Nedávno jsem zde věnoval tomu, jak se chovat a jak uspět na sociální síti Twitter. Dnes tedy o tom, co dělat, pokud chcete získávat další fanoušky, udržet si ty staré a obecně budovat svojí pozici naopak na Facebooku. Existuje spousta článků, které vám poradí, co ano, a čeho se naopak vyvarovat, ale často se v tom pak jednotlivci, ale i firmy ztratí a každý den „vyhazují“ spoustu času zbytečnými kroky. Těch nejdůležitějších je pět a z nich by se měl stát doslova váš zvyk, kterým budete začínat, jakmile na tuto sociální síť zavítáte, Nemusíte na Facebooku trávit půl dne, aby se zde vaše snaha projevila. Jak ale na to?
Tento krok je doslova základem, pokud chcete na Facebooku nějakou komunitu vašich fanoušků vytvořit. Ať už jste na Facebooku za sebe, nebo za společnost, e-shop apod., uživatel, který klikne na magické „Líbí se mi“ očekává, že se u vás něco dozví, že mu tato akce bude nějak k užitku. Nezáleží na tom, o jakém oboru se teď bavíme, ale takovýto uživatel předpokládá, že jste ve své branži expertem, který mu dokáže pomoci. Pokud se tedy na něco váš fanoušek ptá, nebo se rozvíjí diskuse mezi více uživateli, vy byste měli pravidelně a fundovaně odpovídat.
Analogicky se tato problematika týká toho, že prakticky musíte i sdílet nejnovější informace, které se vašeho oboru týkají. Za prvé není od věci své fanoušky tímto způsobem vzdělávat, za druhé bude vidět, že se snažíte. Důležitá je zajímavost, zábavnost a hlavně pravidelnost. Jednou z novinek, která se objevuje, je i využít Facebook jako kanál pro dotazy – aby vaši klienti neposílali pouze emaily, nicméně byli „postrčeni“ k tomu ptát se na sociální síti, protože to pak vidí i ostatní, což vám může dále ušetřit práci, nicméně toto už je hodně individuální.
I když to obvykle není nejzábavnější, musíte vědět, jak si vaše stránky na Facebooku vedou a jestli se vaše aktivita vůbec nějak projevuje. Nejdůležitější čísla vám vždy vyhodnotí samotný Facebook přímo v editaci stránky.V týdenních intervalech si do vedlejšího dokumentu pište především tyto ukazatele:
Druhou a často využívanou variantou je takzvaný EdgeRank (více zde), což je online nástroj, který vám v podstatě vyhodnotí, jak moc efektivní v péči o své fanoušky jste. Na čem je to přesně postaveno, nikdo neví, nicméně funguje. Zároveň vám dokáže říct, kdy jsou na vaší stránce fanoušci nejaktivnější, abyste na tuto dobu mohli cílit například nejdůležitější zprávy apod.
Další z pravidel říká – využijte alespoň 10 minut času za den k tomu, abyste si i vy prošli profily alespoň těch nejaktivnějších fanoušků, a také jim něco řekli – komentář k nové fotce, ke statusu apod. Komunita je o vzájemné interakci, a pokud zavítáte na profily fanoušků, rozhodně vám to získá pomyslné plusové body. Klidně můžete i víckrát za den, na druhou stranu je to o vašem čase – jen těžko budete každý den několikrát denně chodit na profil každého z dvou tisíc fanoušků, abyste jim něco napsali, ale i v malém množství to může pomoci. Je tu i pár rad, pokud se touto cestou vydáte:
Předposlední pravidlo – nebojte se sdílet zajímavé odkazy týkající se vašeho oboru, které se objevily jak na profilech vašich fanoušků, tak například významných osob v odvětví. I když některý z vašich fandů není třeba úplný expert, může se na jeho profilu nebo blogu objevit zajímavý článek, který je přínosný i pro ostatní. Výhoda je dvojí – potěšíte autora, který třeba příště bude sdílet zase něco od vás, a přidá vám to kredit u ostatních, pokud se bude jednat o něco opravdu zajímavého.
Další z jednoduchých pravidel, které nevyužijete pouze na sociální síti. Pokud zkoušíte nějaký nový tah a nefunguje, nebojte se od něj odstoupit a vymyslet nový. Jednoduchý příklad – pokud už měsíc pravidelně každý den dáváte na vaši stránku otázku pro své fanoušky, u které očekáváte diskusi, která se ale nedostavuje, je někde chyba. Buď můžete přehodnotit styl otázek – jestli nejsou moc těžké apod., nebo od toho úplně odstupte a vymyslete něco jiného než za den takto zaujmout dva, tři fanoušky.
Doufám, že vám tento článek pomohl, a že díky němu trochu vylepšíte své aktivity na Facebooku.
Zdroj: SocialMediaExaminer
Je nějaké obecné doporučení v 5 krocích jak se zbavit všeho co souvisí Facebookem