Výběr správné domény je v rámci marketingu na internetu jedna z nejzásadnějších věcí, na které byste si měli dát záležet. Díky doméně se k vám dostanou jak stálí, tak potenciální zákazníci. Na správnost a funkčnost domény je tak kladen velký důraz. Nechcete přece, aby kvůli chybně volené doméně nebyla Vaše webová prezentace k nalezení. Nebo co hůř, aby se Vaši klienti obrátili ke konkurenci.
Nejdůležitější je, aby se název domény shodoval co nejvíce s názvem Vaší společnosti či produktu (služby) o kterém daná webová prezentaci pojednává. Pohlídejte si, aby riziko záměny s jiným webem bylo co nejmenší.
Zapamatovatelnost domény je také silným faktorem. Nevolte příliš složitý název, který si zákazník bude muset pokaždé složitě vyhledávat. Čím jednodušeji se k Vám zákazník dostane, tím spokojenější bude a také četnost návštěv se bude zvyšovat.
Nezapomeňte si ohlídat ochranné známky, které si již někdo zaregistroval. Následné soudní pře by Vás mohly připravit nejen o finance, ale i tolik cenný čas. Stejně tak myslete na registraci Vaší nové domény.
Pokud opravdu potřebujete podobný název domény, který již vlastní některá z konkurenčních společností. Můžete do názvu přidat libovolný další znak, jako je pomlčka nebo i zcela nové slovo. Nezapomeňte však, že pokud daná společnost podniká v podobném, či zcela stejném oboru, může dojít k záměně, zmatení zákazníka a k jeho následné ztrátě.
Diakritika u domén. V dnešní době je již možné fungovat s doménou, která obsahuje háčky a čárky. Menší nevýhodou těchto domén je fakt, že čeští zákazníci ještě nejsou na tuto variantu zvyklí. Také pokud Vaše firma komunikuje se zahraničím, musíte myslet na možné problémy vzniklé na základě použité diakritiky.
Sama doména tedy může být libovolnou kombinací písmen, čísel, pomlček a ostatních znaků. Co do velikosti, může Vaše doména dosahovat až 128 znaků. Ale který zákazník by si byl schopen takovou doménu zapamatovat? Asi žádný.
Mluvíme-li o doméně prvního řádu, jedná se o tu část URL adresy, která se nachází na konci adresy za poslední tečkou. Na výběr máte mezi národní doménou prvního řádu (.cz, .uk, … ), firemní doménou či generickou top-level doménou (.net, .com, .org, … ).
Výběr domény prvního řádu záleží zcela na Vás. Zohledněte, kdo je Vaším zákazníkem, co je předmětem Vašeho podnikání. Zvažte i investice, které chcete do domény vložit. Poté vyberte pro Vás nejlepší možnou variantu.
Na výběr domény tedy klaďte stejný důraz, jako jste měli při vymýšlení názvu Vaší společnosti. Na pomezí internetového marketingu se jedná téměř o zcela stejnou věc. Bez funkční a zapamatovatelné domény budete na poli internetu neviditelní.
Ideální verze je s pomlčkou (oddělující slova). Variantu bez pomlčky je lepší registrovat také.
Dává seznam přednost doménám .cz například nad doménami .net nebo .com? Nebo se hodnotí stejně? Díky :)
Nedává, ty času kdy tomu tak bylo už jsou naštěstí dávno pryč :-)
Doména je důležitá pro brand celé firmy. Dejte si záležet. Časem Vás špatně zvolená doména bude mrzet.