Jak zabránit „nadváze“ u vašich stránek

()

Pokud se trápíte s povánočními kily navíc, překontrolujte raději i „figuru“ svých webových stránek. K jejich přesycení může dojít velmi snadno. Velké množství firem se na své weby snaží vložit co nejvíc obsahu, v důsledku čehož dochází ke ztrátě hlavního poselství celého webu a ke špatnému dohledávání žádaných informací.

Jak můžou webové stránky „ztloustnout“?

Zejména pokud je v rámci webové prezentace více zúčastněných strach a každá vyžaduje svůj prostor na stránkách organizace, může dojít k jejich přespřílišnému nabývání. Pro samotného web designéra je poté jednoduší všem stranám raději vyhovět. Mnoho firemních webů také „přibere“ pokud se vedení firmy snaží za každou cenu držet krok se všemi trendy, ať už jde o flashové animace, videa nebo sociální widgety.

K přibývání na objemu u webovek firem dochází zejména v případě, kdy mají tvůrci pocit, že musí vyhovět všem. Zahrnou na své stránky kteroukoliv funkci, o kterou by mohl mít někdo zájem, i když se jich dá očekávat jenom pár. Uvažování těchto firem stojí na myšlence, že kdo o přebytečný text nebude mít zájem, tak ho může jednoduše ignorovat a vyhledá si pouze informace jeho zájmu. To je ovšem trochu nešťastné a též i trochu nebezpečné uvažování.

Jak může nadváha webových stránek ohrozit vaše podnikání?

Problém tkví v tom, že se lidé nemohou jen tak vyhnout informacím o které nemají zájem. I když jde o pouhé rozhodnutí, jestli nás daný text zajímá či nikoliv, už to samotné stojí recipienta určité úsilí a především čas. A každý z nás má omezené množství času, který může věnovat určitým činnostem, například i čtení firemních webů a jejich blogů.

Dokonce i studie dokazují, že pokud se na Ezopech vyskytuje až přespřílišné množství produktů a jejich variací, zákazníci mají tendenci zamrznout a ve finále si nic z nabízeného zboží nevybrat. To samé se může odehrát i na internetových stránkách. Pokud je čtenář zmatený, nemůže se rychle zorientovat a vybrat si tak, která oblast stránek je ta zajímá právě pro něj, ztratí zájem a může web opustit nadobro.

Ještě předtím, než se uživatel vůbec dostane k vašim stránkám, musíte překonat ostatní elementy, které vyžadují jeho pozornost. Od zvonících telefonů, přes sociální sítě po štěkání psa, který chce vyvenčit. A když už vyhrajete tento boj o pozornost, proč byste jim měli nakonec dát příležitost k tomu, aby ignorovali cokoliv z vaší webové prezentace, ne-li ve finále i úplně celou.

Pozornost má velmi křehkou základnu a zároveň toho vyžaduje velmi mnoho. Čím více videí, flashových animací, jQuery efektů a reklamy umístíte na vaše internetové stránky, tím déle potrvá i jejich načtení. U chytrých telefonů a tabletů se tato doba samozřejmě ještě zvyšuje. A když přejdete únosnou hranici čekací doby, ztratíte mnoho potencionálních zákazníků. Ti raději přejdou ke konkurenci i v případě, že se vaše stránky načítají pomaleji o více než 250 milisekund, než ty konkurenční.

Jak zabránit přespřílišnému objemu u webových stránek?

Uklizením a uspořením vašeho webu můžete velmi zvýšit jeho efektivitu, zvýšit míru prokliku i registrací a splnit si tak vaše digitální cíle. Za to úsilí stojí.

Jako první si ujasněte, co je hlavním posláním a náplní vašeho webu. Pro letecké společnosti může být hlavní náplní prodej letenek. Pro softwarové firmy zase prodej nabídka softwarů, neziskovky budou mít za hlavní cíl získaní darů a prostředků k jejich dalším realizacím. Následně si i během procesu přestavby zkontrolujte, jestli veškeré vaše činnosti opravdu odpovídají tomuto poslání a stanoveným cílům.

Nezapomeňte, že nadváha se netýká pouze vaší domovské stránky. Ale může se rozlézt napříč celým vaším webem. Zvažte u každé jednotlivé části, zdali je opravdu důležitá a užitečná. Jestli dokáže pomoci anebo naopak jestli to je jen překážka v jejich hledání. Proces hubnutí je také potřeba rozšířit i na vaši ostatní komunikaci, ať jde o email, tvítnutí nebo fcb příspěvek. Vše by mělo odpovídat možnostem pozornosti čtenářů.

Tento proces není úplně jednoduchý. Budete muset udělat těžká rozhodnutí, mluvit se svými zákazníky a pochopit, co od vašeho webu očekávají a co tam hledají. Pokud nahážete veškerý dostupný materiál do jednoho pytle, nebudete mít nejlepší výsledky.

Jednoduchost a lehká orientace na webu a rozhodnutí, co na něm má být či nikoliv by měly přicházet od hlavního vedení. Většinou je právě jediné vedení schopné rozhodnout pro to, co je nejlepší pro podnik jako celek. Nikoliv pouze pro jeho jednotlivé části.

Zdroj: www.clickz.com 

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů