Když říkáme, že vám chceme maximálně zjednodušit přípravu e-shopu, tak to myslíme vážně. Vážně! A proto jsme připravili novinkou, kterou ocení všichni, kteří chtějí k Shoptetu převést svůj starý e-shop

Nahrání zboží přes XML feed pro Heureka.cz

Chcete co nejsnadněji převést svůj starý e-shop do e-shopu od Shoptet? Nezáleží na tom, na jakém řešení váš starý e-shop běží. Máte jej napojený na Heureka.cz? Pokud ano, máte takřka vyhráno.

  • Stačí se přihlásit do svého profilu obchodu na Heureka.cz a zkopírovat XML feed, který pro svůj starý e-shop používáte.

  • tento feed uložit do svého počítače (například zkopírovat do adresního řádku vašeho prohlížeče a potvrdit – automaticky se vám uloží jako soubor do vašeho počítače)

  • přejít do své administrace e-shopu a v sekci Zboží / import zboží vložit uložený xml soubor. Než spustíte samotný import, zkontrolujte, zda je zaškrtlé políčko “Aktivovat přesměrování u změněných URL adres na nové” (proč je to důležité, vysvětlíme si níže).
  • A nyní můžete spustit import. Následně se do vašeho e-shopu nahraje takřka vše, co posílal váš starý e-shop do Heureky. Vše, kromě Heureka CPC (maximální cena, kterou jste ochotni za proklik na Heureka zaplatit), způsobu dopravy a platby, které bylo možno u daného produktu na Heureka použít (tag DELIVERY) a označení pro bazarové zboží (tag ITEM_TYPE)
  • Samozřejmě i Heureka feed si můžete zkontrolovat, zda odpovídá námi požadované struktuře. Stránka vám xml feed zkontroluje a všechny případné chyby vypíše.

Jak nepřijít o své pozice, co starý e-shop ve vyhledávačích vybudoval?

Aneb bonus k novince, který jistě oceníte! Po dobu fungování starého e-shopu si totiž získal na internetu ve vyhledávačích určitou pozici. Abyste nemuseli nic složitě nastavovat pro to, abyste nepřišli o tyto pozice ve vyhledávačích, poslouží vám volba “Aktivovat přesměrování u změněných URL adres na nové” u importu zboží. Stačí tedy tuto volbu nechat zaškrtnutou a všechny původní url adresy vašeho starého e-shopu, který jste si pomocí XML feedu naimportovali do e-shopu od Shoptet, se budou automaticky přesměrovávat. Získáte tak úplně nový e-shop a přesto o své pozice nepřijdete.

Co další možnosti nahrání produktů?

I přesto, že import přes Heureka feed je prostě velkým pomocníkem, co si budeme povídat, těch možností, jak nahrát svoje produkty do e-shopu, je víc. Pojďme si je připomenout. Nahrávat zboží tedy můžete:

  • ručně
  • hromadným importem dat přes CSV/XLSX
  • hromadným importem dat přes XML soubor

K ručnímu nahrávání a importu dat přes tabulku ve formátu CSV nebo XLSX není mnoho co povídat. Pojďme si ale trošku přiblížit, jak funguje import přes XML soubor (tzv. feed).

Není feed jako feed

I když o feedech je zmínka od samého začátku článku, pojďme si říct něco o feedech a Shoptetu, ať máme jasno. Obecně XML feed je jakousi datovou větou, která slouží pro výměnu informací mezi dvěma systémy.

  • například dvěma e-shopy – vaším starým a novým,
  • nebo e-shopem a jeho dodavatelem,
  • či e-shopem a porovnávačem zboží.

Využití takových feedů je široké a data pomocí feedu můžete přenášet pravidelně či jednorázově. Pravidelný přenos dat využíváte například, když máte e-shop napojený na svého dodavatele, nebo když chcete zobrazovat zboží v porovnávačích typu Zbozi.cz či Heureka.cz apod. Jednorázové přenesení dat využijete v momentě, když chcete nahrát hromadně zboží – například když chcete svůj starý e-shop převést do nového řešení. Rychle a jednoduše.

Jaké feedy tedy můžete v e-shopech jednorázově Shoptet použít?

  • feed vyexportovaný přímo z e-shopu Shoptet – můžete si tak například vytvořit klon již existujícího e-shopu
  • feed od vašeho dodavatele, který projde kontrolou validace. A pokud byste chtěli napojit na dodavatele a nechat zboží od něj aktualizovat pravidelně, stačí zaslat validní feed naší technické podpoře. Ta už s vámi vše ostatní domluví.
  • feed z Heureka.cz – heuréka!

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop nebo pokladní systém v naší službě Shoptet.cz