Chcete mít rádi svou stránku „404 page not found“?

Máme pro vás dobrou zprávu. S novou funkcí si můžete chybovou stránku „obsah nenalezen“ na svém e-shopu upravit přesně tak, jak chcete a jak bude ladit s vaším brandem. Mrkněte na to, proč a jak to udělat, a také na tipy s inspirací, co na ni dát.

Co je to Chyba 404 – Stránka nenalezena?

Error 404 – Page not found je stránka, kam se uživatel dostane poté, co klikne na link, ve kterém je chyba. Nebo který odkazuje na už smazanou a nebo na neexistující stránku. (Něco o její historii si můžete přečíst v článku na blogu našeho partnera, Tomáše Zahálky.) Zkrátka je to místo, kam nechcete, aby se návštěvník vašeho webu dostal, protože značí, že je něco „rozbitého“. Určité procento uživatelů se na ní ale nakonec ocitne, ať už chcete nebo ne. Stačí překlep nebo třeba přesun/smazání nějaké stránky a opomenutí přesměrování. S tím vám může pomoci návod na přesměrování url adres z naší nápovědy. Pro zajímavost se můžete podívat do svého Google Analytics, kolik návštěv na 404 máte vy a jaká je míra opuštění.

Naštěstí můžete stránku 404 Not found naopak využít pro svůj prospěch. A to jednoduše přidáním nějakého obsahu, který zbloudilé uživatele pobaví, potěší a zvýší pozitivní dojem z vašeho e-shopu. Někdy totiž i maličkost udělá hodně. Ostatně se i jedná o věc, o kterou si často píšete do naší roadmapy. Můžete se podívat na příklady 404 chybových stránek dále v článku a sami uvidíte, jakou emoci ve vás vyvolají z pohledu návštěvníka webu.

Obsah chybové stránky 404

Tahle stránka je místo, kde se můžete dostatečně kreativně vyřádit. I „seriózní“ e-shop si zde může zavtipkovat a celou situaci odlehčit. Nebo nabídnout pěkný rozcestník, tipy, kam pokračovat dále, vyhledávací políčko, materiály ke stažení a podobně. Vychytaná chybová stránka vám může pomoci vyhrát pár bitev ve válce s konkurencí nebo přimět zůstat náhodné kolemjdoucí z vyhledávačů.

Osobité čtyřistačtyřky

Co by to bylo za článek o chybových 404 stránkách bez několika příkladů? A tak přikládáme pár těch, které zaujaly nás. Jestli sami máte nějaké své oblíbené, klidně je napište do komentáře, ať se také pobavíme nebo inspirujeme.

Slack

Populární chybovou stránku má na svém webu Slack. Ocitnete se díky ní doslova „v lese“ plném kytek a motýlů. Obrázek je pohyblivý a několik zvířátek můžete dokonce podrbat.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

National Museum of Funeral History

Další chybovou stránkou, která se nebere vážně, je ta od National Museum of Funeral History. Volně přeloženo: „Udělali jste životí chybu! Stránka, kterou hledáte, už si žije svým posmrtným životem“.

Pilulka

Na humor vsadili i v internetové lékárně Pilulka. Jejich cílová skupina je velmi široká, a tak sáhli po vtipném obrázku, kterému porozumí všichni.

Foxentry

Pokud chcete něco roztomilého, mrkněte na chybovou stránku tvůrců doplňku Foxentry, která přehrává video s dovádějícími liščaty. Tedy vlastně vytíženými chlupatými specialisty.

Metallica

Na své chybové stránce nemusíte být jenom sluníčkoví, pokud to ladí se stylem vašeho e-shopu, klidně to rozbalte. Příklad si můžete vzít z webu Metallicy.

Wayfarer

Na obchodu Wayfarer najdete příklad 404, která je dokonale sladěná se zaměřením e-shopu: „Přinášíme vám jistotu, že se na nás můžete spolehnout, ať jste na své cestě životem kdekoliv“.

Jak editovat chybovou stránku?

Inspiraci už nějakou máte, jak ale nápad převést do reality? Chybovou stránku si jednoduše můžete upravit přímo v administraci svého e-shopu v editoru WYSIWYG (What You See Is What You Get), který už znáte například z popisků produktů. Najdete to zde: Vzhled a obsah › Editor › Ostatní nastavení. Díky editoru můžete vložit v podstatě jakýkoli druh obsahu. Záleží jen na vás, jestli to bude text, obrázek, gif, video, infografika, odkazy nebo třeba nějaké materiály ke stažení.

Pomocí vlastní úpravy 404 stránky si můžete svého zákazníka nasměrovat tam, kam potřebujete. I z takového „nepříjemného“ místa, jako je chybová stránka, můžete udělat něco milého nebo vtipného, co bude korespondovat s vaším brandem a bude v souladu se stylem komunikace, kterou na svém e-shopu používáte.

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

2 komentáře

  1. Hezký den přeji,

    skvělý článek! Všiml jsem si, že zminujete Google Analytics, pro zjištění chyb 404, nicméně není zde žádný odkaz, ani postup, jak to udělat.
    Bylo by možné přidat odkaz na náš článek, ve kterém tuto problematiku rozebíráme?

    Zde je případně odkaz na článek: https://www.besteto.cz/co-znamena-error-404#Analytics

    Děkuji.

    S pozdravem,

    Tomáš Gregorovič

  2. Zuzka Zicháčková napsal:

    Děkuji za doplnění o návodný článek. :-)

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů