Efektivita sdělení na Facebooku

()

Zajímavou studii publikoval server Virtue, která se zabývá efektivitou různých druhů sdělení a časů publikování těchto sdělení na Facebooku. Co se tedy můžeme dozvědět ze studie Anatomy of Facebook Post?

Návyky uživatelů internetu jsou různé a snažit se nalézt určité vzorce chování bez ohledu na psychologický profil jednotlivce, národní zvyky nebo sociální kontext, které jsou univerzálně použitelné, je značně složité. Již z tohoto pohledu je jasné, že výše zmíněná studie si ukousla pořádně velké sousto. A jaké jsou její zjištění?

Úterý, pátek a obrázky

Nejvíce jsou uživatelé aktivní právě v úterý a pátek. Přičemž za aktivitu se považuje sdílení obsahu, kliknutí na tlačítko „Líbí se mi“ nebo odpověď na sdělení. Nárůst aktivity v tyto dny však není nijak zásadní oproti dnům ostatním. Zajímavější informace je, že uživatelé mnohem více a častěji sdílí statusy s  přiloženými  obrázky. Více tedy než pouhý text a dokonce i častěji než statusy s videem. Posledním zjištěním, které stojí za zmínku je, že uživatelé jsou aktivnější ráno, než odpoledne.

Přestože studie může pomoci vylepšit načasování publikace firemních sdělení na Facebooku, zřejmě však nenabízí nijak převratná zjištění.

Zdroj: virtue.com

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. mirecekp napsal:

    Zajímalo by mě zda informace, že uživatelé jsou aktivnější ráno, je s ohledem na časová pásma uživatelů. Osobně mi přijde že v ČR je to naopak, soudě dle aktivity mých přátel a aktivity uživatelů na několika fan stránkách.

    1. Radim Kracík napsal:

      Nemyslím si, že by na to měly vliv časová pásma. Spíše bych viděl rozdíl v sociokulturním prostředí uživatelů. Je dost dobře možné, že čeští uživatelé sociálních sítí mají jiné návyky. Zkusím se podívat po nějaké studii. Děkuji za komentář.

  2. Valerian Lukačko napsal:

    Tie údaje platia asi len v USA. Mám fanstránky s dokopy vyše 120-tisíc fanúšikmi a čo sa toho týka, tak najviac ich klikne na článok keď ho zverejním v nedeľu/stredu v hodinách okolo 20:15-21:15

    1. Radim Kracík napsal:

      Díky za informaci! Je vidět, že české prostředí je opravdu odlišné.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů