Přidejte trochu osobního doteku k vašemu web designu (2. část)

4. Vyprávění příběhů

Ručně vytvářené kresby jsou vynikající cestou, jak vyprávět příběhy. Vyprávění příběhů je velmi osobní forma komunikace (ne-li ta nejosobnější) již od dob pravěku, kdy se lidé vyjadřovali pomocí stěn v jeskyních. Tento základní způsob výměny informací překračuje všechny technické pokroky a dává nám pocit klidu a lidského doteku. Skici nám pomáhají ignorovat neosobní povahu webové prezentace a vykreslují konkrétní tváře lidí, kteří jsou za ní schovaní.

Zábava

Zábava zahrnuje emocionální prožívání – něco, čeho je mnohem snazší dosáhnout, když pochází od člověka, spíše nežli od únavných strojů. V rámci webových prezentací jsou ručně vytvářené kresby skvělým způsobem, jak vytvořit familiární a lidské zážitky, které návštěvníkům pomohou si odpočinout a pobavit se.

Zkuste svou úvodní stránku ozvláštnit o kresbou vyjádřený příběh, který dokáže vyvýšit váš produkt (službu) a veselou a vtipnou formou ho odlišit od konkurence a přiblížit návštěvníkům.

Vysvětlení

Ručně kreslené příběhy upoutají naší pozornost, protože rádi poznáváme lidské artikly na webových stránkách. Vhledem k tomu, že až přespříliš častý Photoshopový obrázek nemusí získat důvěru každého, ruční kresby se dokážou zaměřit přímo na naše emoce, což nás činní mnohem více pozornými a vnímavějšími k informacím.

Vytvořte obrázky, které přiblíží a osvětlí vaše největší benefity přímo na domovské stránce. Nechte je mluvit místo slov, aby měl návštěvník pocit, že s nimi hovoříte přímo vy. Tak bude jejich příběh pro návštěvníky ještě mnohem více poutavými a snadno je tak budou následovat.

Angažovanost

Personalizované prvky, jako jsou ručně vytvářené obrázky, jsou také velmi dobrým nástrojem, jak zapojit návštěvníky do vašich činností. Spolu s uživatelskou zkušeností, „angažovanost uživatelů“ se také pomalu stává horkým tématem. Jakmile jsme se jednou angažovali v rámci nějaké spolupráce, máme zájem a jsme ochotní i nadále vnímat a zpracovávat informace, které nám jsou poskytovány. Takže webové prezentace, které dokážou své uživatele zapojit, udělají velký krok směrem k pozitvní uživatelské zkušenosti.

Zkuste vytvořit příběh, který představí váš produkt pomocí jednoduché hry, kde budou uživatele směrovat jednoduché obrázky namísto slov. Honba za pokladem, nebo dobytí pevnosti jsou skvělými příležitostmi.

5. Drapněte jejich pozornost

Ručně vytvořené elementy, jako je vlastní rukopis nejsou přesně tím, co očekáváme v rámci technického média, jako je webová stránka. Jdou proti strnulým přímkám a symetrii, které jsou s webem spojovány. Vychází nám z toho tedy tak jednoduchá a zároveň silná příležitost jak chňapnout po pozornosti návštěvníka.  Ručně psané poznámky a pokyny poskytují pro uživatele pocit, jako kdyby byly adresovány přímo jim osobně.

Pozvání

Tento osobní způsob komunikace můžete využít pro různé věci. Za prvé, můžete velmi snadno pozvat návštěvníky k provedení určité akce, jako je lajkování na různých sociálních médiích nebo sdílení vašeho obsahu. Lidé spíše reagují na zprávy, které působí, že se týkají přímo a pouze nás, nežli široké veřejnosti. I když je zpráva na webové stránce přístupná k zobrazení každému návštěvníkovi, můžete ji vytvořit tak, aby odrážela pocit sounáležitosti vždy přímo s jedním konkrétním čtenářem.

Smajlíci, šipky a jiné piktogramy s krátkým popiskem přivedou návštěvníky spíše k akci nežli slovní prosba o vaše sdílení.

Poškádlete zvědavost

 Ručně kreslené prvky můžete také použít k vyburcování zvědavosti u návštěvníků a to tak, že vedete jejich zorné pole tam, kde vyvoláte určitou akci. Například velmi jednoduše za pomocí šipek doveďt návštěvníky k místu, kde se dozví více. Pomocí ručně vytvořených jednoduchých šipek, tak můžete návštěvníka navádět skrze celou vaši webovou prezentaci až k místu s finálními informacemi.

Poukažte na detaily

 V neposlední řadě můžou být ručně vytvořené prvky užitečné k upozornění na detaily. Opět je to vše svázáno s potřebou uchytit pozornost návštěvníků a nenásilně je dovézt do příslušné oblasti. Stejně jako šipky, či jiné prostředky dokážou zvýraznit obsah v knize nebo v jiném offline médiu, zafungují skvěle i na webových stránkách.

Nepřehánějte to

Někdy se může stát, že se ručně malované kresbičky nehodí k povaze webové stránky. Ujistěte se, že to s nimi nepřeháníte a že tak návštěvníci budou moct skutečně ocenit váš osobitý design. Pokud si nejste jistí, neváhejte se zeptat návštěvníků, kam až můžete zajít. Například pomocí přímého průzkumu na vašich webových stránkách.

I když se v tomto článku objevuje velké množství příkladu, jak využít ručně malovaných kreseb, zaměřit se stačí třeba i jen na jednu. Cílem článku bylo poukázat na jejich příjemnou hodnotu a vnuknout pár nápadů, jak zvýšit uživatelský komfort. Důležité je ale také si uvědomit, že nemusí být vždy efektivní a že je třeba využívat je v rozumných mezích. Neboli v jednoduchosti je krása.

Dosažení osobní zkušenosti na webu je stále důležitější. Nikdo již nechce navštěvovat chladné, formální a anonymní webové stránky. Spíše se chceme při surfování na webu cítit pohodlně a poznávat lidi, kteří stojí za webovými prezentacemi. Zároveň jim také potřebujeme začít věřit, abychom s nimi byly ochotni spolupracovat.

Ručně vytvářené kresby mají lidskou kvalitu. Je to dokonalý most mezi technickým a neosobním webem a přístupným, uživatelsky přátelským webem, kde nasbíráte osobní zkušenost. Což se od webových prezentací dneška očekává.

Zdroj: www.uxdesign.smashingmagazine.com

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů