Obsah stránek, který nabízíte světu, je často pod drobnohledem vyhledávacích robotů, kteří ho hodnotí. Na základě tohoto hodnocení se pak jednotlivé stránky ve vyhledávači řadí. A jak jistě víte, ten kdo je v seznamu vyhledávaného výrazu nahoře, vítězí. Jak vytvořit obsah, který roboti budou dobře hodnotit, se dozvíte v následujícím článku.
V dřívějších dobách se na internetu prováděla práce s názvem SEO copywriting. Lidé, kteří se SEO copywritingem zabývali, měli téměř zázračné jazykové dovednosti, které jim umožňovaly umisťovat ta správná slova na správná místa ve vhodné hustotě. Díky tomu se pak stránky, kteří tito odborníci upravovali, dostávaly do TOP žebříčků vyhledávačů. A to bylo vše, co stačilo k úspěchu: být jednoduše vyhledatelný podle správně umístěných klíčových slov.
Není pochyb o tom, že klíčová slova jsou stále velmi důležitá, zvláště pak v hlavičkách stránek a článků. Protože i když vyhledávače preferují i jiné způsoby hledání, tak klíčová slova jsou stále hlavním vyhledávacím parametrem. A jak řekl Rand Fishkin, odoborník na SEO: „měření hustoty klíčových slov je k ničemu, i když celkově může velmi dobře posloužit“.
Většina toho, co určuje pořadí určité stránky ve vyhledávači, není dáno tím, co na stránce je a jak tato stránka vypadá, ale tím, kolik na ni vede odkazů z ostatních webů. Tomu říkáme zpětné odkazy. Získávání těchto odkazů je přirozeně nejsložitější součástí SEO. Možná i díky tomu nastal v roce 2006 obrovský boom sociálních médií. Ptáte se proč? Protože sociální média jsou jedinečných nástrojem jak propojit obsah mnoha stránek a zároveň přesvědčit čtenáře o jeho relevanci.
Nutnost získávání kvalitních zpětných odkazů je důvod, proč je by měl být každý dobrý copywriter vlastně spisovatelem. Spisovatelem, který dokáže text napsat tak, aby cílové publikum zaujal a splnil jejich očekávání, potřeby a touhy. A protože lidé mají potřebu mít vazby a jednotlivé informace si spojovat vytvářejí tak linky – nebo chcete-li odkazy. A ty se projeví tak, že vaše stránka půjde v seznamu vyhledaných výsledků vzhůru.
Jak už bylo napsáno, stejné emocionální síly, které nás nutí něco koupit, způsobují, že si stránky dáváme do záložek, či si na ně vytváříme odkazy. Obsah linkovaných stránek může být různý. Ale jednu vlastnost mají tyto stránky společnou: jejich obsah pro nás vytváří výhody v podobě svého obsahu.
„Zeptejte se sami sebe, čím vytváříte hodnoty pro své návštěvníky“ – říká Google. Stejně jako týmy inženýrů pilně vytvářejí stále dokonalejší algoritmy. Stejně jako sociální média, která tvoří sami lidé zapisováním do svých blogů a tvorbou tagů a linků. Stejně jako copywriteři, kteří veškerý obsah spojují pomocí vhodných klíčových slov. Všichni jsou totiž součástí internetového marketingu. Jako zdroji a uživateli vyhledávačů zároveň.
Ani jedna složka tohoto pomyslného koláče by bez té druhé nemohla existovat. A vy jako autoři svých stránek musíte pečlivě přemýšlet nad tím, jakým způsobem dáte nějakou hodnotu svým uživatelům. Je v zásadě jedno, zda-li to bude seznamem kvalitních stránek o dané problematice, návodem na vylepšení PC nebo článek o politické straně. Je důležité, aby si návštěvník po opuštění vaší stránky řekl: “jo, tady to bylo dobrý, sem se určitě vrátím“ a stránku si v nejlepším případě ještě přidal k záložkám.
Důležitým prvkem při práci s obsahem vašich stránek je optimalizace. Ta vám pomůže poskočit za pomoci změn jemných detailů ze 7. místa ve výsledcích vyhledávače na 3., 2. či dokonce první pozici. Záleží u ní především na tom, zda-li dokážete pomocí vhodného objemu zdravých odkazů dokázat hodnotu obsahu, který vaše stránky nabízí.
Samozřejmě se musíte zaměřit na kritické součásti vašich stránek, aby byly jednoduše vyhledatelné, tedy přátelské k vyhledávačům. Ale nezapomínejte přitom na skutečnost, že jejich obsah vytváříte především pro lidi a ne pro vyhledávací roboty. Není vždy jednoduché, najít tu správnou rovnováhu, ale s trochou praxe to jistě zvládnete.
Napsat komentář