On-pagové faktory je další spojení pojmů, které souvisejí se SEO (= optimalizace pro vyhledávače).. „On-page“ jim říkáme proto, že se nachází přímo na vašich internetových stránkách a ovlivňuje je editace webu. Jde o faktory, které se převážně soustřeďují na samotný obsah a kód webu. Opakem jsou off-page faktory, mezi něž patří zpětné odkazy atd.
Pokud se dostatečně soustředíte na on-pagové faktory svých stránek, zlepší se celkové hodnocení pro vyhledávače, a následkem toho se k vašemu webu dostane více lidí.
Konkrétní on-page faktory
A které konkrétní faktory řadíme mezi on-page faktory? Pojďme si přiblížit ty základní:
Sémantika: Je třeba vědět něco o správné a stránky podporující sémantice. Sémantika je věda zabývající se významem slov. Je to jedna z disciplín českého jazyka. My ji však v tomto smyslu vnímáme jako nauka o významu tagů. Je důležité se soustředit na to, aby každý tag byl používán na to, k čemu je určen.
Výběr a hustota klíčových slov: To je oblast copywritingu. Je důležité, aby se v textu opakovala klíčová slova. Jejich optimální hustota je 3 – 8%.
Délka zdrojového kódu: I délka zdrojového kódu je podstatná. Neměla by přesahovat 100 kB. Obsahových slov by v něm mělo být cca 250. Bude-li jich více, je to jen dobře.
Kvalita kódu: Při posuzování kvality kódu je důležité, aby tento kód dodržoval webové standardy. Je třeba používat správný styl pro psaní nadpisů atd. S tím souvisí i celá struktura webu. U struktury webu je podstatné soustředit se na propojenost podstránek tak, aby s tím neměly problémy vyhledávací roboti.
Vnitřní odkazy: Je tím myšlen takový odkaz, který vede z nějaké stránky na stránku jinou v rámci jednoho projektu. Používají se u e-shopu. Máme ještě vnější odkazy. Ty vedou z cizího e-shopu na ten váš.
Pouze pokud si pohlídáte všechny on-pagové faktory (samozřejmě je dobré to podpořit i off-pagovými faktory), získáte stránky, které budou mít spoustu uživatelů a následně i klientů.
Napsat komentář