Jak a proč tvořit Facebook Fan Page – díl 2.

()

V prvním článku s touto tématikou jsme se věnovali některým základním postupům, co udělat, co naopak neudělat, a také proč vlastně jsou dnes v překladu „fanouškovské stránky“, které Facebook umožňuje pro internetový marketing tak důležité. Po jeho projití byste měli mít hotový základní model takové stránky se záložkami. V tomto pokračování vám předám nějaké možnosti, jak udělat vzhled takové stránky.

Facebook templates

Jak už bylo řečeno minule, Fan Page by se měla věnovat alespoň základním SEO postupům, pokud chcete například váš e-shop kvalitně propagovat, ale pochopitelně musí nějak vypadat i pro lidi, ne jen pro vyhledávače. Právě kvůli tomu se dnes velký počet grafických studií věnuje přímo tvorbě Facebook templates, česky řečeno šablonám.

Na druhou stranu, kdo by nechtěl uspořit nějaké náklady, a tak jsem vyhledal dvě zajímavé šablony zdarma.

Tento první template je sice naprosto zdarma, ale majitelé požadují mít na stránkách odkaz, že ho vytvořili a stejné informace i dole v copyrightu. Nic, co by se nedalo překousnout vzhledem k tomu, že se jedná o poměrně zajímavou variantu.

Druhý template, který lze využít, je už naprosto zdarma a jedná se o naprosto základní model, pokud nechcete vaší stránku příliš komplikovat složitějším html kódování. Na druhou stranu, pokud je pro vás marketing a propagace důležitá, volil bych sofistikovanější formu.

Placené šablony

Jak už jsem zmiňoval v úvodu, tvorba designu pro Fan stránky je dnes poměrně rozvinutým byznysem, a tak je šablon zdarma jen takhle málo. Pro inspiraci přidám ještě pár profesionálních variant, za které sice budete muset zaplatit, ale nejedná se o nějaké závratné částky, které by se nedaly pro marketing obětovat.

První template je za 15 dolarů a za tuto částku vám nabídne prakticky vše – propracovaný design, klasická „sociální tlačítka“ apod. Tvůrci ho prezentují jako šablonu pro fotografy, ale myslím si, že najde i širší využití.

Další 15ti dolarová šablona se prezentuje jako minimalistická stránka spíše pro firemní využití. Mně zaujala asi nejvíce a stejně jako většina konkurence také poskytuje možnost si jí zdarma vyzkoušet.

Jako poslední tu mám v podstatě špičku toho, co vám může profesionální šablona nabídnout. Za 21 dolarů dostanete šablonu s grafickými přechody, různými možnostmi jak vést navigační panel a tvůrci navíc nabízejí i možnost další editace podle přání klienta.

Doufám, že vám tento článek alespoň trochu rozšířil obzory o tom, jakou cestou se lze vydat. Samozřejmě se nejedná o informačně naprosto obsáhlý seznam variant, ale s tímto základním povědomím si myslím, že už si varianty dokážete vyhledat. Ať už máte e-shop, nebo chcete propagovat cokoliv jiného, zaujmout vyhledávač monotónní stránkou lze, ale Facebook je plný stejně vypadajících stránek, a pokud si chcete získat i lidi, čtenáře, fanoušky, musí vaše Fan Page i nějak vypadat. Nepodceňujte proto webdesign, protože by se to opravdu nemuselo vyplatit.

V příštím díle vám popíšu některé již úspěšné stránky a to čistě pro inspiraci, jak to lze také dělat.

Zdroj: Smashing Magazine

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Viktor Mencl napsal:

    Neni tohle nahodou FBML sablona – ktera uz jaksi nelze pouzit? od vcerejska? :-D

    1. Jan Němec napsal:

      Dobrý den, díky za reakci, trochu jsem jí čekal. FBML je za prvé jen ta první myslím, a především když si dohledáte, jak funguje nové iFrames, tak nevidím problém, proč by FBML šablona jako vzhled nešla použít, když v zásadě mapujete z vlastního vytvořeného webu a jedná se prakticky jen o html a kaskády.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů