Do dnešního dne byl EET modul aktivní pouze pro prodej přes Pokladnu. Nyní je však aktivní pro celý obchod, tedy na nákup přes Pokladu i přes e-shop. Jak tedy EET funguje?
Evidence tržeb v Shoptetu
K zaevidování tržby do EET dojde automaticky v okamžiku vytvoření daňového dokladu, pokud jsou splněny následující podmínky:
Objednávka je označená jako zaplacená (již brzy bude toto možné nastavovat automaticky přes stav objednávek).
Daňový doklad obsahuje položku platba, s typem který spadá pod EET (lze nastavit ve způsobech plateb) – ve vašem e-shopu jsme již provedli nastavení podle pravidel EET.
Daňový doklad je platný (není stornovaný).
K automatickému zaevidování storna (zrušení) do EET s částkou odpovídající původně zaevidované tržbě dojde v případě
označení dokladu jako neplatného (lze z přehledu dokladů a nově i z detailu dokladu);
takové změny položek dokladu (ať přímo nebo nepřímo přes synchronizaci s objednávkou), která
má vliv na částku, nebo která
mění typ platby na takovou, které nepodléhá EET;
smazání daňového dokladu.
V situaci, kdy došlo k evidenci storna, je nutné po případné opravě daňového dokladu zaevidovat tržbu manuálně (nelze totiž zjistit, kdy jsou změny dokončeny) – z detailu daňového dokladu pomocí tlačítka ODESLAT DO EET.
Historie EET transakcí je uvedena v detailu každého daňového dokladu a zároveň je k dispozici kompletní přehled.
EET účtenka
Pokud k daňovému dokladu nebo pokladní účtence byla zaevidovaná EET tržba, tak se na těchto dokladech automaticky při tisku zobrazí všechny zákonem požadované údaje.
Podrobný návod k používání EET vydáme již příští týden, do té doby můžete EET na svém e-shopu vyzkoušet. V případě, že byste měli jakékoliv pochybnosti o správnosti postupu, či nastavení, prosím vyčkejte na tento podrobný návod. Otázky a odpovědi ohledně EET naleznete v administraci.
Napsat komentář