Rádi byste inzerovali v Google Nákupech, ale nevíte, jak začít? Pokud už využíváte inzerci přes Google Ads, máte třetinu bodů splněnou. Další podmínkou je založení Google Merchant Center (GMC), který následně propojíte se svým reklamním účtem. Pak už stačí vložit datový feed a můžete reklamy spustit.
Jednoduše proto, že se to vyplatí. Kampaně v Google Nákupech patří mezi nejrentabilnější zdroj konverzí pro váš e-shop. Reklamy se můžou zobrazit nejen ve vyhledávání, ale i na dalších platformách Google – a to včetně obrázků. Velkou výhodou tohoto formátu je jeho velký zásah. V jeden moment se může ve vyhledávání zobrazit jak reklama z Google Nákupů, tak i klasická textová reklama. V neposlední řadě je třeba zmínit, že elegantně a téměř bez práce inzerujete na celé portfolio svých produktů.
Podrobný popis registrace do Merchant Centra najdete v naší nápovědě.
Jakmile budete mít Merchant Center založeno, vložte svůj datový feed. V nastavení zvolte zemi prodeje Slovensko. Pokud ve feedu nemáte uvedeny ceny dopravy, nezapomeňte je v GMC nastavit, jinak budou položky zamítnuty. Počítejte s tím, že systém bude nějakou chvilku feed zpracovávat. Po zpracování zkontrolujte diagnostiku a opravte případné chyby ve feedu.
Jestli chcete vedle Google Nákupů využívat i dynamický remarketing, je nutné tuto funkci aktivovat.
Nakonec propojte účet GMC se svým reklamním účtem Google Ads.
V první řadě musí feed splňovat Googlem předepsané specifikace (viz nápověda). Dále je dobré vzít v úvahu kvalitu titulků u produktů, neboť ty mají vliv na vyhledatelnost produktu. Vhodné je i testování obrázků – velikost, různé záběry, barevnost.
Feed můžete obohatit o vlastní štítky (custom labels), do kterých si propíšete informace například o maržích, top produktech, cenových hladinách atd. V rámci GMC máte možnost si některé z vlastních štítků nastavit.
Mezi důležité body optimalizace by měla patřit i pravidelná kontrola Google Merchant Center, zda diagnostika nehlásí nějakou chybu. Zvýšený počet zamítnutých produktů velmi pravděpodobně negativně ovlivní výkon vašich kampaní a může být i důvodem k pozastavení účtu (například při porušení zásad inzerce).
Pokud spustíte chytrou kampaň v Google Nákupech, k optimalizaci toho moc nebude, protože systém všechno řídí za vás. Vzhledem k tomu, že se reklamy zobrazují napříč sítěmi a můžou být cílené na nové zákazníky i ty, kteří vás už znají (remarketing), je nezbytná průběžná kontrola, kde a komu se kampaň zobrazila. Díky tomu můžete brzy odhalit nějaké anomálie (například upřednostnění kategorie nebo produktu, převážně remarketingové cílení atd.).
V případě, kdy spouštíte klasické Shopping Ads:
Optimalizace klasických Shopping Ads:
Chcete se o reklamách v Google Nákupech dozvědět víc? Přečtěte si články na blogu Petry Větrovské (zaklik.cz), kde najdete spoustu informací nejen o tomto typu kampaní.
Necítíte se na správu PPC kampaní, nebo na ni jen nemáte čas? Nezoufejte! Jsou tu naši Shoptet Partneři – katalog specialistů, ve kterém si vyberete parťáka, který vám se vším pomůže.
Napsat komentář