Jak zvítězit na Pinterest

()

Je to už pár měsíců, kdy Pinterest vkročil na území sociálních médií a udělal v nich pěkný vítr. Pinterest vzrostl (dle Compete.com) ze sedmi miliónů unikátních návštěvníků (prosinec, 2011) na téměř dvacet milionů a to během čtyř měsíce. Růst se již poměrně ustálil, ale používání Pinterest zůstává konstantní.

Pro menší podniky, začíná Pinterest přinášet výrazné výsledky. A to dokonce i u podniků, které nestojí přímo na vizuální stimulaci. Ovšemže postování obrázků, které si uživatelé připínají, komentují a likeují nevinné. Ale když si uvědomíte, že zdroj přišpendleného zůstane na obrázku jako hypertextový odkaz. Uvidíte jednoduchou cestu, jak dostat lidi na Vaše webové stránky.

Pokud Pinterest dokáže uživatele přesměrovat na Vaše stránky, můžete například pomocí Google Analytics zjistit, kolik peněz každý návštěvník z Pinterest utratí na Vašem webu. Jestli je Vašim cílem zvýšení povědomí, nebo udržení zákazníků můžete sledovat traffic, počet odběratelů, nebo ostatní metriky jako re-pin, komentáře, apod.

Zde je náhled, jak se mohou menší podniky díky Pinterestu posunout vpřed.

1. Použijte multiplatform strategii. Neboli, jak použít Pinterest jako online katalog.

Jako příklad slouží manželé Carl a Ina Christensen. Dohromady spolu řídí měnší podnik in New Hope, Pa., a jako podporu svého podnikání využívají spojení Pinterest a Etsy (online komerční platforma pro umělce a řemeslníky). Carl, fotograf a umělec, špendlí své práce z webu Etsy na Pinterest. Ina, která vytváří šperky, dělá to samé. Lidé, kteří tak kliknou na jejich obrázky na Pinterest, jsou odkázáni přímo na eshop Carla a Iny na stránkách Etsy, kde si výrobky mohou ihned zakoupit. Oba na Pinterest sdílí i krásné či inspirativní obrázky ostatních, které jejich stránku oživí. Ale primárně využívají Pinterest právě jako online katalog jejich vlastních výrobků. Oba tvrdí, že zvýšení zájmu o jejich eshop byl patrný během pár měsíců. Pinterest se stal po Googlu, druhým největším médiem k „odchytu“ zákazníků.

2. Vytvořte web traffic

V říjnu loňského roku založila Kim Gordon a její patnáctiletá dcera Choe Popcosmo.com, představily se jako webová stránka pro náctileté v rozsahu jejich rodného města Louisvie, Ky. Chvíli na to Chloe také vytvořila profil na Pinterest a začala sdílet cool obrázky z umělecké tvorby, módy a popkultury z celého webu. Vzhledem k tomu, že „živé“ obrázky a neméně videa jsou něco, co uživatelé Pinterstu přímo zbožňují, postupně se jich více a více skrze profil Chloe proklikávalo až na web Popcosmo.com. Nutno podotknout, že jeho příjmy pochází z reklamy. Pro příklad, jeden sdílený obrázek na profilu Chloe, zajistil více než deset tisíc unikátních návštěvníků na Popcosmo.com za měsíc. Z velké části díky Pinterestu, má nyní jejich webová stránka více než 120 000 zobrazení za měsíc a mohou tak hledat celostátní inzerenty zaměřené na trh pro náctileté.

3. Integrujte do komplexního digitálního celku

Jen Barnett, majitelka Freshfully, obchod s potravinami v Birminghamu, Ala., věděla, že bez vlastního „tajného receptu“, bude muset být velmi kreativní. Takže se obrátila na web a začala hromadit recepty na svých Pinterest boards, které byly postaveny na vaření ze sezónních potravin. Nakonec na Pinterest nashromáždila více než 500 receptů s úmyslem, inspirovat lidi k nákupu potravin z Freshfully.

Jen nikdy nezkoušela zjistit, kolik online nákupů a povědomí u zákazníků získala díky samotnému Pinterest. „Naše strategie je velmi integrovaná. Vše získáváme spojením komunikace na Pinterest, Facebooku a Twitteru s webovými stránky, newslettery a SMS programem,“ říká Jen, „Ale můžu říct, že podnikání jsme začali pouze za pomoci virtuální neplacené reklamy a i tak očekáváme tržbu půl milionu dolarů za první rok.

4. Dostaňte se na první místo v myslích zákazníků

Pan Rooter je majitelem celonárodní instalatérské frančízy s více jak 250 pobočkami. Pobočka sídlící ve Waco v Texasu, vytvořila svůj vlastní účet na Pinterest. Board s názvem From the Where In The World Is Mr. Rooter sdílí obrázky zábavných akčních figurek společnosti, které pomáhají zákazníkům vyřešit jednoduché probémy.

Ke zjištění odkud se zákazníci o společnosti dozvěděli, používá Rooter jednoduchou a všem známou taktiku – telefonní čísla. U každého média je uvedeno jiné telefonní číslo. Díky tomu pak firma jednoduše zjistí, odkud se zákazník o společnosti dozvěděl. Mohou tak Pinterest označit jako primární retenční nástroj, jak udržet podnik v myslích zákazníků a to na nejvyšším místě. „Chceme jenom, aby naše firma byla první, na kterou si lidé vzpomenou, když potřebují instalatéra“. Říká Rachel Florence, project coordinator.

Zdroj: www.entrepreneur.com

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů