Jak vytvořit search-friendly web

()

Všechno úsilí, které jste investovali do vytváření Vaší webové stránky, bude zbytečné, jestliže se vyhledávače nebudou schopni správě dostat k Vašemu obsahu. Jedním z důležitých kroků, abyste se do takové situace nedostali je mít strukturu Vašeho webu přátelskou pro vyhledávače.

Abychom této otázce přišli na kloub, musíme porozumět, jak vyhledávače vytvářejí indexy, na základě kterých se vytváří pořadí webových stránek zobrazené na stránce s výsledky vyhledávání. Google stejně jako u ostatních vyhledávačů nemají speciální týmy lidí, kteří archivují každou stránku na webu. To zajišťují programy s názvem „spiders“, neboli automatizovaní roboti, kteří se pohybují mezi linky a ukládají informace do kódu stránky v jejich databázích.

Být si jist, že tito pavouci mají přístup k veškerému obsahu na Vašich stránkách je pro SEO radikální. Bohužel existuje řada chyb ve stavbě webu, kvůli kterým může být velká část Vaší webové prezentace nepřístupná pro SE pavoučí program.

Zde je výpis několika chyb z těch nejčastějších plus pár typů, jak se jim vyhnout.

1. Nadužívání obsahu v obrázcích a souborech ve skriptu

Jelikož search engine spiders nejsou žijící a dýchající lidští čtenáři mohou číst pouze obsahový text, který jim byl předložen. Pokud ukládáte informace do obrazových souborů, Flash animací nebo Javascriptových kódů, stejně tak jako když máte grafické záhlaví Vašeho webu, či úvodní video, pavouci nemusí být schopni zpracovat Váš obsah adekvátně.

Řešením je duplikovat informace uložené v těchto alternativních formátech do textových verzí. Zkuste použít nástroj jako Webconf’s Search Engine Spider Simulator ke zjištění co jsou pavouci schopni vidět po navštívení Vaší stránky. Pokud si všimnete, že kusy z Vašeho webu chybí, buď poskytněte nezobrazené informace jako text ještě někde jinde na stránce. Nebo použijte soubor robot.txt, který vyhledávačům poskytne instrukce o Vaší stránce, k přesměrování pavouků ke speciálně vytvořeným stránkám založených na textu, které pavoukům poskytnou ty samé informace.

2. Hluboké vs. mělké navigace

Mnoho začínajících webmasterů se dostane do potíží, když je navigace webové stránky příliš hluboká. Vzhledem k tomu, že se pavouci vyhledávačů pohybují mezi jednotlivými stránkami webu pomocí linků, které jste vytvořili. Je důležité, aby tento pohyb byl tak jednoduchý, jak je jen možné. Když je Vaše navigační struktura hluboká, což znamená, že některé stránky jsou dosažitelné až po dlouhém řetězci postupných kliknutí, vystavujete se nebezpečí, že pavouci neproniknou dostatečně hluboko do stránek a nebudou tak schopni je přiměřeně indexovat.

Řešením je zavést mělkou navigační strukturu, ve které se ke každé stránce dostanou, jak návštěvníci, tak pavouci po dvou až třech kliknutích. Dosáhnout tohoto můžete rozdělením své navigační struktury do subkategorií nebo přidat další interní odkazy.

3. Nedůsledná práce s odkazy

Jak budete vytvářet linky, dejte si pozor na to, jak je pojmenujete. Jak již bylo zmíněno, jelikož SE nemůže využít lidského úsudku poznat, co jste zamýšleli, jejich spider programy by mohly indexovat URL „www.yoursite.com/page1.html“ a „yoursite.com/page1.html“ jako dvě samostatné stránky. I když oba linky nasměrují návštěvníky na stejné místo.

Chcete-li zabránit těmto chybám v indexaci, buďte důslední ve způsobu, kterým tvoříte a pojmenováváte linky. Pokud jste tuto chybu udělali již v minulosti, použijte 301 redirects k tomu, aby pavouci poznali, že oba odkazy „www“ i „bez www“ jsou v rámci Vaší URL to samé.

4. Nesprávné přesměrování

Pokud jde o 301 redirects, pokaždé když měníte stránky na Vašich webových stránkách, ať už jste je jednoduše přejmenovali, nebo přemístili celý svůj web na nový účet hostingu či URL, měl byste vložit správné přesměrování na původní místo. Pokud tak neuděláte, může dojít k chybám v indexaci a eliminaci benefitů získaných ze zpětných odkazů, které už nebudou odkazovat na platné stránky. Oba tyto problémy mohou snižovat žebříček výsledků vyhledávání, na jehož vývoji jste tvrdě pracovali.

Protože je toto téma poměrně technického rázu, nemůže být dostatečně pokryto v několika větách. Pro více informací můžete navštívit další online zdroje, například SEOmoz průvodce pro webová přesměrování, které vám pomohou v případných rozhodnutích.

5. Nezahrnutí mapy webu

Jak vylepšujete funkce pro usnadnění přístupu k Vaší webové struktuře, ujistěte se, že máte mapu webu na místě. Tento soubor poskytuje pavouky s dostupnými odkazy na všechny stránky Vašeho webu, umožňující indexaci proběhnout správně.

Jestli Vaše stránky fungují na WordPress, Joomla, Drupal, Magento nebo na nějaké jiné platformě, měli byste být schopni instalovat pagin, který pro Vás automaticky vygeneruje mapu stránek. Pokud tomu tak není, vytváření mapy stránek může být tak jednoduché jako vytvářené jedné HTML stránky s odkazy na Vaše všechny další stránky a dá je SE na zřetel.

Zdroj: www.entrepreneur.com

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů