Ford Motor Co. vytvořil v roce 2009 soutěž o nové automobily Ford či pojištění pro 100 nejšťastnějších. Šestiměsíční akce s názvem „Ford Fiesta Movement“ s velmi jednoduchými pravidly vytvořila nečekaný Buzz a znatelné zvýšení povědomí o značce. Pravidla soutěže byla jednoduchá. Stačilo natočit video o tom, co byste s novým vozem Ford udělali, pokud byste byli jedním ze sta vítězů.
Hlavním vítězem byl ovšem sám Ford. Během šesti měsíců bylo z YouTube odesláno 11 000 videí souvisejících se soutěží, v rámci sociálních médií společnost zaznamenala přes pět miliónů zmínění. Výsledkem potom bylo 38% navýšení povědomí o Ford Fiesta v rámci generace Y. Vše se odehrálo, aniž by společnost Ford nemusela vynaložit jediný dolar na tradiční reklamu.
Ford je sice velká značka, která si může dovolit věnovat do soutěží ceny s ohromnou hodnotou. Ale i malé a střední podniky můžou vymyslet a zahájit, sice menší, ale i tak úspěšné a zajímavé soutěže. Stačí pouze zvolit správnou strategii.
YouTube s ohromným množstvím zobrazení denně je skvělou platformou, kde sdílet své zprávy a vytvářet komunity. Nesmíte ovšem zapomenout že provoz v rámci YouTube je obrovský. Nejde tedy o to, kolik videí nasídlete, jako spíš o to, jak dobrou strategii vymyslíte, která dokáže Vaši společnost oddělit od všeho ostatního štěbetání.
A právě video soutěž je jedna z cest jak se odlišit. Také je mnohem realističtější a jednoduší vytvořit video soutěž než například virální video. Následující tři kroky Vám pomohou při tvorbě poutavé video soutěže:
Hlavní trik je vytvořit tak silný stimul pro Vaše recipienty, který je povzbudí natolik, aby si našli čas a vyvinuli úsilí k tvorbě videa. Nemusíte zrovna rozdávat zdarma auta, ale výhra produktu zdarma je věc, na kterou lidé velmi slyší.
Nemusí to být ovšem pouze nové a zářivé věci. Spousta lidí touží i po věcech, které si za peníze nemohou pořídit, jako je uznání či speciální zacházení. Rádi se cítí důležitě a stejně tak i by uvítali i větší přístup k úspěšným podnikatelům jako jste. Například VIP lístky na firemní akci mohou být skvělým důvodem proč soutěžit.
Začněte tím, že na YouTube nahrajete Vaše vlastní video, kde vysvětlujete pravidla soutěže a další podstatné detaily. Soutěžící pak můžou jednoduše nahrát své příspěvky ponecháním „videoodpovědi“ pod Vaším videem.
Soutěž v rámci YouTube můžete nejen pro Vaše publikum poskytnout určitou hodnotu, ale také jim můžete ukázat, že jim nasloucháte. Chcete svému publiku dát hlas, díky tomu se mohou sami vyjádřit. Není to pouze o promování Vaší společnosti. Na druhou stranu ale také chcete video soutěží pomoci Vašemu podniku. Takže mžete požádat lidi, aby Vám ukázali, jak se dá Váš produkt využít. Zeptejte se jich, proč se jim výrobek líbí nebo ať Vám nabídnou nápady pro nové produktové řady.
K určení vítěze Vaší video soutěže využijte i sociální vliv jako jedno z kritérií. Například můžete udílet bonusové body pro soutěžící, kteří budou mít nejvíce retweets a shares.
Jakmile budou soutěžící vědět, že views, likes a shares jsou stupínkem k vítězství, začnou své videa rozesílat mezi své přátelé a žádat o podporu a hlas. Tak docílíte efektivního šíření povědomí o Vaší značce ve stejnou dobu. Také můžete soutěžící povzbudit hlasováním o vítězném videu právě prostřednictvím sociálních médií. Tak budou mít opět důvod zvát své přátelé a následovníky na Vaše stránky.
Ať už zvolíte jakýkoliv přístup, vždy z toho bude předvedení Vaší značky novému publiku a následné zvýšení povědomí o Vašem podniku.
Zdroj: www.entrepreneur.com
Napsat komentář