovat zákazníky mailem už prostě nestačí. Ani přes to, že většina z nich má chytré telefony a tedy jsou na mailu k zastižení takřka neustále. Zákazník chce mít představu v reálném čase, co se s jeho balíčkem děje právě teď. Dejte mu to vědět, pošlete mu smsku. Že můžete vytvářet informační e-maily, které budou vázané na změny objednávek ve vašem e-shopu, to jistě víte. Máte díky tomu možnost informovat zákazníka o tom, co se děje s jeho nákupem. Bude mít tak přesně přehled, že jste jeho objednávku přijali, že mu jeho balíček připravujete, nebo že jeho zásilka už nedočkavě putuje na jeho adresu. Tyto informace od vás do nynějška dostával e-mailem, který si ale nemusí mít vždy možnost hned přečíst. Proto posuňte hranici komfortu vašim zákazníkům ještě o něco víc. Jak? Informujte je smskou. Ocení to. Pojďme na to mrknout.
Zákazník si nakoupí a ideálně v ten moment by měl balíček u sebe. Nejste kouzelníci, takže víme, že to možné není. Ale možné je ho alespoň hned informovat, jak že se to s tím balíčkem má, a že už se může těšit. Jak to probíhá? V první řadě je potřeba zaregistrovat se u služby sms.sluzba.cz. Je to přeci jen služba třetí strany, ale není třeba se ničeho bát, tlačítko pro registraci na vás čeká v administraci e-shopu, v sekci Marketing / SMS upozornění. Stačí kliknout a pak už se jen držet pokynů. Až proběhne registrace, vše potřebné už pro vás bude přichystané. Stačí si jen nabít přes administraci e-shopu kredit a můžete začít posílat smsky svým informací-chtivým zákazníkům.
Velmi snadno. V detailu každé objednávky přibylo nové tlačítko „odeslat sms“. Když objednávku zpracujete, stačí na tlačítko kliknout a zvolit jednu z připravených šablon zprávy a SMS může letět. Hodnota odeslané zprávy se pak odečte z vašeho aktuálního kreditu.
A abyste měli pěkně přehled, co jste k dané objednávce posílali za zprávy, budou se vám informace o datu a času odeslání, včetně textu SMS ukládat v historii každé objednávky.
Je logické, že vám modul má hlavně usnadnit práci. A proto budou odesílané zprávy vycházet z připravených šablon, jako jste zvyklí u informačních e-mailů. Dvě základní šablony jsme vám už připravili, ale máte volné pole působnosti – upravte si je podle sebe, nebo přidejte nové. Hrajte si s tím, ať i zpráva koresponduje se způsobem, jakým komunikujete se svými zákazníky. Šablony mají jednu velkou výhodu – odesílanou zprávu už nebudete muset ručně upravovat.
I šablony pro SMS zprávy mají totiž v sobě proměnné, (stejně jako informační maily), které se budou dynamicky doplňovat podle údajů konkrétní objednávky. Nebudete tak muset ručně doplňovat ani číslo objednávky, či datum apod. To za vás udělá systém sám.
Pokud tedy chcete do SMS vepisovat například číslo balíku, který vám vygeneroval Balíkobot, stačí do šablony vepsat proměnnou #PACKAGE_NUMBER#. V konkrétní SMS se pak tato proměnná automaticky změní za konkrétní číslo balíku, který si může zákazník sledovat. A takových proměnných máte k dispozici bezpočet, stačí si zvolit, jaké informace chcete zákazníkům formou SMS posílat.
Koho uvidí příjemce jako odesílatele, můžete sami ovlivnit. Nastavení se provádí přímo v administraci sms.sluzba.cz, kde máte možnost nastavit ze tří voleb.
To se stát může, smsky mají svou hodnotu a ta se při každé odeslané zprávě odečítá z aktuálního kreditu. Ale protože máte v administraci (Marketing / SMS upozoronění – Nastavení) možnost nastavit si, při jaké výši kreditu vás systém upozorní, dostanete vždycky přímo v administraci zprávu o tom, že stav kreditu klesl pod nastavenou úroveň. A pak si můžete jednoduše přes tlačítko Nabít kredit zase svůj badget pěkně navýšit.
Není potřeba se obávat, že byste platili za smsky na čísla, na které nelze zprávy odeslat. Mysleli jsme na to a proto budou všechna čísla procházet kontrolou.
Bude to také umět zobrazit text jako odesílatele sms (dle nastavení v adminu) – jak to umí např. Alza?
Dobrý den, Libore,
jde Vám o to číslo, ze kterého sms zákazníkovi odejde? Záleží na Vás, jak si to nastavíte přímo v administraci sms.sluzby.cz – buď se odesílá z vygenerovaného 6 místného čísla, nebo z nějakého textového identifikátoru, který si můžete nastavit. Více v našem článku.
Dobrý den,
zajímavý modul. Nevím, jestli jsem to přehlédl, ale nenašel jsem ceny. Dají se někde dohledat?
Děkuji
Dobrý den, Davide,
modul je v ceně tarifu Business, Profi a Enterprise, u ostatních tarifů za měsíční poplatek 100 Kč (bez DPH), nebo jednorázový poplatek za zakoupení 1 490 Kč (bez DPH). Ceny samotných SMSek si domlouváte u poskytovatele služby, tedy https://sms.sluzba.cz/.
Hezký den
Píšete:
„Koho uvidí příjemce jako odesílatele, můžete sami ovlivnit. Nastavení se provádí přímo v administraci sms.sluzba.cz, kde máte možnost nastavit ze tří voleb.
vygenerované krátké číslo (např. 999032) – číslo je generované automaticky a na zprávu lze normálně odpovědět
…“
Přesně z tohoto čísla mi chodí připomenutí návštěvy u lékaře s prosbou o potvrzení formou odpovědi SMS. Měl jsem operátora O2 a odpovědět šlo, nyní mám T-Mobile a odpovědět nejde. V T-Mobile mi řekli, že je třeba u mého čísla nastavit, že není u O2. U doktora ale tvrdí, že nastavit nic nejde, jen zadat číslo.
Máte s tím nějaké zkušenosti?
Děkuji. J. Farkač
Dobrý den pane Jiří, zkuste se zeptat v naší Shoptet poradně: https://www.facebook.com/groups/shoptetporadna. Je tam skoro 5 000 e-shopařů, některý z nich možná podobnou věc řešil a rád Vám poradí.