LinkedIn a jeho využití v podnikání

()

Na serveru Netshopper.cz byl publikován článek o sociální síti LinkedIn. Při jeho pročítání jsem si vzpomněl, že jsem si zakládal profil na LinkedIn, ale od založení jsem se k tomu nevrátil. Zdá se, že je vhodná doba k prozkoumání možností této sociální sítě.

Nejdříve data

Z informací z průzkumů společnosti OneSource zveřejněných na serveru Netshopper vyplývá, že sociální síť LinkedIn je velmi vhodná k provozování B2B byznysu. Jako největší přednost právě LinkedInu, která je často uváděna, je jeho zaměření na profesní oblast lidského života. Díky výběrovému charakteru této sociální sítě odpadá velké množství pro obchodní potřeby zcela nepoužitelného „balastu“. Dle informaci Netshopperu 45% společností využívající LinkedIn našlo na této síti nového firemního zákazníka.

Bohužel výše zmíněná data se týkají především zahraničních společností. V českém prostředí je tato síť zatím poměrně málo využívaná pro B2B obchod.

LinkedIn na vlastní kůži

Ale zpět k LinkedInu. Jak vypadá a jak se používá? Jakmile se zaregistrujete úvodní obrazovka nevypadá příliš přehledně. V horní části vidíme klasické záložky pro správu profilu, kontaktů nebo pošty. Velkou část zabírá nabídka importu kontaktů z e-mailových účtů. Import kontaktů funguje poměrně bezproblémově.

V nastevení profilu najdeme klasické volby, jako jsou kontaktní údaje, fotografie, atd. Nicméně právě díky tomu, že LinkedIn je primárně kariérní síť, nalezneme zde mnohem podrobnější volby pro zadání současného i minulých zaměstnání, absolvované či studované školy a napojení na webové prezentace nebo Twitter. Pro začínající uživatele je v pravém sloupci umístěn ukazatel z kolika procent máte zprovozněn profil a jaké nastavení byste měli ještě doplnit, aby mohl být váš profil považován za kompletní.

Čím se dále odlišuje od ostatních sociálních sítí je systém doporučení. Vy sami jako uživatel můžete požádat některého ze svých kontaktů, zda by vás doporučil. Pokud například sháníte nového zaměstnance můžete si na něho jednoduše zjistit reference na LinkedInu přímo od jeho kolegů nebo zaměstnavatele během chvilky. Pokud narazíte na zajímavý profil někoho, můžete si nechat zobrazit, přes jaké lidi ho můžete znát.

LinkedIn? Proč ne

Proto, abyste mohli začít využívat LinkedIn stačí opravdu jen několik desítek minut. Poté již můžete začít budovat síť kontaktů, vyhledávat potencionální obchodní partnery, hledat vhodné zaměstnance nebo zajímavé projekty. Jak je již v článku zmíňeno, velká výhoda LinkedInu je, že se nebudete muset zabývat bezobsažnými sděleními, že se někdo „krásně vyspinkal“, ale budete se moci soustředit na obchod a s ním spojené aktivity. Pro provozovatele e-shopu i podnikatele mimo internetové prostředí se LinkedIn může stát velmi užitečným pomocníkem.

Zdroj: www.netshopper.cz

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. zadar08 napsal:

    hodne dobre na kontakty…

Napsat komentář: zadar08 Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů